^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

9.1.13

Home » , , » *Deko Deko TerataKami ~ gaps compound*

*Deko Deko TerataKami ~ gaps compound*


as salam, 


ahah, lama x cerita ceriti pasal deko deko TerataKami kan..... maklumlah, cuti lama, kat umah pon xder buat mende ape2 selain dari pertukaran lokasi pokok kaktus untuk mengelakkan dari jadi mangsa kucing2 sebelah umah..... hehe

 kali ni nak share pasal aku mengerjakan mozek kat balkoni yang dia nya join berlubang2..... makna kata kontraktor yang buat ta** dulu tu buat keje x siap..... dia tinggal jerk susunan mozek tu dalam keadaan jarang n renggang diantara cantuman mereka..... ha sudah, ape punya bahasa aku guna ni..... huhu

so, last saturday aku mengerjakan mereka dengan menggunakan Gaps Compound yang berharga RM7.90 untuk 1/2 kg dibeli di Tesco Rawang..... 



Sancora Gaps Compound
 
senang ada mendealah ni, x payah bancuh2 simen putih tu kan..... bukak penutup n sapu jerk kat celah2 mozek yang renggang tu..... sesuai untuk interior dan jugak exterior..... scraper untuk sapu simen tu pon dibekalkan..... tu yang aku sanggup jerk nak buat, x yah tunggu Hubby..... dah habis 1 bekas aku kerjakan.....


 



tapi x siap lagi sebab beli cuma 1 jerk ritu..... kena beli lagi untuk siapkan seluruh balkoni TerataKami..... Aisha pon tolong aku cuci lebihan sapuan simen tu bila aku dah sapu kat celah2 jointing tu kan..... cuma bila dah betul2 siap sapu sume, kena polish kut mozek ni biar betul2 hilang kesan putih2 simen yang tertinggal n nampak rata sekata jerk semua..... polish manual jerk lah, harap2 ada kudrat kami nak buat n dipermudahkan semua..... ameen

k, sekian
 

11 comments

January 9, 2013 at 1:11 PM

insya-Allah bila dah polish sure berkilat balik tuh...:)

January 9, 2013 at 2:06 PM

senang2..dulu2 kene bancuh sdirik kan..;)

January 9, 2013 at 2:25 PM

RAJIN KO MAS laki bini....mmg seronok kan kalo dah dok umah sendiri....semangat nak berhias tu lain mcm....rumah ku syurga ku katernyer kan heheeheheh

January 9, 2013 at 2:30 PM

comfirm akan berkilat pas nie

January 9, 2013 at 3:10 PM

haaa..senang kerja lebih mudah kan..

January 9, 2013 at 3:38 PM

lepas dah polish nanti mesti cantik berkilat.. x pe slow2 buat.. lama2 siap la tuh..

dear jom dtg blog sy.. anda di tag utk join contest.. :)

January 9, 2013 at 8:58 PM

baguslah akak ni, takpayah tggu husband buatkan,,heheh terbaik

January 9, 2013 at 9:28 PM

aah kena buat lagi tuu kan ..
memang penat sikit lah dik .. tapi puas hati bila nampak cantik dan kemas kan ;)

January 9, 2013 at 10:50 PM

saat y paling best time nak msuk rumah ialah..deko2.. tringin nk ade rmh sndiri.. tp blm ade rezeki

January 10, 2013 at 7:54 AM

bila la nak brtandang ke TerataKami nih...kot2 dpt mkn nasi ambeng..

January 10, 2013 at 8:09 AM

bagus juga benda ni..kerja menjadi lebih mudah..

Post a Comment