^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

27 April 2012

Home » , , , » *Kanak-kanak 4 tahun cuba terbangkan helikopter*

*Kanak-kanak 4 tahun cuba terbangkan helikopter*

salam,

stop dari cerita my Usu's Big Day jap erk.....
coz nak share pasal.....
"kanak2 4 tahun cuba terbangkan helikopter"

sebelum cerita pasal tajuk tu.....
jom layan my lil Aisha posing kat parking school dia.....
semalam n 2 hari lepas, aku drive sensorang pi n balik keje.....
hubby naik moto coz dia balik lambat, ada kerja katanya.....
so tugas aku ler antar n ambik anak dara itu ke school dgn kereta.....

port biasa aku parking kalau aku ambik anak dara ku dari school adalah di tepi pagar berjam depan Menara PJD, Titiwangsa.....
tu pon kalu xder orang park situ la kan.....
tetiba 2 hari lepas Aisha mintak aku ambik gambo dia kat pagar berjam tu.....
maka aku layankan aje la.....


 see my lil Aisha, dia boleh jerk dok situ suruh aku snap banyak kali.....
aku plak yang malu (ptuihhh malu la sangat kannn).. seb baik x ramai orang lalu lalang petang tu.....


 see, betul2 depan signage Menara PJD aku park kereta.....
n port ni betul2 depan pintu masuk ke school Aisha.....
 tapi kena pusing pagar kaca dulu baru bleh naik tangga ke pintu school Aisha, kira menapak la jugak aku membuang lemak di badan.....
haha


okey, stop cerita Aisha n pagar berjam nya.....
jom balik pada tajuk.....
al-kisah, lepas bergambaran di school.....
aku dengan senang hati ajak Aisha singgah kedai untuk beli barang makanan (gas kat umah dah habis n x sempat replace lagik).....
aku bajet beli roti ke biskut ke atau makanan siap jerk.....

sampai kat kedai.....
ada la 2 3 orang ibu2 membawa anak2 bershopping termasuk aku.....
tetiba langkah Aisha mengikut sorang kanak2 nieh, terus jerk menuju ke tempat gantungan mainan.....
n dia try ushar apa mainan nak pow aku beli.....
aku perati jerk dari jauh.....
takut gak kau kalu dia mintak yang mahal2.....
hehe
tengok punya tengok, trus dia panggil aku n tunjuk mainan yang dia berkenan.....
dalam banyak2 mainan yang tergantung kat situ.....
ada bas, ada bomba, ada barbie, ada belon buih, ada kereta polis.....
nak tahu dia pilih apa.....
"Mama nak helitopte"
ha, ni mesti kes teringat Muzium TUDM lagi nieh.....
aku pon layan kan aje la.....
RM3.00 jerk pon rege dia.....
hehe

blik rumah trus dia bukak.....
tau jerk dia tarik tali belakang ekor helikopter tu n lepas.....
maka berjalan lah helikopter tu.....
xder la terbang plak coz kalu yang terbang tu guna remote n xder plak di jual kat kedai tu.....

jom tengok Aisha main helitopter dia.....


mencangkung Aisha nak biar helikopter tu berjalan.....

penat mencangkung.....
Aisha nak terbangkan pulak helikopter tu.....


tark tali..... kipas pusing..... lepas.....


alor, helikopter tu x boleh terbanglah sayang.....
nanti kita mintak papa beli yang ada remote n boleh terbang plak yerk.....
hehe

maka berakhirlah cerita berkaitan tajuk seperti di atas.....

k, sekian


5 comments

April 27, 2012 at 8:18 AM

wahhh geirl minat main boboi la ... pas ni beli yg ade remote tu ... tak mahai pun RM 60+ je tp kat pdg besar la ari tu tgk .. dak fahim tak mo ..mama gigih nk beli ...die bantai beli keta kecik2 tu byk kan dpt... seb baik la rumah je RM15 je

April 27, 2012 at 8:49 AM

Mas..lily cepat2 klik kotak komen mas ni tak sempat baca koz ada malware dari link mummycute..nnt mas buanglah link tu dulu...

April 27, 2012 at 9:40 AM

gegel main heli ye...beli yg heli yg leh control lg best asha main...

April 27, 2012 at 9:48 AM

kalo ammar heli ke k/terbang ke..sume jd " bang ' aje..sungguh singkat singkatan itu..hehe..

comel je nk bergambar kt pagar berjam tu..hehe

April 27, 2012 at 4:23 PM

Wah penangan p trip ari tu la ni yer..leh kawan ngan irsyad ni...coz irsyad memng dh lamer minat helicopter n aeroplane...
N leh x perasan pun pagar berjam tu walau keja kat menara tu..haha

Post a Comment