^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28.2.12

Home » , , , , » *Nombor '8' dan buah*

*Nombor '8' dan buah*

salam,

anda suka buah?..... aku suka sangat buah..... tapi tidak my hubby, dia allergic buah..... huhu
jom kongsi info pasal buah.....


elakkan daripada membeli buah-buahan dengan aksara nombor "8" pada awal label buah, kerana ia adalah buah-buahan yang diubahsuai secara genetik
 
eksperimen di Perancis mengesahkan bahawa kacang soya diubahsuai dari segi genetik yang diberi kepada tikus, menghasilkan generasi pertama tikus yang mengalami pelbagai penyakit, dan kemudian generasi akan mandul sepenuhnya.

Amerika Syarikat mengharamkan penggunaan kacang soya yang diubahsuai di dalam makanan manusia, ianya hanya boleh digunakan ke atas haiwan.  elakkan memakan makanan yang diubahsuai secara genetik! 94129 Apple? apa maknanya tu!  

baca "label buah". setiap label pada buah hanya mempunyai angka-angka sahaja, sebagai tambahan kepada namanya, untuk memberitahu pengguna sumber dari mana ia datang, juga menunjukkan jika buah-buahan itu selamat untuk manusia atau untuk orang lain

sila baca label buah-buahan dan fahami nombor yang tertera, sistem ini adalah pengenalan identiti alternatif kepada pengimport yang unik, tetapi ia juga merupakan maklumat perubatan yang perlu diketahui
 
label buah-buahan tradisional mempunyai empat digit bermula dengan 4
 
 
 label buah-buahan organik mempunyai lima digit bermula dengan 9

 label buah transgenik mempunyai lima digit bermula dengan 8

 Contohnya:
anda melihat epal di kedai: 
jika label adalah 4922, menunjukkan ia adalah epal tradisional, ia masih menggunakan racun herba dan baja berbahaya semasa penanaman.
 
 jika label adalah 99222, organik dan selamat untuk dimakan.

jika label adalah 89222, maka "Ia adalah diubahsuai secara genetik (GMO), elakkan membeli!".
 
jadi.....
mulai sekarang, kita kena ingat dengan nombor2 yang ada pada buah.....
elakkan dari membeli buah dengan awal nombor '8'.....
untuk kesejahteraan keluarga di masa hadapan.....
 chewah, macam iklan pulak.....

k, sekian

13 comments

February 28, 2012 at 8:02 AM

ouh..ok thanks atas info ni =)

February 28, 2012 at 8:11 AM

mmm... now i know... Thanks for the info... nampak gayanya kena lebih berhati-hati masa beli buah-buahan nie...

February 28, 2012 at 8:26 AM

iyer ker?? baru saya tau.. boleh x kalau saya nak kongsikan info ni???

terima kasih ye.. sbb sudi kongsi...

February 28, 2012 at 8:29 AM

salam..baru 1st time tau pasal ni..good info..tq

February 28, 2012 at 8:47 AM

TQ good info...aku br tau .....

February 28, 2012 at 9:06 AM

barukutahu... pasni nk kene tgok... tp kalo xde label?

February 28, 2012 at 9:25 AM

Thanx for the info mas..kena lebih berhati2 lepas ni..

February 28, 2012 at 9:41 AM

e'eh bagus laa entry ni dear...baru ku tau....selame ni main bantai jek beli....rupenye setiap kod ade maksud tersirat...

okey2 take noted!

February 28, 2012 at 10:07 AM

pertama kali dengar orang alergik buah. semua buah ke hubby masz alergik? ke sebenarnya tak suka? :p

February 28, 2012 at 2:00 PM

buah durian ada label? heheheh...

February 28, 2012 at 2:15 PM

uish menakutkan la... no 8 tuh...
tq share yer

February 28, 2012 at 3:14 PM

selama ni beli buah , main beli je, tak tgk pon numbering ke apa ke
...huhu~ pasni kene la lebih teliti dlm membeli buah di pasaar.

February 28, 2012 at 4:16 PM

ohhh.. tak pernah tau pon pasal no pada buah nih.. ingatkan x de maksud pape.. mekasih atas info yang sangat berguna nih~

Post a Comment