^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20 November 2010

Home » » *masih berkira-kira, daging korban nak masak apa*

*masih berkira-kira, daging korban nak masak apa*

salam pagi sabtu,
ni nak wat n3 secepat yang boleh sementara aisha masih tidur di ulit bantal golek nie..... hihi
hm, bangun pagi jerk, dah macam2 yang aku pikir, 1st thing adalah nak b.fast aper pagi nie yerk, hm... malam tadi ader masak nasi lebey, so masak nasi goreng jerk la kut..... hehe, sonang ja tuh..
peh tu, nak bubur nasi aisha sambil masukkan kain dalam washing machine n on plug.....
tapi sampai ke aku bukak lappy hubby sekarang nie..... yang tengah ader dok dalam pikiran aku adalah.......... daging korban dalam fridge yang lebey 2 kg tu.......... hm, nak masak aper yerk?????
puas la aku pikir..... nak masak kari, masak kicap, masak sambal, masak lemak, masak goreng kunyit, masak padprik????? huhu, sume tu aku x tau nak masak, tu lah, rajin sangat aku ni pi dapur kan?????..... lagi pon dalam fridge cuma ada carrot (yang memang stanby untuk bubur aisha), ada cili giling (ihsan MIL sebelum dia pi haji), buah tomato (sebiji jerk tinggal), telur (yang aku dah guna malam tadi wat masak)..... hah! aper ader laagi dalam fridge tu yerk.....? yang lain sume bende2 segera jerk especially air kotak aisha yang memang sentiasa kena ada coz 1 hari dia kompem mintak.....
hm..... x der idea la nak wat aper ngan daging tu, kalu buleh nak gune ape yang ada kat umah jerk, x mor la pi kedai beli bende2 nak wat masak..... last2 karang, ader aku goreng jerk daging tu karang..... yang lebey2 tu, mungkin sok biler idea boleh la masak resepi lain laks.....
owh!! search tenet jap arr..... kut2 la ader resepi mudah, ringkas, sedap yang boley aku aplikasikan ke atas daging tu.....
huhu, carik idea, carik idea.....
k, sekian

2 comments

November 20, 2010 at 3:34 PM

buat masak kicap pun sodap..

November 21, 2010 at 8:06 AM

iyolah botul jugak tu....

Post a Comment