^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

10 November 2010

Home » » *Dek kerana iron, dua kali aisha merana*

*Dek kerana iron, dua kali aisha merana*

hm.... hati ibu mane yang x gundah gulana dek kerana anak tiba2 menangis di malam hari kan? ini terjadi pada aku malam tadi... tetiba jerk aisha yang aku tgok sedang bermain tricycle dia tu tetiba jerk nangis..... aku yang tengah baru nak duduk depan tv lpas iron baju trus meluru ke aisha..... aku rasa macam nak pitam jerk coz aku dah dapat agak aper yang berlaku.....
'
apa yang berlaku? tangan aisha kena iron panas, huwa!!!!!!!!!!..... see dalam pic tu, tangan belah kanan kat jari telunjuk.....
'
'
x nampak ker? aku closeup ckit..... nampak x antara jari telunjuk ngan ibu jari tu.....
'
x brape nak nampak lagi?..... ha, ni aku tolong zoom kan, kalu x nampak, maknenyer korang kena tukar PC atau mata korang yang x brape nak terang time baca n3 nie..... hehe..... see dah mula menggelembung la..... ni pic pg tadi sebelum gi umah 'umi pengasuh'.....
'
ekceli sebelum ni, aisha dah penah kena iron kat kaki, smpai sekarang parut tu ader lagi..... dah macam2 ubat n cream aku sapu kat c2, tapi hasilnya belum betul2 aku puas hati.....
'
'
'
ptut arr aku rasa macam len macam jerk malam tadi lepas iron baju..... aku rasa dah letak bebaik da iron tu kat ujung meja, padahal biasenyer aku bior jerk iron tu kat board..... hurmmm, bende dah nak jadi kan, mengeluh pon x guna..... tapi sian kat aisha, coz start kena tu dia punya la menangis walopon aku dah pujuk ngan macam2 cara..... dokongan aku jgan cakap la, memang x turun dari dokongan aku, paling kuat dia nangis masa aku sapu ubat gigi kat tempat melecur tu, orang kata kalu letak ubat gigi, tempat tu x akan gelembung kan.....
'
lepas sapu ubat tu, papa lak dokong..... nangis lagi n sampai muntah lak aisha..... sian la aku tgok aisha, smpai teresak2 dia nangis, lpas muntah papa la mandikan aisha, dah la malam, sejuk, menangis lak..... aku dah mula risau coz aku tgok aisha dah mula nampak tanda2 nak selsema..... puas aku pujuk, lastly dah nak tido dekat pukul 12 tghmlm baru dia diam..... tu pon time tido kejap2 aisha terbangun n menangis..... aku la x boley tido nyenyak, papa tido kat ruang tamu coz takut tertindih tangan aisha tu.....
'
hurm..... lepas ni aku kena la beringat pasal iron, dah 2 kali terjadi..... parut lama blum ilang, dah kena lagi..... hm, ada x cara cepat nak ilangkan parut melepuh?..... sian sungguh aku tgok my lil princess.....
'
k, sekian


10 comments

November 10, 2010 at 3:25 PM

kesian nye aisha ...
klu tgn aku yg kena iron aku letak veselin @ gel alovera tuh ... mmg tak gelembung ....

seb baik fahim jenis serik .... tersentuh ckit die ingat ... takutnye klu kena iron lambat nk baik ...

November 10, 2010 at 3:47 PM

aduiiii kesiannyeee
pedih tu bila bola2 air tu kuar..ish
yela benda nak jd kan..so lepas ni kene ati2 k..
sy ponkdg2 rafiq tu hampir2 kene iron..selepas di ingatkan byk kali oleh hubby, alhamdulillah dah jarang dah dia nak terkena..

moga cepat sembuh ya..cian auntie tgk..

November 10, 2010 at 4:24 PM

siannyer aisha..sementara waktu nie akak jgn bg aisha mkn kicap kot..? supaya parut x kekal..

kemalangan melibatkan anak2 mmg sukar dijangka kan kak..kita dah berhati2 tapi lau dah nak kena, kena gak..

hr tu pun danish hampir nak amik iron yg masih on kt board iron..menjerit satu rumah.tp yg geramnyer danish ingat kitaorg nk bergurau..sejak dr hr tuu kena lebih berhati2 pas gosok baju simpan iron dalam stor..n bukak plak iron sebab danish suka main picit2 plug..

November 10, 2010 at 4:27 PM

eima;

tu la kalu dah serik x per kan, ni dah kena dulu.. nak main lagi, kunun2 nak tolong mama dia wat keje umah.. huhu

November 10, 2010 at 4:27 PM

rose;

hm, kadang2 kita dah berhati2 tapi nak jadik jugak..... lepas ni, kompem iron area adalah kawasan larangan buat aisha..

November 10, 2010 at 4:29 PM

alynnz;

hm, wat masa ni aisha mmg x makan kicap, tu la kan, takut jerk ader parut..... dah la anak pompuan, nnti kurang lak hantaran..... isk kesitu lak aku nie.. hehe

November 10, 2010 at 4:30 PM

tetiba windu kat aisha..... x sabo nak balik umah tgok aisha.....

November 10, 2010 at 4:30 PM

alahai, benda nak jd kan. lepas ni kena lebih hati2. parut tu sapu bio oil bole hilang kot.

November 10, 2010 at 5:21 PM

alyyani;

hm.. redha je la kan, tu la yang kat kaki dah sapu bio oil tapi dah abis stok x bli baru lagi, skrg try pkaiskin refiner for adult, x tau sesuai @ x.. huhu

November 10, 2010 at 6:26 PM

laaaaaaaaaaaaaaaaa
kene lagi..

pasni kene letak iron dlm bilik belakang lah. pastu jadikn kawasan larangan tuk aisha. nasib la sape yg nk menggosok tuh.. tp da ad tv kan kat bilik blakang...

Post a Comment