^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

21.5.10

Home » » *Suami Yang Pening*

*Suami Yang Pening*

Pada suatu hari, sepasang suami isteri yang agak berusia umurnya sedang dalam perjalanan menuju ke Johor Bahru melalui highway. Tujuan mereka adalah untuk melawat cucu yang baru lahir di sana. Mereka bertolak semenjak subuh lagi.
Perjalanan itu agak jauh juga, maklumlah dari Lumut, Perak katakan. Sesampai mereka di perhentian rehat Pagoh, mereka berhenti melepaskan penat memandu. Si suami minum air "PowerRoot" dan si isteri pulak minum air kacip fatimah, nak segarkan mata agaknya tu.
Setelah berehat agak lama juga, mereka pun menyambung perjalanan menuju ke JB. Lebih kurang 15 minit selepas meninggalkan Pagoh, tiba-tiba si isteri teringat sesuatu lalu berkata,
Isteri : Abahnya, cermin mata saya tertinggal kat tempat makan tadi!!
Suami : Ya Rabbi, awak ni menyusahkan betul la, cermin mata tu pun tak boleh nak jaga, nak kena pusing balik lagi, kena bayar toll lagi, lain kali letak cermin mata atas kepala, baru tak tertinggal. Dah tua makin nyanyuk pulak dia ni.
Si suami terus membebel sepanjang jalan, manakala si isteri terus membisu kerana salah sendiri. Walau macamana pun si suami pusing balik jugak untuk ambil cermin mata si isteri, tapi cuping telinga panas membara kena leter. Bila sampai ditempat tadi si isteri turun tergesa gesa untuk mengambil cermin matanya yang tertinggal.
Tetapi tiba-tiba si suami memanggilnya semula.
Isteri : Nape pulak awak nie?
Suami : Nak pergi mana?
Isteri : Nak ambil cermin mata saya la, apa lagi!
Suami : Tolong ambil cermin mata saya sekali, saya rasa tertinggal jugak atas meja tu!
Isteri : ???? @#%$*!?>/&$

4 comments

May 21, 2010 at 10:28 AM

hehehe...lawak2...

May 21, 2010 at 11:09 AM

hahaha..lawak tul! =P

May 21, 2010 at 1:49 PM

hampeh je suami dia

May 21, 2010 at 5:47 PM

mamalyna : hehe

***
mamalieyna : lawak kan..

***
zura : mmg suami dia hampeh, jgn suami kita udah ler..

Post a Comment