^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

02 May 2010

Home » » *Day After Labour Day*

*Day After Labour Day*

Weeha!!! da ptg ari Ahad da.. sok mule keje cam biasa, cheh, mcm lm sgt jerk cuti nyer..
Smlm Ari Pekerja, tp kn wat keje gaks kat umah..
Ari nie pon same.. msih mgabdikan diri wat keje2 kat umah..
Xder kemane pon coz mlas arr plak nak kuar..
Hm, aper aktvt ari nie???

1. Pg td bgun sblum Aisha bgun tido, mndi n siap2 utk cuci kain..
Actually mesin yg cuci, aku tggu mesin tu bunyik jerk di pnghujung tugsan yg aku bg kat
mesin tur..haha
2. Smbil tggu mesin mnyanyi, msak air utk mndi Aisha, hm, msih lg mndi ngan aair suam pepagi
coz tkut sesema lmbat baik, tp mmg tiap2 pagi Aisha mndi ngan air suam smntra aku msih
rajin.. hehe

3. Aisha da bgun dah.. pilih2 bju aper yg Aisha nak pkai + pampers (bkn jnama), losyen, bedak..
4. Mndikan Aisha, siap.. alamak!! mesin da bunyik!!!
"Aisha dok dendiam kat dlm umah yerk, mama nak sidai baju nie.."
5. Siap sidai baju, papa yg kuar bli b.fast td da blik.. so blh arr sapan.. Aisha aku
watkan susu coz papa bli nasik lmak ari nie, pedassss
6. Hm, da pkul 10.00, adik aku a.k.a USU nak kuar jmpa org tersyg kat PD..
"jln bebaik yerk, kem slam kat alan"
7. Bla bla bla, main ngan Aisha jap.
8. Pkl 11 tgh, time to sleep my lil princess...
"Nah, Aisha minum susu dulu yerk sblum tido"..
hm, ms nie arr aku msak, bkn utk aku n hubby tp utk Aisha, nnti pkl 12 Aisha bgun leh trus
bg mkn..

9. 12.30 tgh, siap2 dok dpn tv nak tgok MELODI, tp xleh tgk beria coz Aisha bru bgun n kn bg Aisha mkn.. hehe da lari jadual da..
10. Siap mkn, main ngan Aisha, papa.......... TIDO.. isk ngelat tol.. hm, aku gak yg kn layan Aisha sesorg..
11. Pkl 4.00 ptg, goreng kuih kasturi yg wat ngan USU smlm, kasi kat jiran sblh ckit wat rase.. haha, hubby bgun tido leh mkn sesame..
12. Siap goreng kuih (tu je la mknan aku for today lpas mkn nasik lmak pg td, orait..) lipat kain yg btimbun dr ari jumaat x blipat..

"Aisha jgn kacau mama tau, dok ctu bebaik yerk, main ngan teddy bear tur.. nah, isap susu dulu.. k"
13, Siap lipat kian, hubby pon bgun, kami mkn kuih tur n aku mntk tlg hubby mandikan Aisha coz aku nak mngemas baju yg da dilipat ke dlm lemari plaks..

14. Abis siap pkai baju, Aisha tido.. time nie pkl 5.00 ptg...
layouts myspace

Nie arr ms yg aku tggu2, da siap sume keje umah, time for tenet....
"Ha, blh arr wat karangan nak update blog nie, tp kn mandi dulu, kalu x susah nnti time bertenet kang Aisha bngun, kang susah laks.."
"K, kita mandi dulu!!!"
15. Siap mandi, semayang n on PC. Pastu ................dot dot dot...
Aktvt mlm nie mcm biasa gaks arr, siapkan bklan Aisha utk pi umah pngasuh, iron baju keje utk sok, layan TV, mlm nie layan MENTOR kat TV3.... layan jer la... memain ngan Aisha, smpai dia tido n aku pon tido skali.... haha
Slsai utk ari nie..
Sok pepagi bgun siap2 pi keje..

8 comments

May 2, 2010 at 7:25 PM

adoi...pek nye jadual...cuti pn bz jgk yea kaka..hihih....sempat jgk meghupdate blog kire ok laa tue...

May 3, 2010 at 8:42 AM

urmm..sm la kita..dok umah lg byk keje nyer yerk?

plg boring kain baju bertimbun nk kena lipat..huhu..piza pon bru setelkan kain baju yg sminggu xblipat..huhuu..

May 3, 2010 at 9:15 AM

lylie: hehe nnti ko ader umah sndri tau ler...

update ttap kn wat. haha

May 3, 2010 at 9:16 AM

fieza79: tu arr kan... kalu tpt keje pnat lak tgok kertas bertimbun..

May 3, 2010 at 10:14 AM

amboi detailnyer die kasi

May 3, 2010 at 2:42 PM

jadi suri rumah bkn kerja mudah kan..mcm2 kena buat..kalau bekerja lagilah kelam kabut nk settlekan semua..

May 4, 2010 at 1:36 PM

fiezah@usu: yer arr, nak kn recall blik pe yg da wat 1 ari tur...

nieda: betul... kn ader jadual mcm ms sekolah2 dolu..

Post a Comment