^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

31 May 2010

Home » , » *3 + 1*

*3 + 1*

hai hai hai, lm x besiaran nie.. 3 + 1.. haha aper tur? air tnage ker? isteri ker? susu formula ker? x der arr. tu ari cuti aku.. hm, krjaan da bg cuti 3 ari tmasuk aari wesak jumaat ari tu.. n aku tmbah 1 ari cuti ari nie.. bkn sesaje tau.. ader sebab tp sebab tu x mnjadi.. hm, aper aku mrepek nie..
suppose aku ader kat umah mertua aku di kuantan ari nie, tp sbb hubby x dpt cuti, so aku cuti la sensorg kat umah KL nie, tman Aisha yg tgh tido skrg.. haha.. for today i'm a full housewife n jadikla aktvt ku mcm nie... n leh arr aku post blik citer2 yg aku wat sehari2 utk kaver 3 + 1 yg aku lalui nie.. hehe (paham ker.. x pham x per, tiada paksaan) so kita layanz citer sebenar kat bwah nie yerk.....
3 ari cuti x kan xder aktvt mnarik kan, hm, mcm yg aku war2 kan last week, bhgn opis kau adekan family day 2 ari (jumaat ngan sabtu) kat Hawa Resort Janda Baik, Pahang, lpas family day ari sabtu tu kami blik parent hubby aku kat kuantan (tu yg aku mbik cuti spt saranan hubby utk spent time kat umah mertua, tp dia yg x cuti, haha). hm best gaks tpt tu, ader sungai - feveret Aisha tur... so layanz piccas kat bawah plak yerk...


mlm sblm btolak ke Janda Baik, kami dinner kat luar bersekali cuci kreta.. ape ntah name rest. nie tidak aku ktahui.. mklumla msuk kut tepi (dr car wash center) hehe

Aisha gumbirenye mlm tu, cam tau2 jerk sok nak pi jenjalan.. so mlm tu menu kami adalah.... nasi grg cina for me + sup ayam + air limau suam.... nasi gulai for hubby + air nesc ais... Aisha mkn kongsi ngan aku jerk.. hehe


1st day at Hawa Resort, Janda Baik, sblum mula aktvt ptg tu, harus klik2 dulu kat chalet yg cam umah kg.. ha tikar tu kami bwk sndri tau, mmg da ader dlm kreta da pon.. (umah tu cuma berlntaikan kayu smata2 jerk)


red wif us..... ondaway pi tpt sukaneka ptg 1st day.. smpat snap pic tu.. hm, naper Aisha x tgk kamera (hp jerk) tu???



ooo ader bunger rupenyer.. hehe spnjg prjlnan dr chalet ker pdg sukaneka ader mcm2 pkok bunge yg aku x tau le kesmuanye.. hehe so hubby mbik slah satu bunga (bunga raya) yg sm konsep ngan wane family kami ari tu.. merah..




ni sesi perkenalkan family masing2 di cafe yg trdpt di resort tu.. time nie Aisha da tido keletihan.. mmg time tido pon pkl 3pm..




ni lpas sukaneka ptg tu.. group kami yg ader 12 org tu dpt no 2 dr 3 group.. ok ler tu kan.. hehe janji sume org gumbira n ader habuan msing2.. so, lpas nie adlh aktvt yg pling Aisha x sabo.... mandi sungai..!!!!!



ha.. tgok tu, ok jerk dia jln2 sorg2 kat dlm air sungai tu.. (sori pic x clear)




papa sabar jerk layan Aisha yg mmg giler air tur lpas kami pi PD last week.. ujung atas kiri tu family alynnz yg tgh pujuk danish mandi sungai.. cian danish.. mgkin tkut ckit coz air sungai ptg tu sejuk.. Aisha, hm, jgn ckp la.. terjerit2 dlm air tur..
x byk pic kami mndi sungai.. yela da mndi sungai ktnyer.. xkan nak posing2 kan.. mmg x hengat dunie la gamaknyer ptg tu..



eh!! apsal mkn blkg sudu laks tu.. haha tu la aku bg Aisha main sudu tu coz nak pujuk dia dok diam ms kami bbq mlm tur.. dgn cr tu saje nak suoh dia dok diam, lg kalu tmbh pinggan @ mangkuk, leh ler kami mkn ngan aman, tp skjp jerk..hehe



hm, tgok Aisha wif her sudu n pinggan.. tgh tggu our boss for bbq..



1st menu - ikan panggang


2nd menu - ayam panggang


3r menu - nasi grg cina
byk lg menu lain n menu pling utama tp aku x gemo adalah kambing panggang.. isk



esoknyer pepagi ader senam robik, harusla Poco2 jadik pilihan, n jungle tracking bg yg bminat.. lpas bfast pg sabtu tu, kami mandi sungai lagi.. sori, xder pic la.. mklumla da dpt air.. kali ni Aisha jadik prhatian org seopis aku.. hm, naper?? coz suare dia jerk yg kuat dlm air tur.. mgkin bebudak lain da besar2 kan, cm dia jerk yg kecik n cbuk swonok sgt main air... time ni rmai jugak yg x joint cozz msing2 ader aktvt msing2 n ader jgk yg da blik kl.. so yg ader tu truskan la mandi sungai smbil tggu ms mkn tghari..

ni time blik dr family day.. n ondaway blik kuantan.. spnjg jln Aisha tido kpnatan..


kami smpai kuantan dlm pkl 4pm n trus jenjln kat Megamall coz mertua xder kat umah.. so kami abiskan ms kat megamall tu smpai lbh krg 8 mlm n bru blik umah.. kami abiskan ms bersama.. Aisha pon dpt jmpa spupu dia n main2 sesame.. so, smlm (ahad) kami blik dr kuantan ke KL coz hubby x dpt cuti.. n ari nie aku kat umah nie cuti sensorg 9mlas nak cancel cuti) n layan Aisha...
ops... Aisha da bgun la, kn tukar pndngan ke dia la plak yerk kengkawan..
smpai jumpa lg sok dr opis.. c u



7 comments

May 31, 2010 at 3:25 PM

waaa ade famili day kt janda baik..suka kalu ade famili day camni..hehe suka jalan2:p

May 31, 2010 at 5:01 PM

best nye Mas jalan2...family day tentu la sumer di sponsor..ye tak??

masih tgu famly day opis hubby nye utk tahun ni...kat mana ye?

May 31, 2010 at 11:06 PM

ooo ade family day ke? syoknye...
compny sy nth bila lah nak buat..

June 1, 2010 at 9:00 AM

penuhnye aktiviti... mgu depan giliran cerita kg adela plak. jgn lupe amin gamba signboard hehe

June 1, 2010 at 12:54 PM

suziey: betul tu, best kalu jenjln nie.. hehe

***
fieza79: hm, company kcik jerk so sponsor pon kecik2 jerk..

***
chugie: huh!! kn tggu family day opis lak yerk..

***
fizah a.k.a usu: hm.. signboard carik kat google je la..

June 1, 2010 at 2:13 PM

hurm..best lar family day bhgn kite walaupun frust xdpt join sukaneka n penat melayan danish..

next year leh wat lagik..

June 1, 2010 at 6:33 PM

best.. taun dpn kita wat tpt lg best yerk.. time tu da leh joint coz danish da besa kut.. @ x leh joint coz danish nak dpt adik OWPSSS!! hehe

Post a Comment