^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

03 June 2010

Home » » *Murid Nakal*

*Murid Nakal*

Seorang guru perempuan bertanya soalan pada muridnya yang bernama Amin.
"Amin, 5 ekor burung di atas pokok dan seekor ditembak oleh pemburu, berapa ekorkah yang tinggal?".
Amin menjawab, "Tidak ada yang tinggal cikgu".
tq mr google
"Jawapan sebenarnya ialah 4, tapi saya suka cara kamu berfikir", balas guru tersebut.
Amin kemudian berkata,
"Boleh saya tanya cikgu pulak?".
Cikgu tadi mengangguk setuju.
"Tiga orang wanita makan aiskerim, wanita pertama menjilat bahagian atas aiskerim manakala wanita kedua memegang bahagian krimnya dan menjilat kon aiskerim terlebih dahulu dan wanita ketiga hanya memandang pada aiskerim tersebut. Wanita manakah yang telah berkahwin?"

tq mr google
Gurunya dengan teragak-agak menjawab, "Wanita kedua!".
"Jawapan sebenarnya ialah wanita yang memakai cincin perkahwinan. Tapi saya suka cara cikgu berfikir", balas Amin dengan selamba.



HAHAHA!!!
moralnya, lu pikir la sendiri...

5 comments

June 3, 2010 at 11:09 PM

Rasa nak sepuk sepuk muka budak tu. Hee hee...

June 4, 2010 at 8:04 AM

hahaha..ish..ni lwk tuk org dewasa je nih..=P

June 4, 2010 at 11:57 AM

intan: hehe, jaat kan budak tu..

***
mamalieyna: hm... tp ader dialog budak.. camner??

June 4, 2010 at 12:52 PM

aduhai.. macam2 lah kan??

June 4, 2010 at 3:40 PM

tu la, bebudak skrg da advance..

Post a Comment