^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

10 June 2010

Home » » *I Love My Computer..*

*I Love My Computer..*

pic from google


betulker aper yg katun tu bgtau.. sume org skrg ni suke ngan komputer.. sume bnde yg kita nak ader dlm komputer kan? dr maklumat pendidikan, crite kat wayang, dokumen pejabat, peta smpai nak shopping skrg pon gn komputer jerk.. tu pon kalu ader internet la akn.. kalu xder, kn pi pasar gak, ye dak??
so, x heran la kanak2 skrg mmg advance giler ngan maklumat yg ader n trsebar ngan cpat n mluas.. cm kita sbgai ibu bapa kn berhati2 ngan memerhati aper yg disurfkan olh anak2 kita.. tkut2 ader unsur2 yg x baik yg blh mmpngaruhi minda anak kita.. nnti sape yg susah......? kita jugak..
ok, ckup la aku mrepek ntah pape kan, tp kalu pkir ader fakta jugak aper yg aku tulis tu kan..hehe puji diri sndiri.. so here aku nak share anak dara aku Aisha yg da stat suke ngan dunia it nie.. pntg kalu aku bkak laptop kompem dia akan dok sblh tunggu gliran.. smpai kdg2 snggup dok clah kaki n jengket2 nak tgok aper yg aku dok buakka dlm laptop tu.. kalu aku bgun jerk skjp tgok2 dia da konker dpn laptop n cuba utk godeh2 keyboard.. skrg ni da pndai tkan2 mouse, pusing2 roller mouse plak.. iskiskisk
hm, layan pic plak yerk..
ekceli time ni aku tgh nak update blog.. bru jerk bgun nak mbik air,, tgok2 Aisha da tpacak dpn meja laptop aku n pgangmouse, kaki dok tjengket2 coz laptop tu aku tggikan ckit dr meja asal..


x puas ati tu coz x nmpak.. cuba tarik2 krusi n try nak dok plak..



last2 cian aku tgok.. aku pon tlong la naikkan atas krusi tu.. tgok mcm da pndai jerk gamaknyer..
pic bwah tu aktiviti Aisha kalu aku x on laptop, hard board book tu mmg saja aku ltak kat rak yg rndah so Aisha leh mbik buku.. skrg da pndai da mbik buku, dok atas pangku aku n suoh aku tunjuk aper yg ader dlm buku.. ala yg mcm korg slalu wat time mngajar anak2 baca buku tu..



ha, ni Aisha ngan laptop lagi.. mmg da jadik feberet Aisha ngan Upin n Ipin, aku saje la bukak bg dia tgok.. hehe siap gelak2 lg Aisha biler part ader gambar Upin n Ipin.. aku x tau la kalu dia da pham aper yg crite tu nak smpaikan.. khusyuk tul dia tgok..




da time dia khusyuk tgok crite feberet tu aku pon aper lg, mbik mngkuk, bubuh bubur nasik n suap la bg Aisha mkn.. kalu bg saje2 jerk mau x abis sparuh nasik dmsuk dlm mulut.. kalu tgah khusyuk ngan aper yg dia minat tu,, ha mmg ssuai la kalu nak bg mkn.. hehe




so, ape pndpat korg kalu anak2 kita dedahkan ngan dunia it ni.. bgus ker? umur yg mcmane yg ssuai kalu nak suoh anak2 kita knal ngan dunia it nie? boleh ker kita sekat maklumat yg tsebar tnpa batasan dr mmpngaruhi minda anak2 kita?
hanya tuan2 dan puan2 yg mgetahui ape yg ptut dibuat kan...
hehe cam pkar motibasi lak aku nie..
so, pkir2 la sirik yerk..

5 comments

June 10, 2010 at 4:45 PM

bagus ape kalu didedahkan ngan dunia it ni tp kena kontrol la.coz ade kes yang budak umur 3 tahun dah kena pakai spek mata gara2 terlebih advanced

pstt2..Aisya pon peminat upin+ipin gak rupenya cam anak saya la.

June 10, 2010 at 4:59 PM

bagus kot awal2 kasi pendedahan..lmbt2 kang ketinggalan lak..skrg ni, sume nak advance..kan.. ^_^ janji dia tak merosakkan sudah la..hehe..

syok tengok aisha, nampak budak bijaknya di situ ^_^

June 10, 2010 at 5:24 PM

sebijik cam pe'el danish..aisha bgs elok jew alynn tgk dia dok diam layan upin ipin..tp klau danish dok sama dpn lappy sure tgn nk merayap tekan button button nie..picit mouse lar..abis sumer ilang..on citer chipmunk jap danish usik jd minimize sat g maximize plak..aduss..

alynn pun risau gak ngan kecanggihan it ms akan dtg time anak2 kite mmbesar..maklumat dihujung jari just klick kuar ar yg patut n xsepatutnyer..ap2 pun pemantauan penting tp mcmaner plak klau anak2 search diluar pandangan mata kite..? fening2..

June 10, 2010 at 7:04 PM

safiyyah pun suka nak main komputer skrg ni. pantang lepa..cepat je dia duk tekan2 keyboard...siap ketuk2 lg..huhu..

rasanya ok je nak dedahkan anak2 dgn dunia IT tapi kena ada limit & mak ayah kena pantau jgk

June 10, 2010 at 10:18 PM

Budak2 skrg mmg dh advance..
Bagus gak lah awal2 dedahkan diorg ngan dunia IT nih..
Tp jgn salah gunakan dh lah.. ;)

Post a Comment