^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

19 August 2011

Home » , , » *My Hardworking Children*

*My Hardworking Children*

Alhamdulillah, dah 19 hari kita berpuasa, wah!! bulan ni rasa tiap2 hari aku ingat tarikh, kalau bulan lain asikler kena tengok kalendar untuk tau tarikh bila taip surat..... ini satu perkembangan yang bagus..... haha

ok, nak cerita kejadian last 2 days lepas aku siap masak Udang Goreng Bawang n Kacang Buncis Goreng (my favorite vegetable) untuk menu buka puasa kami suami isteri.....

my lil Aisha yang memang x boleh dipisahkan dengan air memang rajin tolong aku kat dapur, pantang ada orang kat dapur, dia pon nak tolong jugak, tolong cuci pinggan mangkuk jerk tau, potong2 sayur xyah erk.....

jom layan gambar sambil aku bercerita.....
























 khusyuknya anak mama ni cuci pinggan mangkuk kat dapur yerk..... sanggup ambil kerusi kat ruang tamu, di heretnya sampai ke dapur, seb baik kerusi plastik n ruang tamu ngan dapur dekat je.....


 punya khusyuk, aku sibuk ambik gambo klik klil pon dia x sedor..... time ni aku dah siap masak n setiap kali selesai masak, aku akan cuci semua bekas2 yang dah digunakan..... dan tugas itu diambil alih oleh my lil Aisha pada hari itu..... so, aku leh arr rehat..... haha


 hah, baru sedar aksi dia diklik klik oleh mama, then baru dia menolah..... tapi lepas tu balik sambung wat keje..... puas aku panggil suruh senyum n wat peace..... non hado dia nak pandang aku..... hukhuk


 puas aku panggil n pujuk, barulah dia pandang tapi tangan mungil dia still x lepas dari pegang mangkuk bekas isi udang dah selamat dalam kuali kat sebelah..... tu pon pose nak x nak jerk anak aku ni kan.....


akhirnya..... PEACE.....
hehe

k, sekian


p/s: kawan blogger Lylie dah selamat melahirkan baby girl pada 2 hari lepas - 16 Ogos 2011 / 16 Ramadan 1432h jam 9.15pm..... nama x der lagi lor..... tahniah kau ucapkan
 

17 comments

August 19, 2011 at 8:09 AM

untung ada anak dara ni kan..hehe...biasanya diorang ni buat berdasarkan pemerhatian..pastu try2 pastu lama2 pndai =)

comel je tgn kecik tu mencuci yer ;)

August 19, 2011 at 8:21 AM

samalah ngan anak dara saya...time rajin semenya nak ditolong...bila time malas datang...suruh pun jangan harap dia nak buat...sob sob...

August 19, 2011 at 8:25 AM

sejuk perot ibu :)

August 19, 2011 at 8:42 AM

Rajinnye dia tlg mama..good girl.. ;)

August 19, 2011 at 9:06 AM

aisha..nnti tlg basuh pggn kat umah aunty lak eh...huahuahua...
p/s..kak mas..ucapan utk lylie tu,tahniah dr lylie kew dr kak mas..huhuhu...?

August 19, 2011 at 9:08 AM

senang mama die nnt..hehe

August 19, 2011 at 9:17 AM

alahai....bagusnye...esisten mama niieeeeee....rajin betol die....teringat mase mia mija baye2 aisha pun dieorg rajin basuh mangkuk pastik...saje nak main air tu sebenarnye ekeekekek

August 19, 2011 at 10:00 AM

alahai memang beruntung ada anak dara .. kalau sedang2 nie boleh tolong tapi kita kemas balik lah kan ekkee :)

August 19, 2011 at 10:15 AM

wah..bagusnya asya ni..
keep it up dear =)

August 19, 2011 at 10:36 AM

wahh rajinnya anak dara mas!anak teruna azu tak tahu macamana pulak,...hihi..jom baca entry baru azu..tq
http://azumie.blogspot.com/2011/08/putih-telur-yang-menakjubkan.html

August 19, 2011 at 11:52 AM

wah3.... comel la anak akak... macam ada campuran cina je?.. hehehe...

August 19, 2011 at 12:04 PM

sama ngan anak dara lnda..rajin sungguh nak basuh pinggan...tp bertepek sabun, at last mak nye kena bilas balik...xpe la kan, demi pembelajaran..:)

August 19, 2011 at 4:20 PM

alalaaa...rajin nak dara sorang nie membasuh pinggan mangkuk..untung lerr mama nyer leh ar rehat kan kak? alynn anak bujang main bola jew retinyerr..hikhik..

August 19, 2011 at 4:21 PM

owh yer lylie dah selamat melahirkan second baby..alhamdulillah..

August 19, 2011 at 5:28 PM

Dah boleh harap dah ur doter :) Bagusnya tolong mama dia, gud girl!

BabyIntan’s new n3:
Siapakah Gerangan Pemakai Bunga Ini?
Siapa Yg Terover Seksi Tu?

August 22, 2011 at 1:18 PM

sejuk perut mengandungkan anak yg rajin ni...

August 22, 2011 at 3:57 PM

amboi aisha! gud girl lah! moga rajin smpai ke besar tau.

Post a Comment