^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

26.8.11

Home » , » *mood raya sudah mari - Jahit manik baju suami tercinta*

*mood raya sudah mari - Jahit manik baju suami tercinta*

wallah, mood raya semakin membuak2 la di kala ini..... lagilah hari ni hari jumaat kan..... opis aku dah senyap sunyi jerk aku rasa..... ok, x mengapa..... jom lah kita layan pic yang aku nak kongsi kan kat sini ok.....

disebabkan tema raya taun ni ditetapkan kaler oren.. maka aku dengan gigih menterjah ke setiap kedai di KL ni hampir setiap malam..... tapi malang, tiada baju melayu berwarna oren untuk hubby..... kalau ada pon, cuma baju, seluar nan ado..... xkan nak pakai baju n kain pelekat kan..... hush!!! mau aku dok jauh2 dari dia karang.....

so, kami ambik solution..... hubby beli je la baju kaler pape pon..... nanti aku jahit manik kat baju dia kaler oren..... maka terjadilah insiden jahit menjahit manik di rumah aku nie.....

ok, jom layan gambo yang x berapa nak ada ni laks.....





 jari mungil aku yang sedang menjahit dengan rasa kasih sayang..... muahaha


 baju kaler hijau kekuningan..... aku tambah labuci hijau + manik kuning tahun lepas n oren..... jahit simpel jek k.....


 alhamdulillah, jahit manik siap dalam 1 hari jerk.....

pepagi sedar lepas subuh, aku trus bangun dengan semangat untuk mulakan kerja2 memanik nie, takut my lil Aisha dah bangun tido karang..... habis x jadi kerja aku.....berperang plak ngan dia.....

tapi sempat jugak la minah kecik tu bangun n teraburkan labuci n manik2 tu ke lantai..... jenuh gak aku mengutip labuci2 n manik yang dah bercampur terabur kat lantai umah..... sikit2 je la aku kutip, yang lain aku sapu n masuk tong sampah sudah... haha
aku jahit kat leher, n lengan baju jerk..... ingat nak jahit kat poket, tapi macam x cantik lak kan..... so dah letak manik tu, boleh la sama ngan baju aku n Aisha yang kaler ijau bunga2 oren bermanik tu.... (kami terpaksa ikut kaler baju hubby tapi tetap nak jugak ada kaler oren tu kan..... haha..... x per kan usu), pakai ngan tudung oren yang sedia ada..... so taun ni xderlah tudung raya untuk aku..... huhu

k, sekian

p/s : tiada pic baju raya kami di sini..... surprise!!!!! buleh gitu, haha

7 comments

August 26, 2011 at 8:03 AM

aler...nak jait manit naper tak bitau...kalu idak leh tumpangn sekaki...huhuhu...

selamat hari raya masz...

August 26, 2011 at 8:27 AM

Bestlah pandai jahit manik..
Lily x leh buat..koz pembantu kecik tu suke 'tolong' sekali.. ^_^

August 26, 2011 at 8:38 AM

pandainya mas jahit labuci..
kreatif kamu..
cantik tau...

jeng2.. nantikan baju raya kamu.. heheheh, tak sabar pulak tggu entry tu

August 26, 2011 at 10:13 AM

wah jait manik, tabik spring nok :)
salam aidilfitri juga..:)

August 26, 2011 at 1:24 PM

hehe xde paksaan pn la dlm pemilihan kaler baju raye.... kt just bg tau je

August 26, 2011 at 3:55 PM

mmg gojes la..wallaaa!!

August 26, 2011 at 4:26 PM

rajinnya..
cheqna tak leh fokkus ngat jahit2 manik ni..pening..

Post a Comment