^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

04 November 2013

Home » , , » *kecewa dengan pokok pandan*

*kecewa dengan pokok pandan*


as salam,


erm, entry tertunggak dah sebulan lebih dah..... sebab kecewa so up lambat sikit..... huhu

actually aku ada mintak tolong dengan kawan opis ni..... mintak dia punya pokok pandan nak tanam kat umah..... dia yang sangat baik hati, comel, cantik lagi murah hati, bawakkan lah aku pokok pandan dari rumah dia untuk aku tanam kat umah aku.....




ha, besar x pokok pandan yang dia bawak untuk aku ni..... hihi tu sebahagiannya nak di beri kepada peserta demo masakan yang sedang berlangsung kat opis aku time tu..... terima kasih buat beliau..... dah bawak balik ke rumah letak kat sebelah pasu kat depan rumah..... nak tanam x menyempat lagi sebab balik keje dah malam, hujung minggu kerja pulak..... maklum time tu tengah promosi kan, so memang xder masa sangat kat rumah.....

so, satu hari nan indah, balik dari kerja..... aku perasan yang pokok pandan tu dah mula layu..... makin hari makin layu n kering, tapi sebab x der masa nak uruskan pokok tu, maka aku tunggu hujung minggu yang free lepas promosi berakhir untuk tanam pokok pandan tu secara berhemah..... haha, berhemah lah sangat kan.....

tapi, apakan daya.....




pokok pandan beliau, kering sebelum sempat aku tanam ke dalam tanah..... ha pokok rumput dalam pasu kat belakang tu elok jerk tumbuh..... huhu sedey x terkata pokok pandan dah jadi gitu gaya..... nak mintak lagi kat beliau, aku malu la pulak..... so tunggulah nanti balik kampung atau mak datang umah nanti nak kirim bawak datang sini n terus tanam..... x mor pisang berbuah dua kali..... harap2 dapat direalisasikan..... amin.....

k, sekian

12 comments

November 4, 2013 at 8:21 AM

Alahai..terkilan, blm sempat tanam dh layu ye..huu

November 4, 2013 at 9:35 AM

selamat pagi

November 4, 2013 at 10:03 AM

ala, kesian nyaaaa.. takpa nanti rezeki dtg lagi. insyaAllah.

oooo.. nak lagi reponyer... nnti teman bawak erk...

November 4, 2013 at 3:15 PM

lah kesiannya akk! mst lambat tanam ni.hehehe

November 4, 2013 at 3:29 PM

alaa kesiannye. kt umah sy ade lah mak tanam tapi kecik jee..

November 4, 2013 at 4:50 PM

mama sy x suka kalu tnm daun pandan katanya nnt ular dok kt celah pokok tu hehehee

November 4, 2013 at 4:52 PM

kalau x sempat tanam pun letak dalam baldi ke biar akar terendam dalam air. xde la cepat sangat matinye ye kak lang

November 5, 2013 at 8:27 AM

alamak kesiannya pokok pandan ni

November 5, 2013 at 7:31 PM

larr..sayangnye dah kering tak sempat nak tanam..

November 5, 2013 at 11:57 PM

alahai... pandan.. oh pandan (^___^)

is suka bau pandan... harummmm je~

November 6, 2013 at 8:58 AM

huhu lambt tanam ke pe? ^,^

Post a Comment