^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

17 July 2010

Home » » *Apa Apa Aje la..*

*Apa Apa Aje la..*


alhamdulillah,
da ptg2 gini bru dpt online..
ni pon xleh lm nie.. smtra anak dara tdo..
hehe
so kn taip cpat2..


ekceli xder aper nak crite sgt.. tp kn gak..
da mcm kwajipan la..
kalu 1 ari x wat n3.. rs cam nak nangis jerk..
hukhuk, iyer ker??


rsnyer ari ni x pi memana.. dok umah jerk..
dr pg td.. mmg dok umah jerk..
nak ajak hubby jenjalan pon rs kesian coz kaki dia x baik spnuhnye..
tp pg td dia da leh cuci moto..
ala.. moto yg aku ckp da blh kuar spital smlm tur..


so, sbb x rs nak kuar jenjalan..
seawal pagi pkl 7.. aku da bgun..
tu pon coz my anak dara aku pon bgun jugak..
aku wat susu bg dia mnum.. smtra aku pi dapur berkira2 nak msak b.fast ape?..
owh.. ader pisang bwh meja..
wat cekodok pisang la.. bleh ker aku wat.. x pnah cuba..
tp alhamdulillah.. menjadi.. xder la mcm kat kdai tu yg biler mkn keras n rs tepung jerk..


smbil tggu si mesin basuh kain wat keje.. aku da siap msak..
tgok dlm blik.. my anak dara aku da bgun n kuar cbuk kjut papa dia..
yg tido kat ruang tamu..


ms tgah cdai kain kat luar.. pikir lagik.. nak msak aper tghari nie?..
mane ader pape dlm peti tu..
yg ader cm carrot, kentang n sawi yg aku stanby for msak bubur my anak dara..
tetiba moto alias si penjual sayur msuk kat pgar umah sblah..
wah!! cam tau2 jerk dia yg aku tgh carik lauk for lunch today..
so, aku smbar la ikan tenggiri stgah ekor (kt makcik sblah umah aku la..)
siap berjual beli.. smbung cdai kain lagik..


msuk umah.. aku tgok my anak dara aku da ttido kat tilam sblah hubby..
alhamdulillah.. snang ckit aku nak kerjakan dapur utk lunch nnti..
aper nak mask yerk?..
1st, mask bubur for my anak dara dulu..
tung tang tung teng.. siap atas dapur..


bukak peti.. kuarkan sayur sawi.. msak..
ikan tenggiri?..
aku msak kari 'O' jerk.. so jadik la ikan tenggiri msak kari 'O'..
amende kari 'O' tu.. hehe, msak kai yg xder pape..
cm aku ltakkan bwang putih, bwang merah n kentang..
seb baik ader santan segera.. aku curah jerk..
haha.. janji ader rs kari weh..

siap.. my anak dara bgun n wat aktvt dia cam biasa..
x pyah crite la yerk.. nnti x ckup masa..


oups!!! my anak dara da mcm bg hint nak bgun..
so, stkt ni dulu la yerk..


k, sekian



3 comments

July 18, 2010 at 8:55 AM

biasa la kita kalau hari minggu kan, berfikir2 nak msk apa..herm..lama tak buat cokodok, nyum2x sedap tu.. ^_^..today srapan apa?..kami sarapan Laksa! haha..pepagi pekena laksa lagi..aiyaiyai..

bila si anak dh bgn, nak hadap lappy lama2 pun tak aman kan..hehe..layan anak lg afdal! ^_^

July 19, 2010 at 8:42 AM

@mamalieyna tu la psal.. hm, pg ahad mkn roti sanwich bakar jerk.. da x tpikir nak sapan aper.. tghari kuar carik mknan kat luar lak.. hehe

bru anak sorg.. nnti kalu tmbah lagik x tau la camne kan.. huhu

July 19, 2010 at 9:45 AM

uihh panjang lebor n3..kt tmpt keje pening wat keje tp kt umah pening nk masak apa..tp pening kat umah lg besh kott..

alynn slalu nyer lau xder apa kt dlm fridge alynn masak makanan yg bersambal jew..

Post a Comment