^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28 June 2013

Home » , , , , , , , » *coklat dari Langkawi*

*coklat dari Langkawi*


as salam, 


sebelum ni ada entry WW langkawi then ada pulak entry pantun langkawi.....
ari ni nak share pasal cokelat langkawi pulak.....

ahah, Langkawi dan coklatmemang x dapat dipisahkan kan..... tapi sempena berkursus 4h3m kat sana ritu..... aku xder la memborong coklat banyak, sebab aku x berapa gemar coklat..... lagipun yang my dear Hubby pi ke sana sebelum tu pon ada lagi coklat dalam esbok x habis..... so kali ni aku pegi beli sikit2 jerk..... buat puas hati tengok orang membeli, aku pon nak membeli jugak kan..... ngeh3..... dasar pompuan suka shopping.....



 coklat yang aku beli adalah dari Chocolate Shop Haji Ismail Group (HIG)..... itu adalah tempat persinggahan kedua kami selepas Idaman Suri.....mencari coklat Pepero yang kehabisan stok..... so kat sini aku beli tiga jenis coklat sahaja.....



Barnsberry Chocolate RM6.90

puas lah aku pusing2 satu HIG coklat nieh..... satu pon x menarik perhatian aku..... maklum bukan penggemar coklat kan..... so 1st aku ambik Barnsberry Chocolate campur2 punya..... RM6.90 satu, kalu ambik 2 pack jadi RM10.00..... so aku ambik lah 2 pack..... hehe samapi entry ini ditaip, ada terletak elok jerk dalam esbok..... ntah bila nak makan..... huhu


Gold Coin Chocolate RM5.90

coklat duit khas untuk anak dara aku..... hehe dan memang dia jerk yang makan..... aku jamah sikit2 jerk, tapi kena marah jugak dengan Aisha sebab dia kata ni coklat dia..... huhu
keluarlah dialog best dari dia.....
"Mama, kenapa Mama beli coklat 2 ringgit kat Aisha?"..... ha aku nak jawab apa (coklat 2 ringgit merujuk pada no. 2 yang ada kat coklat tu)..... senyum je la sambil jawab, "tak per, Aisha makan je la coklat tu..... sedap kan"..... x menjawab soalan kan..... huhu


Hanuta Minis RM13.90
 hurm..... x taulah aku kalu coklat Hanuta ni ada yang besar punya..... sebab yang ni versi mini kan..... ha coklat ni jerk yang aku makan..... tapi makan sikit2 jerk sebab comel, sayang pulak nak makan..... sebab apa aku suka, sebab dia x fully coklat, ada wafer yang engapit coklat tu, so xder la manis sangat kan.....

dah..... tu jerk coklat yang aku beli..... hehe janji beli.....


actually banyak jugak tempat persinggahan untuk bershopping masa di sana ritu, tapi sekejap2 jerk sebab masa x mengizinkan kan.....

tapi ada benda yang aku rasa ralat sikit la masa shopping tu..... ada beli set sudu garfu yang letak atas meja tu kan..... beli kat Idaman Suri dengan harga RM52.00 satu set..... ingat dah murah kat situ..... rupa-rupanya ada lagi satu tempat yang murah untuk dapatkan barangan keperluan rumah..... bukan HIG tapi di Rams..... dekat dengan Pekan Rabu.....

Rams Home Decor Sdn Bhd

set sudu garfu yang aku beli sebijik design dia kat Rams ni hanya RM40.00 sahaja..... beza RM12.00 tau..... dan ramai jugak makcik2 yang sekali masuk dengan aku ke Rams ni, tapi rombongan lain la..... pon bercerita bende yang sama sesama mereka (aku tukang dengar jerk dorang bercerita)..... tapi barang dah beli kan..... redha je lah.....

so lepas ni kalu tersesat ke Langkawi..... nak membeli barangan rumah, pinggan mangkuk, sudu garfu, kuali periuk, senduk,aku akan ke Rams ni lah..... tapi untuk coklat aku x tau sebab aku x survey coklat kat sini..... hehe

hurm, bila nak ke sana lagi yerk..... jeng jeng jeng.....

k, sekian

9 comments

June 28, 2013 at 9:03 AM

Haah....rietta pown ada dgr rams brgan rumah lebih murah....

Psss....xnak choc tu meh pos sni...ekekeke....

June 28, 2013 at 10:27 AM

kalu mai sn dgn kapal, mmg elok memborong pinggan mangkuk.tp kalu lenggang kangkung, borong cekelat je la ;-)

June 28, 2013 at 10:52 AM

Lamanya tak pergi langkawi..Hanuta memang sedapppppp

June 28, 2013 at 3:00 PM

Oh... kakak pulak hantu coklat Ema. Kalau isi petrol mesti nak beli coklat. Peti ais rumah kakak tak pernah tak ada coklat tau..

Aisya boleh geng dgn auntie:)

June 28, 2013 at 3:05 PM

Kalau farah akan cari coklat kiss & baim tue.. mmg fav la... ;p

June 28, 2013 at 6:23 PM

bestnyaaa
pos kat akak sikit dik ;)

June 29, 2013 at 6:23 PM

suka makan choc whittakers, memang sedap

July 2, 2013 at 8:53 AM

akak cekelat hanut atu cam bestt lar kak..tak pernah beli lagik..huh alin kalo g langkawi mmg borong cekelat kak fav..

July 2, 2013 at 8:53 AM

hanuta tu camm besstt kakk..huh langkawi syurga shopinkkk

Post a Comment