^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

21 October 2011

Home » , , » *Semak status keaslian handphone di sini!!!*

*Semak status keaslian handphone di sini!!!*

BERHATI2 SEMASA BELI HP...

Untuk mengetahui status... keaslian buatan telefon bimbit anda
► sila taip *#06#
► akan keluar IMEI [International Mobile Equipment Identity]
► semak nombor IMEI telefon anda di kedudukan 7 dan 8
... Contoh : 358671017470473
... Kedudukan ke 7 dan 8 ialah 01












02 atau 20 : dari China = KUALITI RENDAH
08 atau 80: dari Germany = KUALITI SEDERHANA
01 atau 10: dari Finland = TERBAIK
00 atau 03 atau 04: dari kilang asal = SANGAT TERBAIK
13 : dari Azerbaijan = SANGAT KURANG KUALITI & MERBAHAYA










p/s : aku dapat #04..... kengkawan dah cek lum?????


9 comments

October 21, 2011 at 3:23 PM

ari tu izan check kat n3 saper tah ek..hehe..dpt 04..

bagus kan info mcm ni =)

October 22, 2011 at 8:07 AM

alaaaaaaaaaaaa sy dpt 02...beli mhl², dari china jgk rupanya..menci nyaaaaaa

eh smartphone mcm iphone tu leh cek mcm ni jgk ke?

October 22, 2011 at 8:09 AM

alaa xdpt la smartphone tu..hubi sy pkai HTC. dia kata unknown application

October 22, 2011 at 12:13 PM

nanti boleh semak ni..thx for sharing.. ;)

Anonymous
October 24, 2011 at 12:03 PM

saya adik kak masz...husband saya pun pakai HTC...sy try buat n jadik...cuba try lg...

October 25, 2011 at 12:05 PM

ehem2..... ari ni dah jumpa kawan opis yg dapat #02..... dari china lah tu..... buang je la HP tu..... yerk IMAN,,,,,

November 17, 2011 at 4:47 PM

kekekek...nasib henset murah lylie dpt 03..hihihihi.....

December 14, 2013 at 3:28 PM

05?

November 13, 2015 at 3:59 PM

07?

Post a Comment