^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

17 October 2011

Home » , , , » *Menyesal Kahwin.....*

*Menyesal Kahwin.....*

peringatan : bayangkan diri anda seorang lelaki bila membaca n3 ini.....
____________________________________________________

Ini cerita aku..... Aku (bukan nama Aku) baru jerk kahwin ngan pilihan mak aku.  Aku x pernah pon kenal dia (bukan nama Dia).  Tapi mak punya pasal kan, aku terpaksa follow je la..... Arghh, nyesal giler kahwin.....

Kalau dulu masa belum kahwin, ikut suka aku jerk nak tidur pukul berapa.  Pastu kadang2 sampai tengahari tido, sampai terlepas kuliah..... haha, x der orang marah pun, lecturer pun x marah.....
Tapi sekarang, nak tido lewat sikit je ada orang sound "Jom lah Bang, tido.....". Pastu kalau x bangun Subuh, memang kompem kena cubit lah peha aku nie.....

Kesian kena buli.....

Kalau dulu masa belum kahwin, ikut suka aku jer nak makan pukul brape, nak makan ape.  Boleh makan best2 sebab beli kay kedai..... tapi sekarang, huhu
Macam budak kecik jerk, kena ikut jadual makan.  Dah la kadang2 dia masak masin la, pahit la..... pastu kadang2 dia bagi aku makan sayur je bebanyak..... tak makan kang kecik ati pulak..... pastu tulis kat FaceBook dia..... Arghhh nyesal gila kahwin.....

Kalau dulu masa belun kahwin, ikut suka aku jerk nak shopping bila, kat mana, nak beli apa..... kira berbelanja tanpa was was lah kan.  Tu yang shopping kejap jerk, melayang 2 3 ratus sekelip mata..... hohoho
Tapi sekarang, nak pi shopping, dia dah siap2 ngan list barang nak beli.  Takde dalam list, x bleh ambik..... Dah la berjam2 pusing.  Leceh betul la orang perempuan nie..... Muka dia x yah cerita la, memang ceria jerk bila masuk shopping mall, aku jerk yang muka tension..... Arghhh nyesal betul kahwin

Kalau dulu masa belum kahwin, rambut aku ni macam2 pesen lah boleh buat. Ala korea boleh buat, ala Carles Puyol (kapten Barcelona) pon boleh buat, takde orang sound..... 
Tapi sekarang ni, panjang sikit jerk kena sound..... panjang sikit jerk kena sound, dia kata x hemsem la, x kemas la..... Tak potong kang dia x nak ironkan baju aku lak..... Haishhh

Ada 1 hari tu makan kat Jusco, ada la sorang awek comel melintas depan kitaorang.  Aku pon terpandang awek tu tanpa niat (ikutkan x berdosa lah kan?)..... ADEH!!!!! terus kena cubit peha aku dari bawah meja.  Cemburu buta lak bini aku (mentang2 la aku hemsem).  Apa lagi, mejerit la aku kat situ..... Maunya x kuat, 1 food court tengok kitaorang termasuk awek tadi.....

Arghh 1st time kut rasa malu giler macam tu.  Rasanya muka aku lagi merah dari sos cili yang ada atas meja.  Sakit wooooo bini aku cubit, huhu..... kesian la kat bakal anak2 kami nanti..... huhu


TAPI yang bestnyer..... aku dah x yah basuh baju sendiri..... x payah iron baju sendiri..... Sume dah ready made..... hehe, bab2 iron baju ni memang aku x berapa nak gemar sikit..... Kalau dulu masa belum kahwin, sekali iron baju, sebulan aku pakai..... haha Malas basuh sebab taknak iron lagi (ops!!! kantoi.....) Pastu baju2 bergelimpangan atas katil.  Aku memang suka tidur atas kain baju nie (padahal malas kemas) Sekarang..... hehehe

Lagi yang best, time aku demam ke, x sihat ke..... rasa maca diri ini dihargai jerk..... Ye la, kira ada orang take care la..... Totalcare!! hehehe..... kalau masa belum kahwin dulu, pandai2 lah bawa diri kalau demam..... huhu sadis2

Pastu kan, sekarang kehidupan aku kira tersusun la..... maklum lah, dah ada PA..... kalau bandingkan dengan dulu, x produktif sangat la kehidupan aku.....

Sekali sekala dia kejut aku bangun solat malam, kadang2 dia tegur kalau aku lama x baca Quran..... hm, sejuk hati ku..... maklum lah, kita ni bukan malaikat, iman turun naik.  Jadi kena ada yang tolong ingatkan..... inilah pentingnya sari isteri solehah.....

"Buat isteriku yang comel dan tercinta..... Terima kasih kerana marah kalau abang tidur lambat..... Boleh la abang bangun awal2 pagi..... then kita solat Subuh sesama..... tapi kalau abang x bangun gak, sayang cubit jerk abang..... Abang x kan murka..... lagi abang sayang ada la....."


"Buat isteriku yang comel dan tercinta..... Terima kasih kerana jaga makan minum abang..... tengok sekarang abang da nak gemuk dah..... x de la kurus je macam mula2 kahwin dulu..... ke memang nak abang jadi gemuk nie?..... Sayang takut orang lain berkenan kat abang yer?..... jangan bimbang atau ragu okeh, cintaku ekslusif hanya untuk mu sayang....."

"Buat isteriku yang comel dan tercinta..... Terima kasih kerana tolong iron baju abang..... sebab abang memang menang allergic sikit sebab iron2 baju nie.....
Jangan risau la, nanti abang potong rambut..... sekarang abang dah x selekeh macam dulu..... rambut da kemas, baju da kemas..... senyum memanjanggggggg..... hidup terurus, amal pon terjaga, badan pon terisi juga....."
Arghhhhh..... menyesal kahwin LAMBAT!!!!!




8 comments

October 17, 2011 at 9:34 AM

x sabar nak kahwin ni
moga2 Allah mempermudahkan urusan cheqna..amin

October 17, 2011 at 9:41 AM

indah sebenarnye hidup di alam perkahwinan...yg penting tolak ansur antara suami dan isteri....

October 17, 2011 at 9:47 AM

iskhh tak baik ckp kena cubit utk bangun subuh tu sebagai Buli!

kan suruhan agama bangun solat tu...eeee...

lagipun kawin tu kan fardhu...

October 17, 2011 at 11:57 AM

bila dah berkahwin kehidupan suami memang akan lebih terurus...anggaplah segala marah n bebelan isteri tu sebagai hiburan....

October 17, 2011 at 12:07 PM

ari nih tenet slow, gambor x leh tgk. hu3...
ps: eB x reti iron bj. hik3 ;p

October 17, 2011 at 1:57 PM

cheqna :
ameen

October 17, 2011 at 8:47 PM

aah sgt2 indah ..
ada yg cakap nyesal x kawin awal
tapi kahwin nie bukan leh buat main2 :)

October 17, 2011 at 10:01 PM

btul2,kawen bkn menda main2..kalau yg indah tu,memang la jadi impian semua org..mcm citer nie,apa yg wife dia buat ada la sebabnya hehe

Post a Comment