^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20 October 2011

Home » , , , » *Last Friday Night ~ SOGO Sale ~ Pizza Sentul Raya*

*Last Friday Night ~ SOGO Sale ~ Pizza Sentul Raya*

amaran:
entry byk gambar tapi maaf gambar x berapa nak clear

salam khamis,

this is our journey for last almost 6 days before that's Friday night..... wallah speaking lak aku ari ni yerk..... ntah bahasa aku ni betul ke idok, kengkawan baca je la yerk..... yang penting aku nak kongsi perjalanan kami last Friday night sebelum weekend.

jom layan.....

oleh kerana ada khabar2 angin yang kompem betul mengatakan SOGO ada buat SALE!!!!!, maka kami rakyat Malaysia berikrar..... eh, ikrar laks..... hehe maka kami pon mulakan perjalanan ke SOGO malam jumaat lepas, lagipun my BIL yang ondaway nak balik kampung (naik bas di Hentian Putra) dah janji nak jumpa kami kejap di train station SOGO, nak bagi barang kononnya..... keropok keping Terengganu maahhhhh..... hehe

so, gerak dari rumah jam 8.30 mlm n 10 minit lepas tu smpai lah kami ke Sogo..... masuk dalam cari parking..... pusing, pusing, pusing, Alhamdulillah akhirnya jumpa jugak parking..... trus naik atas tuju ke ruang legar tengah2 Sogo tu yg ada jual barang2 baby..... mata trus bergerak dari 1 tempat ke 1 tempat..... bukan aku jerk yang teruja, hubby aku lagilah teruja..... maklumlah dia memang sesangat lah x nak jejak kaki ke Sogo tu coz jem katanya..... tapi malam tu, aku paksa jugak dia n nampaknya dia dah mula buka mata untuk sesama shopping di Sogo..... niat nak cari baju untuk anak2 sedara di Terengganu nuun, terlanjur jap lagi nak jumpa abang, boleh la kirim kat dia kan.....

penat lah cerita, jom tengok gambar pulak.....

hubby tengah pilih2 baju untuk anak2 sedara yang 3 orang tu..... pilih2 dah x tahu nak selongkar macamana lagi..... dah berterabur suma baju2 tu..... ingat nak cari yang sama pattern atau sedondon untuk 3 beradik tu, tapi dah x jumpa dah..... dengan ramai orang kat situ yang memilih, dengan my lil Aisha yang berlari kesana ke sini, x terkejar aku..... last2..... "papa cari lah baju untuk dorang, x kisah la macamana pon janji dapat..... mama tengok Aisha ntah mana la dia lari tu.....", hubby pon setuju "ok"



last2 aku datang balik kat hubby dengan dokong Aisha..... tengok hubby berdiri jerk kat tepi longgokan baju..... "dah jumpa?"..... "x jumpa lah, yang ni x der saiz untuk Aina, yang kale ijau ni x der pulak saiz Luqman, mama try cari yang kaler putih ni untuk Aina..... ambil sume kaler putih, senang"..... aku pon setuju n mulalah selongkar2 sampai ke bawah x jugak jumpa.....



aku tengok jam dah pukul 9.15 mlm..... tengok kat kaunter bayaran pun dah ramai yang beratur..... kami masih x jumpa apa yang dicari, sambil2 tu hubby call abang dia tanya dah sampai ke belum.....



nak tahu apa jadi..... kami x beli pape pon..... baru aku tahu yang Sogo ni tutup pukul 9.30 malam yerk..... huhu

so, dalam kelam kabut still lagi berharap kami jumpa baju untuk anak sedara kami tu..... tengok guard pon dah sedia nak turunkan roller shutter untuk tutup pintu..... maka kami pon putus harapan untuk memilih..... hubby cakap "x payah lah mama, abang dah sampai kat luar, jom..... sok kita datang lagi..... x pe lah x yah bagi kat abang malam nie....." aku dengan kecewa hanya mampu mengangguk kepala..... huhu ingat bleh la sampar sehelai baju untuk Aisha..... huhu

selesai jumpa abang n keropok keping Terengganu bertukar tangan..... kami pon borak 2ala kadar (coz abang nak kejar bas dia gerak jam 10.30 mlm) trus balik umah..... dah dok dalam kereta baru sedar yang kami x makan malam lagi..... trus berkira2 nak makan apa, nak makan di mana..... nak tahu kami makan apa?..... alaaaa x aci la tgok tajuk semula..... jom kita sambung cerita.....



hah, kereta beratur untuk keluar dari Sogo.....


so, perjalanan kami diteruskan ke tempat tujuan untuk dinner..... dinner jam 10.30 malam tur..... huhu jalan punya jalan, xder la sesak sangta coz orang ramai dah sampai ke tempat tujuan memasing kan..... hubby trus jerk pulas stereng kereta ke Sentul Boulevard, Sentul raya.....

sori pin x clear coz cermin kereta dah 1 minggu x basuh..... eh, buakn cermin kereta jerk, 1 bodu kereta x berbasuh..... haha



hah, dah hampir nampak dah tempat yang akan dituju,,,,, trus cari parking mana yang kosong.....



masih lagi dalam kereta, memasing tertanya2 operation hour bagi Pizza Hut nie coz tengok lengang jerk dalam kedai tu..... last2 hubby ambil keputusan untuk ushar dulu kat pintu kedai tengok dia tutup pukul berapa.....



sambil2 tu aku layan snap2 ngan Aisha dalam kereta..... banyak jugak gambar yang aku snap, tapi kebanyakkannya blur coz budak ni x tahu nak diam..... huhu



see, hubby dah berjalan balik ke kereta dengan muka senyum hingga ke telinga..... maknanya ada berita gembira buat kami..... Pizza tutup jam 11 mlm..... yeszzza

kami pon kuar kereta n trus masuk Pizza n cari meja yang ada kerusi panjang sampai ke dinding, bajet supaya senang nak kontrol Aisha daripada turun naik kerusi..... tetiba waitress Pizza datang n bawa menu, "Bang, sekarang ni untuk take away jer yerk, kami dah nak tutup"..... hubby tengok jam n bagi tau kat waitress tu, "kan baru pukul 10.30 nie, kat pintu tu tulis tutup pukul 11"..... "memang lah bang, pukul 10.30 sampai pukul 11 untuk order take away jerk"..... dah tu yang ko bagi buku menu ni buat hape? kat untuk take away menu book dia lain..... oh, itu aku cakap dalam hati jerk, x sampai hati lak nak cakap kat budak tu yang aku tengok dah penat muka dia..... malas nak panjang2 cerita, hubby pon balas "ok".....


so, untuk tidak mengecewakan waitress tu, hubby pon ambil menu book tu n belek2, lepas tu kami bangun n trus ke kaunter nak make order.....

sampai kat kaunter, hubby sibuk order pizza yang biasa kami order..... aku pulak sibuk tunjuk2 pada Aisha belon2 yang tergantung kat atas siling, bajet2 budak waitress tu dengar n bagi kami belon tu..... hubby dah abis order n aku tengok budak tu buat dek jer, so aku tanya "Dik, belon tu ada lagi x?"..... budak tu senyum kat aku n trus kuar dari kaunter ke rak simpan..... "kejap kak yer"..... hehe, ada harapan nak dapat belon nie..... Alhamdulillah, dia bagi 2 belon kat Aisha 1 kuning 1 merah, memang itu jerk kaler yang ada pon.....

sambil tunggu order kami siap, 15 minit tu nak tunggu pizza masak..... Aisha dah sibuk2 suruh aku tiup belon, aku mabil bg kat hubby, Aisha bg lagi 1 belon kat aku suruh tiup..... terpaksa lah aku tiup..... huhu, kembang kuncup kembang kuncup pipi ngan idung aku meniup belon tu..... n berjaya..... aku ambil straw n lekatkan kat belakang belon tu supaya senang my lil Aisha pegang.....



ops!!!!! x nampak muka pula.....


see my lil Aisha, bukan main seronok dia dapat belon.....



ke sana ke sini berlari bawa belon..... mentang2 lah dalam kedai tu hanya ada kami n 3 orang pekerja Pizza jerk, dibuatnya kedai tu macam rumah.....

hah, kengkawan penat ker?..... jap, sikit lagi nak abis dah yerk..... hehe



"erm, nanti birthday party Aisha nak belon macam ni jugak lah....." agaknya itu yang dipikirkan oleh anak aku ni agaknya.....



aku pon nak enterprem jugak lah..... credit tu hubby coz snap this pic.....



hubby pon nak enterprem jugak.....



flying kiss...... mmuahhhh, untuk aku jerk tau..... haha



Aisha lagi dengan belon2 dia.....



macam yang aku khabarkan kat atas tadi, kami take away yerk..... so inilah menu dinner cum supper kami malam tu



close up sikit walau x sharp..... Pizza Hawaiian Chiken



jangan betulkan mata anda, memang pic ni yang x clear..... Chicken Ball Spaghetti Bolognesse 



"makan pizza? x nak lah, main belon lagi best....."


Alhamdulillah, maka berakhirlah journey kami last friday night ~ Sogo Sale ~ Pizza Sentul Raya..... Aisha x makan pizza, so aku suap lah dia ngan spaghetti..... n banyak jugak dia makan..... n aku relies yang my lil Aisha lebih suka makan makanan berasaskan mee daripada nasi..... ok ker yerk.....? 

k, sekian


9 comments

October 20, 2011 at 8:43 AM

sogo sale lagi yer? la la la..e h smpai bile yer?

October 20, 2011 at 9:22 AM

meriah sungguh SOGO..^_^

October 20, 2011 at 10:12 AM

hajat dihati nak g jugak sogo on this december..usha barang sket =)

October 20, 2011 at 10:27 AM

tips cikit- len kali kalau masz ke sogo, dan anak2 x leh handle, kalau kita yg memilih bju, suruh asben bwk anak2 main games kat tingkat atas skali, yg dgn red box tu, kat situ, ada video games, ball2..mcm2 lg, bdk2 tak la meragam sgt..dan kita kaum ibu nih leh la memilih dgn tenang..

October 20, 2011 at 10:37 AM

sogo ari2 sale rs..asal sy g kursus kt KL mst terjah sogo..sbb ari2 ade sale..hoho..thanks tag kt n3 tu...insyaalah nnt saya join..

October 20, 2011 at 10:43 AM

lieya ni penah pergi sekali jek sogo mase sale...ishh tobat nak pergi sebab tak larat gile nak harung org yg penoh tu....huhuhu....lagi2 kalo ade anak kecik....mmg takkan laa pergi......

akhirnye, dpt gak santap pizza yeak....aisha kemain suke dpt belon..tak heran dah nak mkn he he he...

October 20, 2011 at 1:01 PM

eB ezrin :

utk baby ari ni last.. tp utk mens n ladies waer smpai 23hb... jom serbu sogo EB..

October 20, 2011 at 1:03 PM

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny :

thanx for the tips inda, tp rasa mcm x best lak kalu pilih sensorang, x leh nak tanya pendapat n x leh nak gaduh2 pasal pilihan memasing..... huhu

October 20, 2011 at 2:23 PM

menariknya sogo megasale tu..tertarik tang sale baju anak2..alahai..nk gi mlsnya nk bwk darwisy..susah nk shopping..

Post a Comment