^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

25 October 2011

Home » , , , , , , » *Sogo ~ Sunway Putra Mall (The Mall) ~ Ikea*

*Sogo ~ Sunway Putra Mall (The Mall) ~ Ikea*

 kisah kami pada 15.10.2011

Alkisah pada last-friday-night-sogo-sale-pizza kami x dapat apa2 pon, so seperti yang dijanjikan hubby ajak kami ke Sogo sekali lagi keesokkan harinya (Sabtu)..... kami pon bersiap2 seawal 10 pagi..... bajet nak sampai awal ke bangunan itu takut parking penuh.....

last2 apa yang aku khuatirkan (perghhh ayat x boleh blah...) rupa2nya menjadi kenyataan..... parking Sogo penuh..... last2 kami pusing balik n cari tempat tujuan lain..... "pi The Mall jom, kut2 lah Parkson ada sale" aku gigih bagi idea..... "jom....." hubby membalas, dan hubby pon meneruskan perjalanan ke The Mall..... Aisha ikut jerk kami sambil mulut pot pet pot pet tengok bangunan kiri kanan jalan (dia dok tengah2 antara aku n hubby)..... walau kekadang kami x tahu apa biji butir bicara dia..... huhu, sorry ye sayang.....

 on da way ke The Mall..... oh sekarang dah dikenali sebagai Berjaya Sunway Mall..... Hotel Legend pon dah tukar nama kepada Berjaya Sunway Hotel..... pengurusan baru kut.....

sesampai di sana..... alang2 dah tengahari (kami x breakfast lagi) hubby ajak cari makan..... n aku terpandang restoran The Chicken Rice Shop (TCRS)..... "kita makan kat situ nak, Aisha leh makan nasi ayam"..... "jom" senang jerk jawapan hubby kan..... x yah gaduh2..... hehe

orang agak ramai time kami masuk tu tapi nasib baik ada 1 meja kosong n kami pon duduk..... dah duduk baru aku teringat yang aku x der cash, aku tanya hubby, dia pon x der jugak..... ayak!!!!! camaner nieh dah duduk baru teringat..... aku panggil budak pelayan restoran n tanya samada dorang terima debit kad x?..... dorang terima tapi maybank kad jerk..... owh! seb baik aku guna bank singa tu..... kalu x, hubby kena naik atas dulu lah pi cucuk mesin kan.....  dah clear pasal bayaran n kami terus order set nasi ayam untuk 2 orang.....

menu yang di order sampai..... kami pon makan.....


 alhamdulillah, licin sume pinggan, lapo benor kami gamaknyer coz x dapat masuk Sogo punye pasal.....


 my lil Aisha sambil makan sambil main2 keliling meja..... siap baring2 lagi atas kerusi panjang.....


 see..... sampai tertonggeng2 aku nak suapkan nasi ke mulut dia yang tengah enak berbaring nieh.....

selesai makan, kami naik atas konon2 nak mencari sesuatu yang boleh di beli..... Parkson ada buka gerai kat lobby, terjah jap tapi x der yang berkenan..... yang ada kemeja lelaki, t-shirt lelaki, spender lelaki, seluar lelaki..... eee bosan lak, hubby jerk yang pi celah2 timbunan pakaian tu mencari sesuatu

aku pon layan lah Aisha yang dah sibuk nak naik turun tangga..... aku biar jerk dia naik n turun buat dengan pengawasan aku lah kan, letih jugak mak follow dia naik turun tangga tu, maklumlah baru lepas makan..... huhu

x lama lepas tu, hubby pon join kami naik atas, "tak der yang best lah, ingat nak beli seluar slack wat keje, tapi mahal jugak....." hueh hueh hueh jimat duit..... sampai kat puncak tangga, ada burung merak di situ..... apa lagi, sebagai blogger tegar weekdays, aku pon snap arr gambar.....


 see, 2 orang model aku jadi mangsa bergambar dengan burung merak..... nak Deepavali kan, kenalah ikut tema.....

puas layan Aisha naik turun tangga, kami pon rasa macam bosan jerk coz apa yang di cari x jumpa..... tetiba hubby bertanya, "destinasi seterusnya?"..... aku x boleh menjawab..... sambil turun ke lot parking sambil la kepala aku ni ligat berfikir nak kemana..... hajat memang dah lama nak ke Ikea, tapi takut hubby x setuju..... tapi Alhamdulillah, kali ini hubby x membantah..... cuma hubby x berapa tahu jalan nak kesana.....

sampai di kereta, hubby trus set GPS untuk ke Ikea..... seb baik ada, kalu x..... punah la harapan aku nak ke sana..... huhu

yeah!!!!! sampai jugak Ikea..... tapi.......... alamak, parking penuh la..... pusing 3 4 kali jugak kami menunggu parking, dan Alhamdulillah rezeki berpihak kepada kami..... dapat parking, dekat jugak lah dengan pintu masuk..... xder lah menapak jauh kami..... "Mama, jom..... Pa, jom....." gamit Aisha pada kami sambil tangan kuis2 lengan hubby ajak turun..... "Jap la Aisha, tutup radio dulu..... ok"..... Aisha ikut arahan n tutup radio..... pandai anak mama.....


 tada!!!!! lagi 2 orang model aku jadi mangsa kat signboard Ikea pulak..... hehe

sampai di Ikea, nak tahu apa yang kami cari dulu..... "Toilet dia kat mana yerk....." hoho hubby cari toilet lah pulak..... kami pon mencari lah toilet mengikut signboard yang tergantung..... maklumlah ini baru kali kedua kami sampai, hampir 4 tahun yang lalu kami datang sini masa mula2 kena transfer kerja kat KL nieh.....

selesai uurusan di toilet, kami pon berbaik ke agenda kami ke Ikea..... jenjalan dalam Ikea Showroom tingkat atas..... saja ambil idea untuk ruang rumah kami di TRP, Rawang..... gambar dalam Ikea?..... jangan muntah pulak yerk, tengok pic yang banyak nie.....

jom layan


 1st deco yang aku terpikat..... bayangkan umah aku bawah tangga ada kabinet macam nie.... tapi tv x mor letak kat situ..... x muat.....


 ha, yang ni deko berhadapan dengan kabinet bawah tangga macam gambar atas tu.....
see, my lil Aisha tengah khusyuk baca buku kat situ.....


 ini pulak letak kat ruang family kat tingkat atas pon ok jugak kan.....
my lil Aisha baru lepas turun dari sofa tu..... bajet nak pi sofa itam tu pulak, test power pijakkan..... hehe


 hah, papa dah test duduk, n tengok2 senarai harga yang terpampang kat situ..... 
dia minat kat LED light tu, lelaki lelaki.....
perempuan dalam gambar tu bukan aku yerk.....


erm, kalu kabinet putih pon cantik kan..... maching ngan sofa merah..... kat umah dah ada cermin tingkap dengan english motif, so boleh la buat deco english style kat tingkat atas kan..... hehe



 lamp stand tu cantik kan.....  letak kat sebelah tv kabinet ganti desk lamp dalam gambar atas tu.....


 owh, aku tengah syiok snap pic lamp stand tu tetiba my lil Aisha panjat sofa cum katil tu dengan kasut dia sekali engkau.....


 wah!!!!! syiok yerk main kat sofa tu.....


 puas pusing2 kat area ruang tamu, kami berpindah ke ruang bilik tidur.....


 my lil Aisha meng'test keanjalan tilam di situ.....


 eh!! hubby senyum dalam paksa..... aku yang suruh hubby senyum tu.....
dah alang2 duduk, ambik gambar lah kan.....
sekurang2 nya ada gambar kalu x beli pon..... haha


 my lil Aisha


 lagi my lil Aisha meng'test keanjalan tilam keluaran Ikea.....


 hah, dapur impian, saiz dah lebih kurang dah.....
ehem, hubby setuju aku nak buat macam ni tau..... hikhik


 KC sebelah kanan......


 KC sebelah kiri.....


teringin nak buat island macam nieh, tapi kalu tengok keadaan KC kat atas tu rasa x payah kan.....


erm..... tu jerk yang sempat aku snap..... gambo aku sikit abuk tak dok kang..... dah x larat dah nak ambik gambo coz Aisha dah mula mengganas dengan aksi2 yang tidak patut dipertontonkan di sini..... so, kami pon berjalan dengan pantas n cuba pujuk Aisha supaya tidak ada lagi aksi panjat2, lompat2, tarik2 di Ikea tu.....
keluar dari Ikea, sempat lagi rembat buku favorite Aisha..... pujuk supaya biar x mengganas..... haha


turun bawah trus cari pintu keluar.....


 bayar parking.....

n balik.....



 ini hasil rembatan kami (aku sebenonyer) di Ikea.....

dah, penat taip..... nak pikir deko rumah pulak lepas ni dengan idea2 yang dapat dari Ikea..... hehe

k, sekian

5 comments

October 25, 2011 at 8:47 AM

sakan korang berjalan...dari satu tempat ke satu tempat....yg paling syok ikea laaa...lieyakalo gi sane wajib pi mkn meatballs die ngan karipap ikea....adoi sedap gilos!!~

October 25, 2011 at 10:21 AM

lama dh x sampai ikea... kalo gi nih asyik... tp ader anak ekcik nih nang adolah nk melawokan umah... sumer kotor & terabur all the time.. huwaaaaaaaaaaaa

October 25, 2011 at 10:43 AM

syokknye gi jalan2 kat sane..
kalau kak ain gi sane rase mcm nk bwk balik jer semua brg2 tu...

October 25, 2011 at 7:47 PM

seumur hidup tak pernah lg jln2 p IKEA.. :D

October 27, 2011 at 5:36 PM

bst kan g ikea..smlm org sambut deepavali alynn g ikea bwk mak plak kali nie..akak x shopping brg ikea kew? x tergoda kew..? alynn x leh tahan lar kak x bnyk rembat satu pun jadi lerr..hikhik

Post a Comment