^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

24 October 2011

Home » , , » *Hentikan pengguguran bayi dalam kalangan rakyat Malaysia*

*Hentikan pengguguran bayi dalam kalangan rakyat Malaysia*

Seorang wanita yang sarat mengandung bertemu Doktor disebuah klinik swasta, wanita itu berusia 21 tahun:

Doktor, saya ada masalah, baru sahaja 10 bulan lepas saya melahirkan anak pertama saya dan sekarang jarak mereka amatlah dekat.

Baiklah, apa yang awak nak saya lakukan Puan?
...
Boleh tak kalau doktor tamatkan kandungan saya ini? Saya berharap sangat dengan bantuan doktor.

Doktor itu kemudian berfikir sejenak dan berkata:
"Puan, baiklah, ini cadangan saya, paling mudah dan kurang merbahaya untuk Puan"

Wanita itu tersenyum gembira selepas mendengar jawapan doktor tersebut.

Kemudian doktor itu menyambung, "nampaknya awak tidak sanggup untuk menjaga 2 bayi serentak bukan? Maka untuk itu, cadangan saya, kita tamatkan riwayat anak yang puan sedang dukung itu. Jika kita bunuh dia, puan masih boleh ada seorang lagi bayi untuk dijaga dan tidak menyakitkan puan, Setuju?".

Wanita itu membentak. "Doktor dah gila?!!! Kenapa saya nak kena bunuh bayi yang dah lahir ni. Kan jenayah membunuh tu!"

"Ya, saya setuju dengan cakap puan, ianya satu jenayah untuk membunuh bayi"

Doktor itu kemudian tersenyum dan meninggalkan perempuan itu keseorangan di bilik rawatannya...

Di akhir pertemuan diluar kliniknya, doktor itu berlari mendapatkan wanita itu dan berkata

"Tiada bezanya membunuh bayi yang sudah lahir dan masih di dalam kandungan, Ia masih kejam dan bersabit jenayah"

Kongsikan penulisan ini jika anda setuju.
Hentikan pengguguran bayi dalam kalangan rakyat Malaysia

Bersamalah menyelamatkan nyawa insan tidak berdosa




# Khasiat Manggis # Rahsia Duit Online # New Rich Club #

5 comments

October 24, 2011 at 8:55 AM

msh sedih tgk hal dunia..

October 24, 2011 at 9:15 AM

setuju dengan doktor..

October 24, 2011 at 9:45 AM

nasib baik la doctor tu pandai....

October 24, 2011 at 10:31 AM

sgt..sgt..sgt...teruja dengan jawapan doktor tu....dan sgt bernas jawapan tu!

October 24, 2011 at 4:21 PM

ni baru betul doktor bijak..bukan bersubahat dlm kes pengguguran..

Post a Comment