^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28 October 2011

Home » , , , , » *AmBank-Customer Verification*

*AmBank-Customer Verification*

 salam,

pagi tadi ada buka email yahoo aku yang dah berkurun juga lah aku tak buka. Buka email dan aku dikejutkan dengan 1 email dari AmBank baru2 ini seperti di bawah:-

 ________________________

kemusykilan:
  • kenapa perlu ada customer verification di hantar melalui email.
  • sepatutnya ia dihantar ke rumah customer atau alamat yang diregister oleh customer bank.
  • "failure in validating your identity will assume that your account is fraudulous and will be closed." melampaunye bank sampai nak close akaun kalau x buat pengesahan nie? iskiskisk
  • yang paling penting..... aku tak ada n tak pernah buka akaun di AmBank, camaner dorang boleh hantar kat aku suruh verify akaun.... huhu

tindakan aku:
  • aku dah banyak kali dengar yang jangan sekali2 buka attachment yang dihantar oleh mana2 bank untuk pengesahan pelanggan, takut itu adalah 1 sendikit penipuan.
  • kalau betul pon bank nak pengesahan, aku tunggu pihak bank call atau surat sampai ke rumah.
  • so..... memang tak arr aku nak buka attachment dalam email tu. biar lah akaun aku close pon coz aku memang tak ada akaun kat bank tu.... muahaha

p/s : apa pendapat kengkawan???
 
# Khasiat Manggis # Rahsia Duit Online # New Rich Club #

5 comments

October 28, 2011 at 9:56 AM

BENDE NI dah biase berlaku....maybank pun ade...ape yg penting, jgn layan dan jgn sesekali cube log in...kalotak....lesap lee duit kite...dah ramai terkene n jadi kes polis.....hati2 yeah

October 28, 2011 at 10:26 AM

jangan layan benda2 mcm ni..mesti kes tipu nih..

October 28, 2011 at 11:10 AM

betul tu kan..... macam dah x secure jerk simpan duit dalam bank... huhu

October 28, 2011 at 1:18 PM

memang kena abaikan jer..eina bleh kata tiap2 hari received mail camni..padahal bukan kita ada akaun dia pun..sah2 menipu..abaikan jer..

October 28, 2011 at 3:38 PM

ignore je..ni keje2 manusia x beretika

Post a Comment