^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

23.5.13

Home » , , , , , , , » *deko deko TerataKami ~ pokok kaktus Mai ada bunga ker?*

*deko deko TerataKami ~ pokok kaktus Mai ada bunga ker?*


as salam,


rentetan dari entry INI.....

nak cerita pasal, pokok kaktus pemberian Mai, kawan opis aku ni ha yang baik hati bagi pokok sebagai penyeri rumah tangga kami..... alhamdulillah, setelah 7 bulan di bawah jagaan kami, pokok tu berkembang dengan jayanya..... terima kasih yang x terhingga buat beliau yang sudi bagi pokok tu kat kami.....




inilah pokok tu yang dah membesar dengan jayanya.....
kalu sebelum ni letak kat garaj kereta kat bawah, asik ler penuh dnegan bulu kucing kat pucuk2 dia tu..... so sekarang kami letak kat balkoni atas..... makin tinggi n makin berkembang pucuk2 dia.....
waa saya suka! saya suka!, bak kata Mei Mei..... hehe

tapi kan, nampak tak pokok yang depan sekali belah kanan gambar kat atas tu..... macam lain sikit pucuk dia tu kan.....



ha, ni bila dah di zoom..... guna HP jer, so x berapa nak clear, tapi nampak kan.....

ha, nampak tak pucuk tu..... eh pucuk ker nama dia tu yerk..... x per, yang aku nak cerita kat sini, pucuk atau tunas tu nampak lain sangat dari yang biasa dia akan keluar daun2 kecil, tapi yang ini macam elopak bunga.....

ahah, adakah itu bunga.....
so Mai, pokok kaktus ni memang ada bunga ker?.....
nak search kat internet, aku x tahu nama pokok kaktus ni, so kalu betul itu adalah bunga..... wah bestnyer.....
tu kecik lagi kan, tunggu dah besar nanti aku nak tengok bunga ke bukan.....
hehe
ada sesiapa boleh bantu.....

k, sekian

8 comments

May 23, 2013 at 8:40 AM

haa ada rasanya ..
jenis2 pokok kaktus lah kan ..

May 23, 2013 at 8:40 AM

wow nie betul2 tangan sejuk

May 23, 2013 at 9:25 AM

macam bunga je

May 23, 2013 at 9:53 AM

yes masz. ada pokok kaktus yg ada bunga :)

May 23, 2013 at 10:25 AM

aaah ader bunga...

May 23, 2013 at 10:47 AM

bunga kaler merah kalu x silap..

p/s sy ada di shah alam..sabtu ni..

May 23, 2013 at 1:49 PM

waahhh.. menjadiknye tanam pokok~ kalo bunga mesti cantek kan~

May 27, 2013 at 12:59 PM

sy suka sy suka...mcm bunga jerr...nnti post pictanye lagi yea...

Post a Comment