^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20 May 2013

Home » , , , , , , » *pengaruh update entry kepada bilangan pengunjung ke blog*

*pengaruh update entry kepada bilangan pengunjung ke blog*


as salam,

erm x mor cerita panjang2.....
jom tengok statistik kat bawah ni dulu yerk.....

statistic viewer dari Nuffnang


ok, ini adalah statistik ke blog aku, ambik dari Nuffnang untuk minggu lepas..... xder la banyak sangat sampai riban2 sehari kan..... tapi Alhamdulillah, boleh lah, dari puluh2 masa memula berblog dulu, sekarang dah ratus2 (walau x sampai 5 rat lagi) kan.....

untuk pengetahuan kengkawan, minggu lpas aku update blog x menentu..... start dari Sabtu, 11 Mei sampailah ke Rabu, 15 Mei memang aku x update blog, x der entry baru kat blog aku ni, sebab kepala tengah dok mikir mende lain..... huhu

jadinyer, bagi aku..... kalu update ker, x update ker, xder la sangat2 ketara perbezaan orang yang datang ke blog aku ni kan..... cuma sabtu ahad je la kurang, ye lah time tu orang bercuti habiskan masa bersama keluarga..... x gitu kengkawan kan.....

tapi sebelum ni, aku ada bagi petua kat sorang kawan blogger, kalu nak dapat BE a.k.a CPUV Nuffnang, kena selalu update entry sebab nak dapatkan pengunjung ke blog kita kan..... itu memang betul, sebab nak menarik orang datang blog kita dan dapatkan UV (unique view), tapi kalu blogger2 popular dan otai, dorang dah x perlu mende2 ni sume kan (update tiap2 hari) sebab kalu x update pon orang dah ribu riban masuk blog dorang..... termasuk aku..... hehe



keywords popular dari Nuffnang

keyword popular yang tersesat ke blog aku..... eh, ada jugak orang cari Muzium Coklat kat blog aku ni walau aku x penah ke sana lagi..... nak tengok entry pasal muzium coklah, KLIK SINI..... erm, keyword ni maknanya, kemasukkan pembaca ke blog kita memalui carian kat internet..... ape itu carian internet..... tengok pic kat bawah.....




inilah dia carian internet..... yang ni guna Google, bleh guna Yahoo, bleh guna jugak yang lain2 apa2 yang ada yerk.....

yang kat kotak ada anak panah tu lah pengguna akan taip keyword, dan boleh tersesat ke blog kita..... macam aku taip tajuk 'GM Klang', so terjumpa lah blog aku, tapi tu kat page 2 jerk, kalu dapat page 1st best ooo, kira blog tu glamor n ada SEO yang bagus..... apa dia SEO?..... boleh jerk search kat internet, aku nak terangkan pon, aku masih lagi belajar..... nanti dah mahir, baru aku boleh share ngan kengkawan seangkatan nagn aku..... hehe

erm, entry ntah hape2 dari aku hari ni..... harap2 dapat membantu pada mereka yang tersesat kat sini..... yang selalu datang sini sebagai UV, aku ucapkan jutaan terima kasih lah sebab sudi datang sini..... hehe

akhir kata..... untuk incik Nuffnang, dah x der BE a.k.a CPUV Campaign dari mu yerk untuk bulan ni di sini..... huhu, x per lah, kalu ada itu bonus untuk blog nie..... hihihihihiihihi

 k, sekian






7 comments

May 20, 2013 at 8:20 AM

tak pernah update hari sabtu ahad..

May 20, 2013 at 9:04 AM

nak cuba gak

May 20, 2013 at 9:12 AM

x pernah update sabtu ahad. weekend adalah masa utk suami dan anak2. hehehehehe

May 20, 2013 at 9:14 AM

Lieya pun perasan bende ni masz...tp weekend mmg lieya x update blog walo pun boleh autopublish....

May 20, 2013 at 12:57 PM

skrg ni mood mls ... semua mls...hikhik

good job dear terus menulis...

May 20, 2013 at 2:04 PM

pasni kenal a rajin selalu mengupdet blog.. ;-)

May 20, 2013 at 2:10 PM

bagus... teruskan berblog ya..

Post a Comment