^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

30.5.13

Home » , , » *makan secara exotic nasi kenduri*

*makan secara exotic nasi kenduri*


as salam,

erm, 2 hari bercuti sebab anak dara x sihat..... bila naik keje, memacam nak kena setel, maklum jiran sebelah aku outstation, so aku kena cover sensorang..... seb baik lah akak bling2 ada back up aku 2 hari tu, kalu x, haru jugak lah jadinye..... huhu

so 3 hari xder entry, agak2 kengkawan windu x kat aku..... muahaha windu lah, windu lah..... aku windu seh nak baca blog2 kengkawan yang rajin datang sini..... x per, keje aku da setel jap jap lagi, nanti aku jengah umah kengkawan yerk.....
hehe

so, sebagai pengubat windu kengkawan pada aku.....ngeh3

aku sajikan anak dara yang makan secara exotic di majlis kenduri kahwin.....
kejadian berlaku di Kuantan, dah 2 kali dah dia buat macam tu..... 1st time masa kenduri umah kawan my dear Hubby, then 2nd time last weekend kenduri kat taman perumahan my PIL.....

bahan yang diperlukan adalah :
nasi kenduri (nasi putih, beriani, minyak dsb)
buah tembikai a.k.a semangka (orang pahang panggil buah timun cina)
 buah sunkis atau limau

macamana dia makan.....
jom layan



memula cari tempat duduk dulu..... haha
ok, ambil buah tembikai n potong kecik2 ikut saiz mulut memasing.....
pehtu ambil sunkis atau limau, mana yang disediakan oleh tuan rumah.....
perahkan air limau tersebut pada tembikai yang dah dipotong kecik2 tadi.....
dan seterusnya, gaulkan dengan nasi ikut banyak mana yang kita nak makan.....
dan makan.....




ha, sungguh berselera anak dara makan dengan cara macam tu..... sampaikan mak mertua lalu kat belakang pon dia x sedar..... hehe

pelik x?
erm, ada anak2 kengkawan yang makan dengan cara macam ni x?..... atau ada lagi pelik dari ini..... meh kongsi meh..... hehe

pada aku memula memang pelik, tapi biarlah dia makan ikut selera dia, janji dia nak makan..... kan

k, sekian


pssst : kecewa dengan pokok bunga (kecuali pokok kaktus Mai), aku bertukar kepada pokok herba.....


8 comments

May 30, 2013 at 8:12 AM

bebudak nie makan ngn cara sendiri.. kita pelik kan.. tapi itulah selera diorang.. asalkan tak mudarat dah ler..:D

May 30, 2013 at 8:46 AM

macam2 perangai bebudak nie

May 30, 2013 at 9:13 AM

pelik sangat. boleh nya, selera bdk2 pun lain. hahaha

May 30, 2013 at 9:33 AM

ahhaha kan ..
memang nampak exoticc lahh !

May 30, 2013 at 9:48 AM

pelik sungguh tu. x pernah pulak tgk org makan camtu. hehehehe
xpe lah kan masz, janji dia berselera nak makan

May 30, 2013 at 10:38 AM

ingat tadi dia makan apa... hehehehehehe... clever girl..

May 30, 2013 at 1:56 PM

eeehhh...xpe larr...asal dia makan....

May 30, 2013 at 3:02 PM

memang pelik..hehehe

Post a Comment