^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

08 May 2013

Home » , , , » *belian online, saya ditipu*

*belian online, saya ditipu*


as salam, 

diceritakan berdasarkan pengalaman my USU sendiri.....
sebagai peringatan kita bersama.....


****************************************


 Assalamualaikum...

harini sy nk share pengalaman, 
ditipu dalam pembelian barang secara online. 
PERINGATAN: 
HATI-HATI DENGAN NAMA SAROJANI ATCHUTHAN
 
 


29.03.2013 saya buat keputusan untuk membuat pembelian. dan mula membuat pembayaran melalui online. dia memaklumkan perlu tunggu 3 hari untuk duit clear dan barang akan dihantar melalui pos

02.04.2013 saya minta confirmation dari penjual sbb bila dikira duit sepatutnya memang sudah masuk dalam akaun dia tapi berita tentang shipment masih saya belum terima. penjual balas email saya tapi yg mengejutkan dia minta saya untuk beli barang tambahan dan dikehendaki membayar RM468.00, yang mana tak diberitahu dengan terperinci sebelum ni. saya mula rasa x sedap hati dan bertanya tentang hak saya dan email yang diberikan olehnya semasa membuat penawaran. beliau mengakui bahawa kesilapan dilakukan olehnya.



**************************************** 

 moga my USU tabah n berhati hati selepas ini.....
nak tahu apa yang berlaku seterusnya.....

k, sekian


 pssst : masih belum sempat nak jenjalan umah kengkawan, target hari ni nak setel kerja so that aku boleh singgah umah kengkawan lunch hour nanti..... inshaa Allah

11 comments

May 8, 2013 at 9:12 AM

sabor jer ler....

May 8, 2013 at 9:15 AM

thanks kak ija, untuk iktibar org lain jugak

May 8, 2013 at 9:24 AM

Kene hati2 lebeh lepas ni...so far lieya x penah tekena lagi...tp ape2 pun thanks for sharing...at least kite boleh hati2...

May 8, 2013 at 9:49 AM

mmg kn berhati2 pasni...kalau nk lbh slmt, bli kt trusted website... kalau yg personal, better cari kt kedai2 / shopping je..


p/s blog akk da malware la

May 8, 2013 at 12:59 PM

Kadang bahaya juga buat pembelian secara online.. Hati-hati ya,, mesti ada hak sebagai pembeli... Bila baca entri ni, saya sudah mulai risau.. Sebab baru semalam saya dan mak saya buka bisnes pembelian online, kami mahu jual barang utk perempuan.. Apapun, kami ni tidak mahu tipu pelanggan... :))

Anonymous
May 8, 2013 at 1:52 PM

tq share this yer , mmg kena lebih hati2

May 8, 2013 at 3:35 PM

kena lebih hati2 ..
insyaallah jika kita ikhlas allah mengetahui .. ;)

May 8, 2013 at 3:39 PM

huhuhuhu.. memang sakit hati lah kalo kena tipu cam nih.. kita sanggup keluar duit utk beli sesuatu.. dorang guna cara mudah jer nak dapatkan duit. x kaya pon kalo hidup dengan duit hasil menipu~

May 8, 2013 at 3:59 PM

mende ape yg die beli sampai beratus tu

May 11, 2013 at 9:50 AM

xberani nk soping online....

May 14, 2013 at 9:57 AM

tak patut sungguh la buat orang begitu kan..

Post a Comment