^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

15 September 2011

Home » , , » *Puding Laici Dangdut Open House*

*Puding Laici Dangdut Open House*

wah, tajuk..... ini bukan n3 nak share resepi atau nak cerita pasal open house rumah aku yerk..... tapi ini n3 nak cerita pasal sehari prepared Puding Laici untuk open house office yang telah pon selamat berlangsung pada hari Isnin yang lepas kat Bahagian Usahawan, opis aku.....

alhamdulillah makanan sume abis termasuklah menu yang aku sediakan iaitu Puding Kastard Jagung & Puding Laici Dangdut..... tapi sekali lagi aku ingatkan, ini bukan n3 kongsi resepi ok..... just nak share apa yang berlaku masa aku prepared menu itu.....

memula kau buat dengan aman jerk coz my lil Aisha tengah tido..... awal2 aku dah bangun, siap2 goreng meehoon untuk sarapan..... hubby bangun jam 8.30 pg sarapan dah siap coz hubby nak gi keje lak ahad tu nak prepared untuk jamuan raya KPKK.....

so, lepas tu aku trus kuarkan bahan2 yang dah dibeli malam sebelumnya untuk sediakan menu Puding Laici Dangdut sementara Aisha tidur..... time ni hubby dah selamat gi keje dah, so aku sorang2 jerk lah bertung tang tung tang kat dapur..... xder bunyi tung tang sangat koz bukan masak dalam kuali pon kan..... hehe

dah separuh jalan aku tengah godak2 puding dalam periuk.... tetiba my lil Aisha kuar dari dalam bilik dan bermula lah episod aku memasak sambil mulut x berenti menjerit "Aisha, x nak main mangkuk tu"..... "Aisha, jangan ambik tin tu, tajam"..... "Aisha, pisau..... tajam"..... "Aisha, pi ambik buku.....tulis"....."Aisha, no no no"..... "Aisha, x nak lak kacau2, nanti x jadi plak kuih nie"..... mulut aku x berhenti berbunyi sehinggalah aku siap tuang sume puding dalam mangkuk n tinggal tunggu dia mengeras jerk.....

x syiok lak cerita jerk kan..... wokeh, jom tengok pic lak.....



 pic atas kiri : my lil Aisha kuar dari dalam bilik n trus pi kat ruang tamu, cari aku lah tu..... bila dah jumpa..... "Mama....." sambil lambai tangan, dah macam YB lak gayanya... haha
pic lain2 : itulah my lil Aisha, bajet konon2 nak tolong aku masak lah tu.... mangkuk yang aku dah susun atas meja, diangkut, disusun, dicerai, disusun semula, dicerai balik, di susun semula..... hadoi


 lepas tu aku pujuk dia untuk ambil buku cerita dia n tulis2..... alhamdulillah, dia dengar kata.....
puding yang dah selamat dituang, tinggal nak masukkan laici dalam tu jerk.....


 tapi buku tu jadi penyelamat sekejap jerk coz x sampai 5 minit lepas tu, dia mula berlegar2 semula mencari bahan2 apa yang boleh di 'bantu' aku kat dapur tu.....


 ini adalah hasil Puding Laici Dangdut yang berjaya diselamatkan sehingga berpeluh2 aku dibuatnya.....
bukan letih buat puding, tapi letih berperang ngan my lil Aisha yang sebuk jugak nak menuang puding tu dalam mangkuk..... huhu


 close up sikit..... nyum nyum nyum, aku rasa macam manis jerk puding ni, coz memang aku x kuat manis..... tapi alhamdulillah, mendapat sambutan yang hangat.....


 Puding Laici Dangdut yang dah siap di susun n tinggal nak angkut pi opis n masuk dalam fridge..... makan sejuk lah best kan.... hehe


 lagi sekali my lil Aisha yang rajin tolong aku cuci bekas2 yang dah digunakan.....
 bukan main lagi dia mencuci sampai aku panggil suruh buat 'cheese' pon dia buat dek jerk..... sibuk tol dia mencuci bekas tu.....

so, itulah cerita Puding Laici Dangdut Open House aku.....
hehe
bila aku nak buat open house?????.....
insyaallah tahun depan kut, coz aku dok umah sewa sekarang nie, tunggulah umah sendiri la kan kalu nak buat open house..... baru meriah nak wat sesuka hati kat rumah kita sendiri.....
aku nak buat nanti aku jemput kengkawan yerk.....

k, sekian

p/s : Selamat Hari Malaysia!!!!! esok hari


7 comments

September 15, 2011 at 8:10 AM

mas--
rajinnya alisha tolong mas.....
betuah hidup

kalau ayu satu opis dgn mas.. sure dapat puding dagdut...
nampak nyami....

September 15, 2011 at 8:22 AM

keh keh keh ..lieya boleh bayangkan betapenye kecoh nye suasane kat dapur tu he hehe....

cantik laa puding tu....siap hiasan kalerpul lagi hah.....betul tu, makan sejuk2 laa sedap...nyaman jek lalu tekak kan....

September 15, 2011 at 10:51 AM

mcm fahim aku jugak asha nih tau...
suka sgt kedapur tp bkn tlg kaco2 tu tlg membasuh... dah kemetot lagi sebuk nk basuh pinggan bagai klu ajo guna kerusi jwb nye berjam2 la..

September 15, 2011 at 10:52 AM

wah..dangdut gitu..mesti bergoyang2 time makan ni...hehehehe

September 15, 2011 at 12:45 PM

comelnye jek nama puding tu..hehe..sedap je nmpk

September 15, 2011 at 4:10 PM

jemput tau :)

September 15, 2011 at 5:16 PM

amboi2 rajinnya asya niee ..'
suke akak tgk :)

Post a Comment