^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28 July 2011

Home » » *Inai Di Jari*

*Inai Di Jari*

Awal Bismillah meletak inai
Inai diletakk ditapak tangan
Mari berdoa beramai ramai
Semoga pengantin bahagia dan aman Damai

Bunga Cina jambangan Cina
Bungkus inai dalam kertas
Sungguh saya bena tak bena
Di dalam hati haram tak lepas
Awal Bismillah menepek inai
Inai di tepek di tapak tangan
Mari berdoa beramai-ramai
Supaya pengantin di dalam aman

Bersedekah pisang kepada monyet
Menyuruh gajah mencabut tebu
Bagai kapur jumpa kunyit
Merah inai mencari kuku

di atas adalah beberapa pantun berkaitan dengan INAI yang aku google dari tenet.....
terima kasih kepada pemiliknya, aku mintak izin ambil yerk.....
tapi aku bukan nak cerita pasal pantun
tapi nak cerita pasal inai di jari
sebelum ni aku dah pernah post pasal Inai Mekah Di Jari Cilik Itu
dan hari sekali lagi cerita yang lebih kurang sama tapi lain bentuk aku nak konsi kat sini.....

jom tengok



 my lil Aisha dengan jari jemari yang telah di inaikan oleh aku pada 2 malam yang lepas..... hehe
inai tok'mi Aisha bagi ada lagi, so aku gunakanlah sebaiknya di jari My lil Aisha yang semakin boolat itu.....


 inilah budak kecik yang x habis2 suruh aku inaikan semua jari2nya.....
asal aku nak inaikan 2 3 jari jerk..... tapi dari 1 jari ke 1 jari disuanya kepada aku suruh letak inai.....
akhirnya..... semua jari berinai, siap ada bunga2 lagi tur..... haha


 lagi posing dengan jari berinai.....
inilah anak pompuan kan..... keje nak cantikkan diri jerk..... hehe
nak kata mama borek, anak rintik..... iyer ker? x kut..... haha
tapi ada jugak anak kawan opis ni yang geli dengan inai ni.....
anak2 kengkawan macamana..... suka x ngan inai nie?

 k, sekian


********** bit.ly/iLPtS8 ********** http://bit.ly/iAUmnM **********

8 comments

July 28, 2011 at 11:13 AM

sy sedirik suka inai..igt ms kecik2 dulu..asal nk raya je tumbuk inai daun..sbb nk buat beraya..alahaiii

July 28, 2011 at 11:34 AM

comelnye jari sikecik tu mengenakan inai.. ;)

July 28, 2011 at 12:20 PM

mmg mazs saje buat line2 kat jari aisha ke ...

July 28, 2011 at 12:25 PM

lahai..comelnyer...bagusnya dia dok diam masa berinai tu..hehe

July 28, 2011 at 12:40 PM

tak sabar cheqna nak berinai..lalalalala

July 28, 2011 at 4:53 PM

x nk amik gmbo jari ahkak ker?
hehe :D

July 28, 2011 at 11:45 PM

saya suka sgt inai! kecik2 dulu tiap2 tahun tak missed. dah besar kurang la sikit sbb takde org nak tolong tumbukkan inai :p. inai paste tak minat pulak

August 2, 2011 at 11:39 AM

alahai cantik nyer aisha berinai..alynn rasa nie bukan first time aisha berinai kan kak..aisha suker pakai inai yerr..cantik..

Post a Comment