^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

29 July 2011

Home » , » *iPad for my lil Aisha.....?*

*iPad for my lil Aisha.....?*

Kejadian berlaku pagi semalam masa nak hantar my lil Aisha ke umah 'umi' pengasuh..... disebabkan hubby akan balik lewat malam, maka aku telah diarahkan untuk membawa kereta ke opis.....

Seperti biasa kalau aku bawa kereta, comfirm lah aku yang kena hantar my lil Aisha ke umah 'umi' pengasuh pagi n ambil di waktu petang.....

Biasanya kalau pagi aku just angkut jerk Aisha ke dalam kereta coz dia masih tidur lagi.....

Tapi pagi semalam tetiba dia bangun awal daripada aku n hubby, jam H/P bunyi, dia yang kejutkan aku bangun..... "ma, ngun..... ma, ngun....." sambil tangan dia tepuk2 perut aku yang sedia slim nie..... hehe.....

Aku bangun, n dia pon bangun sekali n trus tuju ke HP atas meja solek n kembali ke katil..... aku pon siap ke bilik air n dengar dah ada bunyi suara mickey n kawan2 daripada cerita cartoon Mickey Mouse Club House versi Melayu yang aku rakam daripada TV.....

Cartoon tu aku rakam lebih kurang 2 minggu yang lepas..... dapat 1 episod - Aye Aye Captain Mickey..... rakam guna HP jerk so xder la perfect sangat kan..... tapi sejak itu lah my lil Aisha akan ambil HP aku n tengok cartoon tu tiap kali kami bersama.....

Itu juga salah satu untuk aku biar dia dok diam tatkala aku drive atau ke kedai dengan dia..... kekadang time makan pon aku bagi dia tengok n aku just suap jerk makanan dalam mulut dia..... n alhamdulillah dia just buka mulut ngan makan, kalau x..... kemain susah dia nak makan.....

Hasilnya sekarang, my lil Aisha dah x payah aku bukakan HP tu, dia sendiri dah pandai untuk cari di mana aku simpan folder cartoon tu..... tau2 jerk dia dah khusyuk jerk tengok cartoon tu.....

Berbalik pada cerita pagi semalam, my lil Aisha terus tengok cartoon tu sampai lah ke umah 'umi' pengasuh..... ulang, ulang, ulang dan ulang lagi.....

Sampaikan dia x nak lepas HP tu dari tangan..... kalau boleh dia nak bawa sekali HP tu ke umah 'umi' pengasuh coz nak tengok cartoon tu..... "mana boleh sayang..... x per, nanti petang kita sambung tengok lagi yerk".....

Wallah, mau nagis lah budak tecik cumel itu coz aku x bagi dia bawa H/P..... last2 aku pujuk ngan bear dia, barulah dia ok sikit, tu pon jalan x mor pegang tangan aku nie..... huhu, sedey wo!!!!!

So, kesan dari peristiwa semalam, aku rasa macam nak bagi sesuatu buat my lil Aisha untuk dia dapat tengok cartoon kegemaran dia tur..... agak2 apa yang patut aku sediakan untuk my lil Aisha aku tu yerk.....

"Papa, apa kata kita bagi iPad kat Aisha..... so xder la dia main HP mama lagi kan....." hah, agak2 hubby setuju x dengan cadangan aku nie..... haha


********** bit.ly/iLPtS8 ********** http://bit.ly/iAUmnM **********

6 comments

July 29, 2011 at 9:48 AM

budak2 mmg suka layan kartunkan..
Pasti papa Aisha setuju tu.. ^_^

July 29, 2011 at 10:03 AM

hihihi aisya dh pndai tgk kartun kt hp mmg lah dia nk bwk..kalo mcm ni sy tk blh lah ajar darwisy tgk apa2 video kt hp..mau meroyan mama kalo hp tu rosak..eekek

msti papa aisha setuju tu..

July 29, 2011 at 10:23 AM

wahhh iPad ..

Fahim slalu tgk hafuh...hafuh (mende cam belon air selalu ade depan kedai keta tu) tu je yg die mintak aku rakam

July 29, 2011 at 11:01 AM

haha..setuju sgttt...mest ayah die ckp 'ayah die x pakai2 lagik n kasik anak ye"...hehe

July 29, 2011 at 11:17 AM

ayah aisha mesti setuju punya akak.. heheee

August 2, 2011 at 11:38 AM

wahh..bestnyer aisha..budak2 sekrang celik it kan kak..

pernah gak terfikir nak ada satu i pad boley danish tgk boboi boy nyer xder arr asyik2 nak kena pasang cd boboi boy..tapi biler mengenangkan danish yg belum pandai jaga barang especially brg2 mahal nie..hurmm..lupe kan jew larr..hikhik..

Post a Comment