^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

18.8.10

Home » , » *Bagaimana cara pakai helmet yang betul?*

*Bagaimana cara pakai helmet yang betul?*

hampir tengahari sudah..... salam 8 ramadhan.....
insyallah, dah 8 hari kita berpuasa..... dah macam2 makanan aku tengok kat blog kengkawan n tenet..... sume boleh tambah idea bagi aku untuk masak di bulan ramadhan di kala cuti ujung minggu nanti..... hari bekerja adalah hari cuti memasak bagi aku..... haha, boleh gitu..... oleh kerana kita hampir nak sampai bulan syawal (isk lagi 22 hari lagi tur.. jauh lagi nak sampai)..... maka aku nak sarankan kepada kengkawan supaya berhati2 bile melalui perjalanan ke kampung masing2..... mane2 yang x der kampung tu, dok bebaik kat umah la ye..... jangan sesekali jeles kepada kami yang boleh balik kampung..... so, kepada pemandu kereta, penunggang motor serta penumpang kereta, motor, bas, kapal terbang, bot dan segala mak nenek kenderaan yang ada di dunia ini, berhati2 lah dalam perjalanan anda..... ingat orang yang tersayang..... cheh macam iklan tv la pulak..... hehe
hah! nak kongsi ckit pic aisha nie..... lama dah x tepek pin my lil primcess aisha kan..... gambar ader jerk dlm HP, malas nak transfer dlm PC..... so, untuk 1st time bulan ogos..... aku kongsi aks aisha ngan kengkawan..... aksi ni baru jadi pada malam 6 ramadhan (malam semalam la maknenyer kan).....
" aisha dok sini bebaik yerk, mama nak iron baju keje sok nie.. duduk la, takmo mencangkung camtu.. anak dara x elok mencangkung, cam nak erkerk jerk.. dok eh, tgok tv tu.."

"ha, ketought ketought ketought..... &^%$#@^^..... &*(^%$#_.....&^%$#@!*@~&....." aisha mengangguk kepala tanda setuju sambil membebel bahasa yang aku x paham n menggoyang2 kan jari telunjuk yang seperti memberi nasihat kepada budak2 kecil..... tapi baru ku tahu, yang disebut ketought ketought ketought (aku pon x tau nak translit dlm tulisan camne, tapi lebih kurang gitu la bunyiknyer) oleh aisha itu adalah "betul, betul, betul" dialog upin ipin..... hehe


"hah! aisha nak pi mane tu?... siap pakai helmet mama lagi tu...?"

"aisha nak pi mane tu?..... papa dah kuar la..... aisha x pyah la ikut papa kuar, aisha dok jer ngan mama kat umah nie..... dah, bukak helmet tu....."


"la... pintu dah kunci la sayang..... berat helmet tu, meh sini..... mama bukak"



"la..... nak tengok tv x payah la pakai helmet tu..... nampak ke....."


itu la aisha, sesekali gelagat dia la yang menghiburkan aku bile hubby kuar jumpa kawan dia..... seb baik ader aisha..... kekadang tergelak aku sensorang bile ingat balik aksi2 aisha bile aku ber2 ngan dia jer..... aku yang tengah iron baju keje untuk esok trus berenti n mbik camera HP n trus snap2..... dah pandai rupanya anak mama ni menitikberatkan keselamatan bila nak kuar rumah..... pakej keselamatan untuk tengok tv skali..... hehe tapi terbalik la helmet tu sayang..... x per nanti bila ader helmet saiz aisha nanti mama belikan yerk..... so sweet la anak mama nie..... sayang aisha..... mmuah!!!!!
k, sekain

12 comments

August 18, 2010 at 1:28 PM

hiks..comellah..mmg gelagat n telatah diorang ni la menghiburkan hati kita kan..^_^

August 18, 2010 at 1:33 PM

aduh berat tu pakai helmet...nnt senget pale aisha...mcm gelagat anak2 ni sonok nengok ehh..

August 18, 2010 at 1:54 PM

@mamalieyna

betul tu... kau lah madu kau lah racun

August 18, 2010 at 1:56 PM

@Fieza79

memang berat... tapi kita nak bukak, dia x bagi la pulok.. so, tgok je la,, hehe x baik kan..

August 18, 2010 at 2:15 PM

ye je betul3...
suka2 die je translate.

August 18, 2010 at 2:27 PM

@ fizah_usu

hihihi, betul tu... coz ms kat opis ari tu ader bukak crite upin n terkeluar la dialog betu;3 tu, n aisha pon ikut balik ngan bahasa dia tu la..

August 18, 2010 at 2:39 PM

heheh.. tak berat ke tu? pakai style apek eh. lucu sungguh!

August 18, 2010 at 2:54 PM

amboi.. cutenye muka orang pandai pakai helmet ni ye..

August 19, 2010 at 11:31 AM

@alyyani

berat jugak la bg budak seusia aisha wlopon helmet tu jenis fiber.. tapi dah dia nak pakai,, hehe

August 19, 2010 at 11:32 AM

@ chugie

hehe, cute ke aunty chugie.. hikhik thanx

August 19, 2010 at 11:48 AM

hehe..aisha sama lar cam danish..tapi danish lebih berminat pada bakul..asal nampak bakul mesti nk letak atas kepala..

August 22, 2010 at 8:27 AM

@ alynnz

hehe, ingat lagi n3 alynnz..... "anak bakul biru"

Post a Comment