^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

21 April 2010

Home » » *Baju Hari Khamis*

*Baju Hari Khamis*


Ari nie ari Rabu, sok ari Khamis..
Bg kakitangan kerajaan mcm aku nie.... asal ari kamis jerk rs mlas jerk nak besiap pi keje.
Bkn aper, nak kn cari baju batik, kalu stkat carik n slongkar lemari jerk xper, nie nak kn iron laks... isk kalu snang xper la, nie kn btul2 iron br puas ati nak pkai...

So, stiap ari Rabu, kami akan trima email yg mngingatkan kami supaya mmakai baju batik...

Nampak ker aper yg ditulis tur... try klik pic bior beso...



Yg aku nak crite kat cni bkn crite psal email kat atas tur... tp psal baju aku... hehe, bkn nak bangga diri tp aku rs dlm byk2 koleksi baju batik yg aku ader, baju nie arr yg pling aku suke skali... bju nie bru jerk siap Kak Long aku jahit awal bln nie... aku rs ni baju 1st yg aku bli n sruh Kak Long aku jahit (actually kakak aku tailor kat kg dia) taun nie, aku suke coz kaler dia yg mmg aku minat (ijau pucuk pisang) n cutting dia x beso n x kecik kat bdan aku, aku pkai baju nie mggu lpas pi keje pon, kwan2 opis ckap baju nie cantik... hehe kembang skjap...

Nie arr baju yg aku crite.... ok x?
Actually kain (chiffon) tur aku bli ngan kawan aku n material utk baju tu aku bli kat Nagoya jer, jnis kain aper aku x pasti laks... Kak Long aku mbik ms lm gaks nak jahit baju nie bg siap coz susah nak ptong, mklumla chiffon jnis kain yg lmbut, tp berkat ksabaran Kak Long aku akhirnya siap gaks bju nie... n leh arr aku pkai slain mnambah koleksi baju batik aku.... Adik aku, Usu pon dpt gaks spruh dr kain tur n dia machingkan ngan kain wane itam... Kak Long jgk yg jahit, not bad... cantik.

Thanx aku ucapkan kat : Apis - suplier kain chiffon (takziah n Al-Fatihah coz dgr brite nenek bru past away mlm td) : Nagoya - suplier material utk baju (nak bli kain lg 4 wedding Uteh nnti) : Kak Long - tailor the best in our famly (nnti alang bayo yerk) hehe

10 comments

April 21, 2010 at 1:46 PM

mmg lawa pun bj batik nie..sukerr coz corak abstrak..tp alin xnampak lg k.mas pkai..Ooo mesti k.mas pkai time alin g kursus hr tuu eh? owhh x aci arr..

April 21, 2010 at 1:51 PM

eb slalu wat bodo jer... kalo kena kursus ari khamis baru la sebok nk iron bj batik... shah lain pulak... rajin dier... hik3

April 21, 2010 at 2:37 PM

hehe.. siannye, xpe lah.. ok pe kn?

cam sy, selamat Mr Hubby yg tolong iron kan baju.. ihik!

April 21, 2010 at 3:32 PM

cantek2...mesti xsabo nk tgu ari khamis kan??

April 21, 2010 at 4:38 PM

alynnz: hehe cantik ker, hail kerjatangan apis tur... hm, tautakper

April 21, 2010 at 4:40 PM

mamaaerish: hm, kalu xder bos yg tegur xper arr eb, ni kalu pkai baju batik indon pon kn tgur tau... isk

April 21, 2010 at 4:40 PM

chugie: wah!!! best nyer hubby tlg iron, nak tumpang skali blh??? hehe

April 21, 2010 at 4:41 PM

fieza79: hehe mmg pon, tp xleh pkai slalu, syang arr...

April 21, 2010 at 5:04 PM

jalan2 sini sambil baca mana yg best...salam perkenalan...

April 21, 2010 at 9:21 PM

suka kolor baju tue....

cantik......

camne la kalau kerajaan wajibkan pakai baju batik tiap2 hari....

pengsannn nak iron kan....

p/s: pasal kedai yg akak cakap tu, dapatkan nombor handphone akak kat blogsale akak k...

buat miss call kat akak. nanti akak sms kat mas nama kedai tu...

Post a Comment