^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

04 August 2014

Home » » Online Shopping Lazada 1st time - satisfied

Online Shopping Lazada 1st time - satisfied


assalamualaikum,

masih ramai yang bercuti ke..... selamat bercuti ye, aku dah keje dah..... tapi masih dalam mood raya..... hehe

 ingat lagi x entry sebelum ni pasal shopping online di Lazada 1st time.....

aku sangat puas hati..... walau, ada macam2 cerita yang x bagus pasal perkhidmatan Lazada kat internet, itu sebelum ni, tapi sekarang lepas dorang ambil kira semua aduan2 pelanggan untuk menambah baik perkhidmatan dorang, akhirnya services yang ditawarkan semakin bagus.....

cerita bermula, bila aku dapat voucher RM35 dari hadiah GA Lynn, kemudian Lazada offer aku buat Ads, dapat lagi voucher RM35..... alhamdulillah, rezeki di bulan Ramadhan..... dapatlah aku shopping online lagi, selain dari Zalora, ni 2nd company yang aku guna khidmat online shopping.....

so, apa lagi.....
hari jumaat 18.7.2014 aku decided untuk buat order..... memula ada masalah sikit sebab aku ter'order tanpa guna voucher..... call careline n dorang batalkan order tu, sekejap je prosesnya..... then buat placement order semula untuk guna voucher RM35 tu.....

 then dapat email order confirmation.....

dua barang yang di beli RM27.90 + RM55.00 = RM82.90 - voucher RM35 = RM47.90
dah selamat bayar guna 'online banking' 

ada baca kat internet, lebih baik bayar guna COD (cash on delivery) sebab boleh cek barang tu elok atau x sebelum bayar, memang bagus kan, tapi bila survey2 barang dalam tu, ada sesetengah barang yang x boleh COD..... bergantung pada syarikat yang buat shipping untuk barang berkenaan.....

erm, perasan x note kat bawah amount tu, 'A single order could be delivered in multiple pakages'..... owh, risau gak aku kalau2 barang sampai dia pack lain2 n x sama masa penghantaran kan..... tapi x per lah, tunggu je.....

hari sabtu - cuti

hari ahad - cuti

hari isnin, 21.7.2014..... alhamdulillah, petang tu dah sampai lah barang yang di order.....



kotak besar yang berisi 2 barang yang aku order..... kira efisyen lah perkhidmatan yang ditawarkan..... 1 hari bekerja untuk penghantaran..... aku puas hati.....

macamana rupa barang tu..... alah barang dapur biasa2 jer..... nanti kalu aku teringat nak ambil gambo, aku share ye..... masa ni kat opis ambik gambo, dah balik rumah terlupa pulak..... huhu

erm, mydearHubby pon tergoda dengan harga n barang yang ditawarkan kat Lazada ni, so pada keesokkannya 22.7.2014, Hubby dah selamat purchase satu barang kat Lazada..... guna voucher yang aku dapat jugak..... kan aku dapat 2 voucher kat atas aku cerita tadi kan..... hehe

nak tau barang apa, nanti aku share jugak ye, bila aku snap pic barang tu..... kihkihkih
so, moral of the story, aku puas hati dengan Lazada..... lepas ni kalau Lazada bagi voucher lagi, boleh shopping lagi, hihi


anak dara nak iPad..... erm, meh cuci mata.....
Lazada Malaysia


k, sekian


2 comments

August 4, 2014 at 1:08 PM

Lya x pnh shopping lg kat lazada.. kat zalora mmg dh biasa.. lps ni nk cuba silau2 gak..

Lya dh start keje kelmarin.. tp cuti sbb demam..arini bru msuk kerja

August 6, 2014 at 9:33 AM

x penah try lg bli kt lazada ni sbb x tau nk beli apa hehehe

Post a Comment