^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

11.8.14

Home » , , , » teaser MANIK RAYA 2014 ~ hasilnya

teaser MANIK RAYA 2014 ~ hasilnya


assalamualaikum, 

 ahah, masih dalam bulan syawal kan..... hehe, ingat x entry pasal aku nak bermanik untuk baju raya tahun 2014 nieh..... so, hasilnya adalah.....


v



v



v



v



v



v



v



v



v



v



warna2 n jenis2 manik yang aku gunakan..... 
beli kat Plaza GM Chow Kit.....





tada!!!
 jahitan di bahagian depan baju - lubang butang..... simple je.....



ini bahagian kolar.....
jahit ala2 crumble gitu kan..... tapi x jadi..... haha


just jahit kat kolar baju melayu je sebab Hubby x mor sarat sangat..... tu pon dia kata dah sarat dah..... haha, aku yang jahit, suka ati aku lah nak letak bannyak mana kan manik n mutiara tu..... hihi
mula jahit lepas sahur pagi Sabtu, berhenti jap solat Subuh, dalam pukul 10.00 pagi, siap..... alhamdulillah


disebabkan anak dara x mo kalah ngan Papa dia..... maka aku pon jahit lah jugak manik pada baju dia..... guna manik balance Papa punya jerk.....
hehe



baju Aisha

baju yang dah sedia ada jahit sulam tu aku tindih je dengan jahit manik Bunga Dahlia nama dia..... kat lengan n kaki baju pon ada juga bunga2 tu..... "cantik la Mama, macam bunga..... saya saaayang Mama"..... kata anak dara.....
haha, kembang jap Mama dengar anak dara cakap macam tu.....

hah, nak tengok pic penuh.....  taun ni raya di rumah mertua, Hubby x bawa balik incikNik, cuma harapkan kamera abang ipar jerk, ntah bila la boleh dapat pic tu yerk... huhu
Hubby ada lah snap pic sikit pagi raya tu, nanti kalu ada aku upload sini ye..... hihi
tapi kalu nak tengok sipi2, sila lihat entry sebelum sebelum ini..... peace.....

k, sekian

8 comments

August 11, 2014 at 8:31 AM

catnik masz!! pandai masz jahit manik2...lieya ni tgk bende2 kecik mcm manik nak jahit2 ni mulee pening kang hahahaaha...jahit lace pun mate berpinau2 dibauatnye kakakaakkakakaak...

nak plak tu hubby pakai baju bermanik2....mmg sporting hah....

August 11, 2014 at 9:24 AM

Ohhh... memang cantiklah Mas. Kalau tak rajin dan pandai tak menjadi ni. Sebab minda kena jalan seiring dgn jarum yg nak menjalin manik tu...

August 11, 2014 at 10:07 AM

cantiknya..hasil buat sendiri..suatu kepuasan..:)

August 11, 2014 at 2:23 PM

cantek hasilnyeee..
pandai jugak Masz memanik yer.
bertuah lah siapa yang pandai memanik nih.. baju sendirik jahit manik x?

August 11, 2014 at 3:13 PM

cantik n kreatif la...

August 12, 2014 at 4:38 PM

jrg wei ade org laki mau pakai bj cam ni .. hebat 2 ...

terer ko mazs menjahit manik ... bj ko plak manannye

August 14, 2014 at 10:09 AM

next time nk tempah bleh? ;-)

August 14, 2014 at 5:38 PM

@Khai♥Rin : anies ahaks..... kena menuntut dulu ni, baru boleh terima tempahan, hihi
buat suka2 je anies

Post a Comment