^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

15 August 2014

Home » , , » kena tolak masa main polis polis

kena tolak masa main polis polis


assalamualaikum,


kelmarin (rabu) petang, masa ambil Aisha dari taska, tengok dia keluar terhencut2, belum sempat aku bertanya, pemilik taska bagitau yang kaki Aisha luka sebab jatuh kena tolak oleh budak lelaki..... aku tengok Aisha macam ok je, so aku pon ok je lah, x kan nak marah2 kan, tapi dalam hati terkilan juga, macamana boleh tolak2 kan.....

then masa on the way balik rumah tu, aku tanya la Aisha camner boleh jadi gitu..... dia pon cerita.....
"saya main polis polis dengan kawan kawan kat taska tadi, lepas tu saya nak tangkap xxx (budak yang tolak Aisha), lepas tu dia nak lari, dia tolak saya"
aku tanya berapa umur budak tu
"umur dia sebelas tahun"..... gulp, tekejut aku, budak 11 tahun, lelaki, tolak Aisha masa main polis polis..... mana x jatuh anak dara comel berusia 6 tahun ni.....
x pe lah, aku just pesan kat Aisha.....
"lepas ni x mor dah main dengan dia ye, dia dah besar, lelaki, nanti Aisha jatuh lagi macam ni"
dengan redha, Aisha angguk kepala je.....

kaki Aisha yang luka, jatuh atas tanah..... 
yang teruk kat pergelangan kaki, ada luka sikit2 sampai ke lutut.....


kat taska dah cuci, cuci biasa je..... so, kami decided untuk bawa Aisha ke klinik malam tu, takut luka tu ada lagi baki pasir @ tanah yang tinggal.....



Aisha masa rawatan..... assistant doktor di Poliklinik Perdana, Rawang sedang cuci luka.....
dia macam nak nangis masa dressing tu, tapi Papa dia pujuk, n cakap "Aisha kuat kan, x mor nangis tau"..... dia angguk n tahan nangis.....
bila dah siap tu, Alhamdulillah, luka kecil je, x der dalam sangat.....
doktor  just bagi ubat sapu untuk luka cepat kering.....



 Chlorop a.k.a Chloramphenicol Eye Ointment
pelik jugak aku, sebab kat ubat tu dinyatakan ia adalah untuk mata, then suruh Hubby call klinik tu untuk confirmkan betul ke ubat tu..... bila di beritahu yang ubat tu betul, memang untuk mata, tapi boleh juga untuk luka biar luka cepat sembuh, so kami iakan aje lah.....

lepas mandi, sapu je kat luka.....
sebagai tambahan, aku sapukan juga krim gamat..... tapi yang aku baru beli ni, rupa dia x macam yang dulu, yang ni bekas dia macam botol balm tu..... harap2 kesan dia sama macam krim gamat yang dalam tiub tu.....




Krim Gamat keluaran syarikat Gamat Asli Enterprise.....
harga RM5.00, bau wangi dan yang penting krim ni diluluskan oleh KKM..... hehe


moga Aisha lebih kuat lepas ni untuk sama2 main dengan kawan2 kat taska dia.....
tapi x mor ganas2 tau sayang, Aisha kan perempuan.....

k, sekian


4 comments

August 15, 2014 at 8:34 AM

ala cianya dia

August 15, 2014 at 10:16 AM

alahai kesiannya..
tula kdg² tak boleh nak marahkan..dah bermain sama²..budak lelaki lagi la kasar...sabar jela

August 15, 2014 at 3:41 PM

yg ointment mata tu sbb dlm tu ade antibiotik sbb tu cepat sembuh ... doktor ckp la

August 15, 2014 at 8:41 PM

alahai kesiannyer aisha..ishh tak gentlement sungguh boy yg tolak aisha tuu..pas tak moh main dgn dia lagi lar..aisha main ngan kawan gurl k..

Post a Comment