^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

23 January 2014

Home » , , » *menu cuti tiga hari*

*menu cuti tiga hari*


assalamualaikum,

last weekend cuti ada extra sehari kan sebab Jumaat tu Thaipusam..... so apa lagi, ada bahan2 dalam esbok, maka aktiviti seharian adalah memasak..... syioknye dapat masak untuk family kan..... kalau kat dapur tu ada KC mesti lagi syiokkkkk..... hehe (mood : sedang membayangkan design KC kat umah)

pagi wat sarapan, tengahari wat makanan untuk lunch..... malam just tambah menu lauk sikit sebab tengahari memang masak lebih..... jimat masa..... hihi

so, apa yang di masak last weekend di TerataKami..... jom layan.....

 

17/1/2014 - Jumaat
Nasi Hujan Panas, Ayam Masak Lemak, Sayur Salad
 


18/1/2014 - Sabtu
Nasi Putih (x yah gambo la kan), Sup Tulang Ayam, Sayur Kailan, Telur Dadar



19/1/2014 - Ahad
Nasi Sup Ayam (kuah sup semalam ada lagi, so curah je dalam periuk nasi), Ikan Bawal Goreng Kari, Sayur Kailan Sos Tiram

 
 hurm, timbul entry ni sebab dalam aku nyer instag n fb cuma keluar aku buat kek jerk kan, so kawan2 aku ingat sekarang ni aku tengah rajin buat kek jerk..... tapi padahal kalu aku kat umah, ada je masak yang lain2 (macam kat atas tu) cuma x upload kat instag n fb jerk.....

kalu semua benda aku nak masuk kan, dah rasa macam chef la pulak aku ni..... haha, padahal masak simpel2 jerk, kuih tu pon ada yang jadi ada yang so so jerk, tapi setakat ni yang x jadi x der la, walau keras sikit atau x berapa nak naik, still boleh kunyah n makan.....

apa2 pon, aku memang suka masak kalau dok kat umah, lagi lah sejak Aisha dah pandai request macam2, especially kek..... sebagai emak yang berdedikasi (haha dedikasi tu), maka aku pon tunaikanlah hasrat dia nak buat kek tu.....
bayangkan tiap2 hari masa ambil dia dari taska, dia akan tanya, "Mama, Mama ada bawa kek saya x hari ni?"..... ha, maka kat umah tu memang sentiasa kena sedia kek, kalau x kek, agar2 pon jadi lah, dah sengkek sangat, ada roti pon ok, aku buatkan Sweety Crunchy Bread untuk dia..... sampaikan sekarang da terror dah buat roti gula tu..... hehe

apa yang penting sebenarnya..... aku dapat masak sama2 ngan Aisha di waktu cuti..... biarlah dapur sepah, janji Anak gembira, Mama Papa bahagia.....
hihi

k, sekian

6 comments

January 23, 2014 at 9:20 AM

bilalah nak masak keknyerni... orang semua rajin2 belaka...
ooo memang best kalau dapat memasak hari2kan... bahagia tengok diaorang makan..

January 23, 2014 at 12:37 PM

amboi..tu dia..rajin sungguh masz masak..sue ni kdg rajin, kdg malas. tgk mood. yg penting sup kentang+ayam utk anak2 mesti ada. paling tidak pun, bubur nasi

January 23, 2014 at 2:10 PM

sefamily x suka mkn pedas ke?

January 23, 2014 at 7:58 PM

nanti cuti CNY ni nak masak apa pulak, cuti panjanggggggggg tu :)

Anonymous
January 24, 2014 at 4:13 PM

mmg rajin sungguhlah !

February 6, 2014 at 4:01 PM

Seronoknyer ada anak dara leh sama2 berkongsi minat..baiknyer aisha membahasakan dirinye saya..

Post a Comment