^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

13.1.14

Home » , » *Delice pengganti Alice*

*Delice pengganti Alice*


assalamualaikum,



hurm..... dulu ada up entry pasal Alice..... rini nak cerita pasal Delice pulak..... 

dua2 pon syampu untuk menghilangkan kutu dan sekutunya..... dah lama gak la Aisha x kena, ni kena balik..... so kena lah cari penyelesaian kan..... kalau Alice dulu dapat kat klinik..... kali ni kami beli kat farmasi jerk, x kan nak pi klinik semata2 nak ambik ubat kutu kan..... ke boleh gitu..... huhu x tau plak aku.....

erm, syampu ni aku dapatkan kat farmasi Caring kat Jusco Anggun Rawang..... harga RM15.00 sebotol..... farmasi lain aku x tau ada jual ke x..... tanya kat watson, xder jual.....

cara guna lebih kurang macam Alice jugak..... ada lagi satu jenama yang boleh guna time rambut kering, tapi yang tu katanya x sesuai sangat dengan kanak2 sebab guna time kering n kena biar 10 minit baru bilas ngan air suam, dalam masa 10 minit sebelum bilas tu apa2 pon boleh jadi i.e anak pegang rambut n masuk tangan dalam mulut..... bende beracun kan..... so kena berjaga2.....

hurm, rasanya kena stanby jerk syampu ni kat rumah, sebab kadang ada kadang xder kutu2 jalanan ni..... grrrrr camne nak elak dari kena balik ekk.....


k, sekian

5 comments

January 13, 2014 at 8:29 AM

la sian nyer..

January 13, 2014 at 9:36 AM

cian dia

January 13, 2014 at 5:28 PM

Anis x pernah plak kena kutu nih. lepas nih kalo ade kes boleh rujuk n3 nih untuk selesaikan masalah.

January 13, 2014 at 5:34 PM

assalamualaikum mama....alorrr cian nyer kena juga buatkan nanti gatal susah asyik nak garu kepala jer...

January 19, 2014 at 2:11 PM

is mai melawat petang2 ni ;)

info menarik... leh gtau kawan, kawan duk cari jugak (^___^)

Post a Comment