^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

22 October 2013

Home » , , , , , , , » *cerita sambutan raya haji 2013 kami*

*cerita sambutan raya haji 2013 kami*


as salam,

ahah..... dah seminggu berlalu baru nak cerita pasal raya haji kami..... hihi aci kan.....
ala, alasan aku sama jerk, gambo x leh nak transfer direct ke pc aku..... so kena guna khidmat pc jiran dok sebelah untuk transfer pic then share kat pc aku..... seb baik la ada pc jiran dok sebelah aku ni nak guna pc dia time rehat atau dia cuti..... nak guna time keje x boleh la kan, nanti ganggu waktu kerja dia, waktu kerja aku sekali..... hihi terima kasih jiran, ko x bagi aku guna pon, aku tetap nak guna jugak..... hak kerajaan katanya kan..... ngeh3.....

wokeh, berbalik pada tajuk..... jom aku cerita berpandukan gambar jerk..... nak cerita detail pon x perlu kut, sebab ni sebagai ingatan aku jerk untuk masa hadapan..... untuk kengkawan, sekadar pengetahuan umum, mana lah tau ada info2 yang kengkawan boleh guna pakai kan..... hahahaktuiii

aku ambil cuti raya haji pada 14 & 16 okt 2013 ritu..... so dapatlah 5 hari cuti termasuk sabtu ahad n hari raya..... balik Kuantan tahun ni..... sebab raya aidilfitri ari tu balik Kota Tinggi..... gilir2 kita yerk.....

jom, kita mula dengan

v

v

v

v

v


menu Jumaat malam sebab dah malas masak, lagipon peti ais dah di kosongkan sebab nak tinggal lama balik kampung kan..... hajat nak makan Domino's Pizza 1-300-888-333 tapi dikatanya nombor tipon kami di luar kawasan delivery..... isk x patut betul, dah hilang satu customer.....
lastly kami call la PHDelivery 1-300-88-2525..... alhamdulillah rezeki kami dengan pizza hut malam tu.....



actually esoknya (sabtu) my dear Hubby plan nak balik Kuantan, tapi aku suggest la balik pada ahadnya, so ari sabtu tu boleh la kemas umah yang kami dah tinggal 2 minggu tanpa berkemas sebab ada promosi kat opsi kan..... Hubby setuju, then ke Happy Rawang Laundey kami pagi sabtu tu untuk hantar segala comferter n cadar yang family kami guna masa kedatangan mereka ke rumah kami sebelum tu termasuk family makcik hubby n parent aku.....

not bad la laundry ni..... dulu pernah hantar 3 toto, 1 carpet n 1 comferter RM45 seminggu siap..... kali ni kami hantar 4 toto, 3 selimut, 1 cadar = RM65..... ntah bila siap aku x tahu, sebab yang berurusan Hubby, yang simpan resit pon Hubby..... aku ngan Aisha dok dalam kereta jerk..... pic tu pon snap dari dalam kereta jerk time hujan..... hihi



erm, dah lama berhajat nak potong pendek rambut my princess Aisha ni..... akhirnya terlaksana jua..... rambut cantik, tebal n lurus tapi kusut yang terlampau bila sikat..... so aku decided potong je lah, senang sikit nak siap2 kat sekolah nanti kan.....

oh ya, nyonya kedai tu cakap..... "you taruk itu conditioner la kat ujung rambut dia biar x kusut" "budak kicik, boleh guna maa itu conditioner, taruk sikit saja hujung rambut jangan kasi kena kulit kepala"..... ha, baru aku tau budak pon boleh guna conditioner yang orang dewasa punya tu..... so nanti rambut Aisah dah panjang sikit n perlu guna conditioner nanti, aku guna lah..... ilmu baru nieh.....



ini sup ayam adalah menu petang Ahad kat umah PIL di Kuantan..... cicah ngan roti..... makan panas2, sedap..... ha, kami sampai Kuantan lepas Zohor, gerak dari Rawang pagi tu, jalan ok jerk, slow n relax jerk Hubby bawa..... hehe



aktiviti Isninyer, sehari sebelum raya..... shopping kat Tunas Manja Taman Tas..... then petang pi bandar Kuantan..... jenjalan kat ECM (East Cost Mall).....



jenjalan ECM hajat nak cari kasut, tapi xder yang berkenan..... tetiba ternampak stall cupcake yang comel..... kat level 3 kut kalu x silap..... 1 biji RM1..... so beli 6 biji untuk Aisha..... saiz cupcake tu kecik bebenor, lebih kurang saiz duit syiling 50sen yang lama tu..... disebabkan comel, n Aisha pon berkenan maka aku beli lah untuk anak dara tu..... sambil jalan sambil makan..... tup2 tinggal sebiji jerk dalam kotak tu untuk di bawa balik..... yang lain dah selamat masuk dalam perut dia..... hihi



malam selasa nya kami sambut birthday sepupu Aisha, Muhammad Luqman, dorang beli kek kecik2 jerk untuk budak2 makan sorang satu..... tapi tetap meriah sebab dorang dah pandai nyanyi lagu happy birthday..... hihi, seronok tengok dorang seronok..... siap bersuap2 lagi kek tu.....



then lepas Zohor ari rabu..... kami balik Rawang semula..... si anak dara kesedihan dalam kereta sebab tinggal sepupu2 dia..... dapat main sesama 2 hari 1 malam jerk, sebab abang Hubby dari Terengganu tengah malam raya baru sampai.....

tapi sedih sekejap jerk, pujuk belikan makanan n air kat stesen minyak, terus ok dah..... kekadang dia tanya2 jugak bila nak jumpa kak Ainul, Luqman ngan Aina..... kami jawab lah, nanti balik kampung boleh jumpa lagi..... alhamdulillah senang dipujuk.....

 erm, sampai umah malam tu dalam pukul 9..... dah letih, beli beger jerk dekat ngan umah, makan lebih kurang n siap2 barang untuk kerja n Aisha sekolah esoknya..... tidur.....


oho, perasan x, hari kejadian, iaitu pada hari raya aku x cerita pon kan..... haha, sebab hari kejadian xder gambo..... sume orang sibuk kat surau termasuk Aisha n sepupu2 dia..... nak tengok lembu..... so xder gambo raya yerk..... hihi

k, sekian

3 comments

October 22, 2013 at 8:53 AM

meriah dengan gambar2

October 22, 2013 at 11:48 AM

wah seronoknya la berhari raya kan.. saya plak balik kg dapat la solat raya pagi tu tapi nak tgk kerbau kena korban x dapat sebab kerbau terlepas malam sebelumnya.. :)

October 22, 2013 at 2:19 PM

eh saya da pernah g ECM tu masa outstation b4 raya haji.. bangga sekejap.. hehehee

Post a Comment