^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

4.6.14

Home » , , , » swiming pool di Ri-Yaz Heritage Marina Resort & Spa

swiming pool di Ri-Yaz Heritage Marina Resort & Spa


assalamualaikum,


ha, masih lagi berkisar lawatan meeting aku di Terengganu..... jom layan dia nyer kolam renang pulak..... ni kalu bawa anak dara ni, kompen kena dok sini berjam2..... maklumlah si anak dara suka mandi kolam.....




kawasan kolam yang agak luas.....

tapi
 

 

kolam dia kecik jerk..... ada 3 tingkat.....
tingkat paling tinggi (rujuk kiri gambar) ada macam jakuzi.....
tingkat kedua rendah, paling besar.....
tingkat paling bawah ada lah dalam 1 kaki kut, untuk kanak2.....




kolam ni terletak di tenah2 peta resort..... so kena jalan masuk ke dalam melalui kawasan yang menempatkan bilik2 penghuni bari boleh jumpa kolam ni.....
tapi x yah la risau..... ada perkhidmatan buggy 24 jam disediakan kalu nak guna.....




kolam dari pandangan sisi lain.....


 

sebelah kolam tu ada pelantar dari kayu yang amat luas.....
erm rasanya pelantar ni lagi luas dari kolam mandi tu..... huhu
ada bangunan 2 tingkat kut..... bangunan apa, x pasti pulak aku.....
tapi ada la toilet kat situ, kaunter untuk berurusan dengan staff macam nak mintak towel ke kan n tempat rehat2 jugak.....

 


kak intan, teman sebilik yang beriya nak ambil gambar..... tapi dok berehat kat situ sambil layan HP..... hihi

 


sesi celup kaki.....
haha, x dapat mandi kolam, dapat celup kaki pon jadi lah kan..... pelampong x bawak.....
hikhik


erm, secara keseluruhannya, kolam kat sini x rasa macam menggamit aku nak mandi pon..... rasa macam biasa jerk..... x tau lah kenapa, mungkin sebab datang sini atas tiket bekerja, so keseronokan tu terbatas sikit kan..... cuba datang ngan family..... kompem aku terjun jugak kolam tu walau xder pelampong..... haha

k, sekian
 

4 comments

June 4, 2014 at 8:55 AM

perghh cnatik masz tempat nie...lieya ni suke tempat2 mcm nie...senin depan pun nak pi dok hotel yg ala2 kayu mcm nieh....nanti leh laa pi ri-yaz marina ni plak...santai jek tempat die...

June 4, 2014 at 9:12 AM

cantik nyer!

June 4, 2014 at 9:29 AM

tak penah nampak lagi kolam gini .. slalunye rata ke tanah je .... cantik view die

June 5, 2014 at 12:56 PM

cantik! dan...sgt luas...

Post a Comment