^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

23 June 2014

Home » , » Royal de Dolton Mocmico :: so sweet anak Mama

Royal de Dolton Mocmico :: so sweet anak Mama


assalamualaikum,

kejadian last week hari Khamis..... pi kerja naik kereta sebab mydearHubby outstation ke Melaka..... sebelum pi kerja, ofkoslah kena hantar Aisha ke Taska dulu kan.....

so pagi tu, tetiba anak dara request nak bawa makanan..... erm apa yang ada kat rumah?..... roti wafer, biskut, coklat, kismis kotak..... so aku suruh dia pilih nak yang mana..... n dia pilih coklat 2 bar.....
ok, nak masuk kereta dia cakap.....
"satu nak makan pagi, satu lagi nak makan petang"
aku senyum je lah..... x kisah la nak, janji nak pi sekolah kan.....
dalam kereta dia bercakap lagi..... sorang2 dia jek..... time ni aku pi kat gate nak buka pintu.....
sayup2 je aku dengar dia cakap.....
"eh, x nak lah, satu Mama punya, satu lagi saya punya"
aku biar je lah.....

sampai taska, lepas salam, peluk, cium, aku pon pi la keje.....
sampai opis..... tengok dalam beg, ada sesuatu yang membuatkan aku tersenyum.....





nampak anak panah tu..... ada sesuatu di situ, di celah2 barang dalam beg.....
senyum memanjang aku sambil keluarkan barang2 dalam beg.....
ape bende tu.....





*





*





*





*





*
 










inilah dia bendanya.....
coklat bar yang awalnya Aisha nak bawa, satu untuk makan pagi, satu lagi nak makan petang.....
tapi kemudian dia tukar fikiran.....
rupa2nya satu coklak dia masukkan dalam beg aku..... satu lagi dia bawa pi taska.....
so sweet la anak Mama nieh, x bolot sorang2 makanan tu, dia kongsi ngan Mama..... hihi
terharu kejap.....

erm, kengkawan pernah dengar nama coklat tu.....
Royal de Dolton Mocmico, mocha chocolate with cereal & almond nuts.....
sedap juga rasa dia, packaging dia boleh tengok sini, sebab yang kat rumah dah siap2 pack kecik (Hubby keluarkan n simpan dalam esbok)..... coklat ni hamper Hubby dapat main boling last month kat opis..... ada lagi makanan lain kat rumah, jarang makan jajan so aku x heran sangat apa isi hamper Hubby tu, tapi kalu ada kat umah, free pulak tu, makan je la kan..... hihi

k, sekian

4 comments

June 23, 2014 at 11:03 AM

sedapnya

June 23, 2014 at 2:51 PM

alahaiiii.. sweet lah Aisya nih~
untie pon tumpang senyum2. hehehe

June 25, 2014 at 8:31 AM

Ibarat rebung lenturan kena buat sedari kecik. Aisyah dpt didikan sempurna dia tahu erti kasih dan sayang.

Memanglah terharu kan...

June 25, 2014 at 11:38 AM

so sweet.....hebat jenama coklat bar tu....saspen kjap bca tjuk entry...

Post a Comment