^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

25 June 2014

Home » , , , , , » dapat sampul raya dan kupon KFC percuma

dapat sampul raya dan kupon KFC percuma


assalamualaikum,

 semalam bercuti untuk uruskan pendaftaran anak masuk darjah satu sekolah agama..... alhamdulillah, dah setel, tinggal tunggu nak masuk kelas mana je nanti n ofkos lah beli keperluan sekolah kan..... untuk sekolah rendah juga nanti.....

so, dah alang2 bercuti semalam, saje aku ajak mydearHubby keluar untuk keperluan raya..... kalau boleh x nak shopping last minit n x mor keluar bersesak2 di bulan Ramadhan..... oh ya, lagi beberapa hari je nak masuk bulan Ramadhan kan..... moga kita beroleh keberkatan dengan ibadah yang akan kita laksanakan nanti..... Inshaa Allah

ok, balik pada tajuk.....
 belum pon masuk bulan puasa, tapi dah dapat sampul raya kan..... hihi, x kisah lah, dah orang nak bagi, kita ambil lah kan.....

erm, semalam selesai urusan sekolah, petang tu kami ke Kenangan Wholesale City (KWC), untuk shopping baju raya..... alhamdulillah, dipermudahkan n dapatlah aku n Hubby sorang 2 pasang, Aisha berpasang2, termasuk baju tidur..... baju tidur yang ada kebanyakkan seluar dah paras lutut... hihi

seronok shopping weekday nieh, x ramai orang..... tapi kami sampai dalam jam 4.00 petang, makan dulu sebab tengahari x sempat nak makan..... start servey n shopping dalam pukul 4.30 petang dan memang aku dah tau KWC tutup jam 7.00 malam..... aku rasa macam x cukup je masa tu.....sampaikan anak dara hampir merajuk sebab mainan dia x dapat sebab kedai dah tutup..... tapi kami pujuk untuk pi tesco pulak..... Hubby nak beli sesuatu di sana.....






ha, untuk waktu sekarang ni..... shopping kat KWC akan dapat sampul raya atau clutch purse macam kat atas tu..... minima RM80 yer.....
tapi yang clutch tu terhad, sehari dia kuarkan sikit jerk..... so time aku redeem tu dah habis stok, so dapatlah sampul raya..... x per lah janji FREE..... hikhikhik

ok, aku nak ingatkan, setiap kali shopping kat kedai2 tu, minta resit tau..... paksa kedai tu keluarkan resit, sebab nanti nak redeem senang ada resit, kumpul2 resit kalu amount banyak, dapat sampul banyak..... macam aku, beli banyak kedai, tapi satu je kedai yang keluarkan resit, rugi di situ sebab kalu ikut, aku boleh dapat banyak sampul dengan RM yang aku keluarkan kat situ..... tapi orang customer service tu baik hati, dia bagi aku extra 1 sampul..... dengan spent RM130 aku dapat 2 sampul (kalu ikut yang betul spend RM150 baru boleh dapat 2 sampul)..... aku kurang RM20 pada resit, tapi dah rezeki kan..... alhamdulillah.....




lepas tu kami ke Tesco.....
beli lah apa2 yang patut kat sini..... termasuk baju anak dara..... lagi.....


  
kat Tesco..... belanja RM100 ke atas dapat kupon KFC, jimat RM4.70..... again, orang dah bagi, kita ambil lah kan..... yang ni not sure kalu belanja beratus-ratus dapat berapa banyak kupon..... sebab kami belanja ngam2 lebih kurang je dengan syarat yang di kenakan..... x tau pon akan dapat kupon ni, dah sampai kaunter bayar baru nampak iklan ni..... hurm, KFC dalam Tesco Selayang tengah dalam renovation, so simpan dulu kupon ni..... lagi pon expire date 30 September kan..... lama lagi tu, lepas raya pon boleh guna..... hehe

so, kali ni punya persiapan raya memang aku rasa awal gila aku buat..... eh orang lain ada yang lagi awal kan, 3 bulan sebelum puasa dah tempah baju raya..... hihi, aku sekarang ni beli yang siap jerk..... nak tempah yang sedap pakai cuma dengan kakLong je, jauh nun di kampung..... x dapat sama, janji sedondon lebih kurang pon alhamdulillah.....

ahah, kali ni aku berjaya hasut hubby beli baju melayu, sungguh2 dia x nak beli baju melayu sebab dia kata dah banyak, padahal yang ada tu semua tinggal baju jerk, seluar dah x boleh pakai sebab isteri dia ni malas nak jahit ada part yang koyak tu..... huhu, tapi semalam dalam diam dia pilih baju melayu (time ni aku tengah layan Aisha pilih kasut), sedondon dengan baju yang kami beli untuk aku ngan Aisha..... siap test, dia tunjuk kat aku..... aku apa lagi..... senyum kambing siap meleret-leret sampai cecah telinga la kan..... ngeh3..... lepas ni dia ajak cari bling2 pulak nak tampal kat baju dia, hamboi... dah advance pulak dia..... hihi aku suka jerk.....

so tunggu je lah nanti baju raya kami yerk..... ofkos lah tunggu entry lepas raya nanti kan..... hehe

k, sekian



3 comments

June 25, 2014 at 5:42 PM

yup, mmg elok start shopping baju2 raya seawal mungkin...sebab masa ramadan tu seelok eloknya byk kan amalan..tapi time nak raya lah ada sale melampau..hihih

Ooohh..tak tahu pulak dpt voucher kalau shopping RM100 ke atas..sebab baru last week wife saya shopping ratus2 jugak...

June 25, 2014 at 7:55 PM

Wahhh..seronoknyer dah shopping raya..senangkan kak dh buat preparation awal nanti tak kelam kabut..berssai dgn org ramai..

Alin pun plan nak shopping awal gak thn ni..kalo leh b4 pose tp mcm tak kesampaian ler kak huhu..cepat betul masa berlalu tau2 dh nak pose..sib baik bj kurung bj melayu hubby n danish dah tempah awal2 sblm alin bersalin lagik..legaaa..

July 15, 2014 at 7:00 AM

dapat 2 voucher kfc dari tesco, dah tebus semalam 1. marjerin daisy pun ada bagi voucher kfc jugak

Post a Comment