^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

30 September 2010

Home » » *Anak Tersedak Susu*

*Anak Tersedak Susu*


Pasangan suami isteri Shahrul Nizam Reihan, 36, dan isterinya, Mazliana Nordin, 27, yang kematian anak Noramirah berusia sembilan bulan pada 20 September lalu, dipercayai tersedak susu ketika dalam jagaan di pusat asuhan di Presint 18, di sini, mahu pengusaha pusat yang tidak berdaftar itu dikenakan tindakan tanpa mengira ‘bulu’ walaupun dia anak seorang kenamaan bergelar ‘Datuk’.

~
“Saya tidak tahu sama ada ia ada kaitan dengan pengusaha terbabit sebagai anak kepada seorang kenamaan menyebabkanya ‘kebal’ sehingga tidak ada sesiapa berani tampil bertindak terhadapnya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Presint 9, semalam.

~
“Undang-undang sedia ada yang diperuntukkan mengikut Seksyen 6, Akta Pusat Asuhan Kanak-kanak 1984 perlu dikuatkuasakan tanpa memilih bulu,” Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam, Datuk Dr Maamor Osman.
~
********************ehsan harian metro********************
~

hm, macam2 la pulak yang terjadi sekarang nie..... kesian kat mereka yang mengalaminya..... bagi ibu bapa yang bekerja mesti akan menghantar anak2 kat umah pengasuh kan..... harap2 dijauhkan la kejadian sebegitu rupa.
~
semoga pihak berkuasa menambil tindakan sewajar2 nye terhadap pesalah tersebut tidak mengira siapa mereka itu.....
~
k, sekian


12 comments

September 30, 2010 at 9:32 AM

isssh mmg sedih membygkan if kita di tmpt diorang ni..kehilangan anak tersayang! hope tindakan dpt diambil tak kira kedudukan seseorang!

September 30, 2010 at 9:54 AM

mmg patot diambil tindakan ni...kesian dn mmg sedih kehilangan anak...tk dpt dibayang kan...

September 30, 2010 at 10:07 AM

Ibubapa yang ingin menghantar anak kena pastikan pusat jagaan itu berlesen ke tak...kita kena perihatin perkara2 cam ni.

September 30, 2010 at 10:09 AM

Hurmm..parents kt kl nie nie mmg xder choice lar kak..nak xnak kena antar anak ke rumah pengasuh atau nursery..kita berdoa semoga perkara2 spt nie dijauhkan dgn family kita..amin

September 30, 2010 at 10:37 AM

tak best nyer pilih2 bulu nie.. tak sukeee

September 30, 2010 at 11:08 AM

mamalieyna;

sedih kan, harap pihak berkuasa ambil tindakan

September 30, 2010 at 11:09 AM

fieza79;

kalaulah terjadi pada kita.. isk nauzubillah

September 30, 2010 at 11:10 AM

ratu makjun;

betul tu, tapi kekadang ada jugak nusery yang x jujur @ paslukan dokumen..

September 30, 2010 at 11:11 AM

alynnz;

ameen..

September 30, 2010 at 11:12 AM

firahadifa;

x best kan, harap pihak berkuasa berlaku adil..

September 30, 2010 at 12:47 PM

sedih baca berita mcm ni.. dh kerap pulak dengan berita ni kan?

moga anak2 kita di lindungNYA

September 30, 2010 at 5:35 PM

chugie;

tu la, moga2 anak2 kita dilindungi.. ameen

Post a Comment