^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

17.7.13

Home » , , » *rezeki kasih sayang*

*rezeki kasih sayang*


as salam, 


semalam terdengar kat radio..... erm, radio ERA kut, untuk kita berikan baju2 yang mana masih elok tapi kita dah x pakai lagi untuk disedekahkan kepada rumah anak yatim.....

untuk hari ini, jom kita berdoa.....

 
Bismilahirrahmanirrahim
Amin

 




moga dengan adanya perasaan kasih sayang kita kepada anak yatim..... maka kita pon ikhlas untuk bersedekah bukan saja dari segi wang ringgit, tapi dalam bentuk lain juga macam pakaian, makanan, dan mungkin juga kasih sayang kepada mereka yang memerlukan.....setakat yang kita mampu kan.....

bagi aku, setakat ni kan, bila ke mana2, asal nampak je tabung derma, mesti Aisha akan minta aku duit untuk masukkan dalam tabung derma tu..... kalau ada 3 tempat pergi dalam sehari n ada tabung tu, maka 3 kalilah dia akan minta duit..... aku x kisah pon, alhamdulillah, tapi aku bagi mana yang ada dalam purse lah kan, seikhlasnya..... moga amalam yang sedikit itu diterima oleh-Nya..... dan dia tau tabung tu adalah untuk derma, bukan macam tabung itik dia kat umah..... hihi

so, kengkawan..... jom bersedekah

k, sekian

9 comments

July 17, 2013 at 8:06 AM

alhamdullilah

July 17, 2013 at 8:14 AM

syukur..

July 17, 2013 at 9:05 AM

Jumlah pemberian tak penting..apa yang penting keikhlasan..semoga lepas ni bertambah2 rezeki u.. ;p

July 17, 2013 at 9:33 AM

tangan yg memberi lebih baik dari tangan yg menerima.....in sha Allah

July 17, 2013 at 10:31 AM

mudahan ape yg ko buat diberkati ....

July 17, 2013 at 2:03 PM

tu la..sy tgh fikir kt mn la sy nk kasi bj2 yg x pakai tu...semuanya elok2 lagi

July 17, 2013 at 2:48 PM

alhamdulillah...

July 17, 2013 at 3:01 PM

amin....
lama x singgah cini kan
sihat?

July 17, 2013 at 4:45 PM

sedekah itu mmg amalan terpuji.. memang elok sgt terapkan nilai2 murni pada anak2 kan~

Post a Comment