^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

10.9.14

Home » , , , , , » "mama, saya nak rambut macam elsa"

"mama, saya nak rambut macam elsa"


assalamualaikum,


uhuk, dah lama sebenarnya Aisha request nak buat rambut macam Elsa, alah, puteri dalam cerita Frozen tu..... kenal kan.....


 ha, ini lah rambut Elsa yang Aisha nak tu..... siap suruh panggil dia puteri..... hihi, layan kan aje la kan.....

 so, sejak akhir2 ni, gigih la aku mendandan a.k.a buat tocang ka rambut Aisha, pepagi sebelum ke sekolah..... tapi dengan syarat dia kena bangun awal..... ok, dia berjaya bangun awal.....
cuma kalau pi sekolah pakai baju sukan, x perlulah nak beriya dandan rambut kan, ikat satu dah, paling tidak pon aku buat macam rambut Mei Mei (dalam cerita Upin Ipin) ikat dua kiri kanan...... hehe





 bentuk tocang 1 - dari atas kepala, lurus terus ke bawah




 bentuk tocang 2 - dari tengah atas kepala, serong ke bawah telinga (tiru rambut Elsa)




 bentuk tocang 3 - dari tepi atas kepala, keliling sampai ke bawah telinga bertentangan


hurm, seronok la Aisha sebab kawan2 kat sekolah semua cakap rambut dia cantik buat gitu..... mujur rambut lurus, senang nak buat pesen2, mak ko ni pon melayan je kehendak anak dara nak pesen2 gitu kan, lepas ni katanya nak buat macam Anna pulak, hurm..... pening sekejap, tapi selagi boleh buat, aku ikut je...... jangan mintak yang pelik2 sudah..... hehe

moga Aisha akan ikut kata Mama n Papa juga ye.....
aamiin.....

k, sekian

13 comments

September 10, 2014 at 9:36 AM

cantiknya.....

September 10, 2014 at 11:40 AM

cantiknya

September 10, 2014 at 11:45 AM

rajin mama buatkan =)

September 10, 2014 at 12:31 PM

dandankan utk sy boleh? hehehe

September 10, 2014 at 12:47 PM

cantikkk.... ermmm ermmm nak jugak...tolong laa dandankan untuk moon... hehehe

September 10, 2014 at 1:44 PM

Pandai nye Masz jalinkan rambut.. macam2 pesen boleh jalinkan yer.. comel~

September 10, 2014 at 3:20 PM

cantik...nasib baik rambutnya panjang...kalau pendek macam mana nak digayakan tu

September 11, 2014 at 4:55 PM

cantik n kemas...pandai masz tocangkan ...rambut aisha pun lawa...

September 12, 2014 at 9:13 AM

elsa tu Queen ... bukan princess hihihi

peeegghh terernya masz dandan rambut .. seyes

September 12, 2014 at 3:42 PM

cantiknya..rambut dia lebat memang cantik tocang..i loike.. oh frozen..elsa..i loike too..

September 13, 2014 at 9:17 AM

nasib mama dia pandai buat rambut macam elsya

September 13, 2014 at 10:35 AM

asya pon ada request nk rmbut gini..
tp x reti..lg pon rmbut pndek skarang..
cantiklahh.. bglah tutorial nanti

September 17, 2014 at 1:16 AM

Assalam dear...
Wah...lawa mama wat rmbut..
Ank2 pon now suke ngan watak frozen ni..
Bju,beg,sluar,jam smua nak frozen
Suruh gak wat rmbut camtu tp rmbut dia pendek...haha jd me belikan rmbut palsu mcm elsa....
Klu bminat bleh whatapp me...011-23283747
1set ade rmbut,crown n tongkat magik...tq

Post a Comment