^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

30 March 2015

Home » , , , » jalan jalan :: eagle ranch resort PD

jalan jalan :: eagle ranch resort PD


assalamualaikum,


cerita bulan februari yang lalu..... Hubby ada kursus kat PD 3h2m, jumaat, sabtu, ahad.....
disebabkan aku dapat mc ari jumaat, maka aku pon ngendeng2 la kat Hubby nak ikut..... ye lah, nanti xder la bosan dok umah sabtu ahad kan..... nanti berbunyi anak dara tu, "asek duduk rumah je Mama ni, kita x pegi jalan-jalan ke?"..... haha, aku kalu Hubby outstation atau ada keje ujung minggu, memang x kemana lah, dok je lah kat umah sampai Hubby balik..... 


maka, setelah mendapat keizinan, aku pon book lah hotel tu, tipon Eagle Ranch Resort pada kamis malam jumaat sebelum Hubby bertolak esoknya..... alhamdulillah, ada kosong lagi..... tapi amek 1 malam je..... diskas ngan Hubby, so kami pilih dok kat wagon tingkat atas..... harga 1 malam RM230 nett. kalau dok tingkat bawat RM210 kut kalu x silap untuk hujung minggu..... erm nanti lepas GST x taulah harga berapa kan..... aku amek 1 malam je, lagi 1 malam tido umah myUsu kat Sendayan.....

so, meh la kita cuci mata sikit kat resort ni..... aku x banyak pon capture gambar, sebab rasanya kalu search kat internet, dah banyak yang buat review pasal resort ni kan..... so aku share apa yang aku rasa nak share je lah..... lagipon dok sini 1 malam je pon, x dan nak explore semua tempat..... plus Hubby ada kelas siang n malam, so tujuan utama aku stay sini adalah untuk bawa anak dara mandi kolam..... dah lama x bawa dia mandi kolam..... malam dok bilik je wat home work..... hihi




eagle ranch resort, port dickson.....
belakang tu receptionist.....




bilik kami..... band wagon tingkat atas.....
dekat ngan padang astaka..... dari tingkap bilik tu, kami boleh nampak aktiviti di padang..... hihi
dinding semua kayu, dah rasa macam dok rumah kampung dulu2 jerk.....




loteng dalam bilik kami.....
boleh letak 1 extra bed kalu nak, tapi aku x recommend la sebab kalu dok atas ni, habuk celah2 lantai papan tu boleh jatuh berterbangan ke bawah..... buat naya je kat orang yang dok bawah kan.....




barang2 standard yang ada dalam bilik air.....
bilik air, not bad, boleh la kalu setakat nak mandi2 kan, ada shower untuk yang x tahan sejuk..... macam aku..... hihi




gambar kiri tu rak untuk pantry..... gambar kanan tu tangga untuk naik kat loteng..... scary jugak lah nak naik guna tangga tu, halus je, risau patah masa naik atas tu.. huhu




pemandangan kolam renang.....
hah, ini lah tujuan utama kami di sini..... nak mandi kolam..... petang tu sampai, lepas check in, Hubby pi dengar taklimat kursus, aku teman Aisha mandi kolam..... puas juga lah dia berendam dalam kolam tu..... siap jumpa kawan baru lagi mandi sesama.....




tengok tu..... kawan baru Aisha..... lelaki..... layan kan je lah..... janji anak2 bahagia..... hehe
esoknya lepas breakfast, ajak lagi Aisha mandi kolam sebelum waktu checkout..... dapat kawan baru lagi..... pon layan kan je..... janji bahagia.....




ini kolam dewasa..... owh, nak mandi kolam, kena tulis nama n no bilik dulu ye kat kaunter.....





jakuzi, kalu nak rasa relax, boleh la dok je dalam ni..... tapi dia akan on bila ada orang je n atas permintaan, tapi kanak2 x boleh masuk kalu on jakuzi ni.....
aha, kaunter untuk tulis nama ada kat sebelah kolam jakuzi ni.....





pose jap sebelum jalan2 tempat lain.....





ini resort yang jenis rumah kampung.....
asalnya bawah rumah tu ada air, tapi aku dengar sebab ada kes denggi so kolam ni dikeringkan air dia..... tu tengahbuat contraction untuk apa, x tau lah, mungkin untuk perbaiki sistem saliran dia kut..... setakat bulan April ni rasanya macam x siap lagi kut..... kena cari review yang terkini lah ye kalu nak tau kan..... hehe





reban yang ada sebelah stable.....





pemandangan kolam dari menara eagle eye.....
ha, orang2 tu satu group kursus ngan Hubby la tu, baru lepas breakfast, nak masuk dewan untuk aktiviti seterusnya.....





ni kandang kuda..... "hello, sama saya Sabrina, boleh panggil saya Sabby"..... hihi




hurm.....
last but not least..... pic anak dara kat salah satu dinding mural yang ada..... buat gaya macam tengah naik kuda.....

nak ke sini lagi ke..... erm, x kut, kecuali ada orang sponsor..... haha, ada ke.....

k, sekian


4 comments

March 30, 2015 at 8:55 AM

assalamualaikum
singgah pagi
seronok jalan2

March 30, 2015 at 10:12 AM

cantik tempat ni

April 1, 2015 at 12:22 PM

mcm menarik bila tgk web dia...teringin nk kesana tpi xsure lgi jd ke x...

April 23, 2015 at 1:35 PM

first time dengar kak walaupun alin dok PD haha..biliknyer cantek sbb dinding kayu sure sejuk kan kak..seronok lar aisha mamanyer melayan mandi kolam..hihi..

Post a Comment