^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

16.3.15

Home » , , , » hasil tangan Aisha :: "saya cuci kasut ye Mama"

hasil tangan Aisha :: "saya cuci kasut ye Mama"


assalamualaikum,


di satu hujung minggu..... si anak dara melihat si Papa cuci kasut sekolah beliau..... tetiba si anak berbisik di telinga si Mama.....
"Mama, saya cuci kasut ye Mama"
si Mama yang sedang sibuk kelentang kelentung di dapur siapkan juadah sarapan hanya mengangguk menyetujui apa yang diminta oleh si anak.....

selesai menyediakan juadah di atas meja..... si Mama menjenguk ke luar halaman rumah..... di lihat si anak dara sednag terbongkok-bongkok mencuci kasutnya.....
"Aisha, cuci elok2 ye, tak mor basahkan baju" jerit manja si Mama kepada anaknya di luar rumah.....
"ye, Mama" jawab si anak ringkas.....

bila si anak masuk ke rumah, perbualan ringkas berlaku.....
"Aisha dah siap cuci kasut"
"dah Mama"
"bagus..... rajin anak Mama, dah pi makan" sambil memeluk si anak dara sebagai penghargaan kerana rajin cuci kasut nya sendiri.....

si Mama keluar untuk lihat apa yang dibuat si anak dara.....
tersenyum lebar si Mama melihat hasil tangan Aisha dalam seni menjemur kasut yang dah di cuci tadi.....



































sweet je Aisha susun kasut keliling pasu tu untuk di jemur.....
hihi

terus aku masuk dalam n snap..... ada yang rasa itu perkara biasa ke..... x per, ni adalah pertama kali bagi aku, so aku nak share kat sini..... x per kan..... hehe

dapatkan free voucher dengan hanya jawab soalan mudah..


semua tu kasut aisha, erm yang dah x muat pon ada tu, tapi tetap di cuci juga..... yang paling kanan warna putih transparent tu kasut aku nek motor..... pon di cuci juga..... hehe, rajin anak Mama.....
dah boleh di harap sekarang ni nak buat kerja rumah..... lagi-lagi masa kalau aku kalau tau aku kat dapur..... rajin menolong mengemas, n rajin juga menyepahkan mainan dia..... x pe lah, kira ok lah kan..... lepas sepahkan, kena bagitau untuk kemas semula..... n dia x membantah..... Alhamdulillah, senang dengar kata.....

k, sekian


3 comments

March 16, 2015 at 8:50 AM

:) assalamualaikum
singgah pagi

March 16, 2015 at 2:53 PM

rajinnya ank dara sorg niiii ;-)

March 19, 2015 at 11:37 PM

bagusnya dia..kena rajin smpai bila2 ye aisya

Post a Comment