^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

20.3.14

Home » , » hasil kerja seni Umairah

hasil kerja seni Umairah


assalamualaikum,


hurm, kadang-kadang kat umah panggil si anak dara tu Aisha, kadang-kadang Umairah..... mana yang sedap tekak nak memanggil..... tapi sekarang banyak guna Umairah sebab kat taska n tadika cikgu n pengasuh panggil dia Umairah..... so dengan panggil Umairah, dia lebih allert n bagi tindak balas dengan cepat kalau di panggil.....
ha, nampak x permainan di situ..... persekitaran di sekolah kena di bawa ke rumah untuk mendidik anak2..... hihi..... kekadang kalu x der tindak balas jugak aku panggil nama penuh siap binti lagik..... baru dia toleh..... "ye Mama, nak apa Mama?" dia jawab dengan lembut sambil buat muka selamba macam baru sekali di panggil nama tu..... huhu

baru sorang anak kan..... tapi yang baru sorang ni la berkobar2 rasa nak ada anak lagi, nak tengok jugak perangai dorang ni..... mesti best kan..... moga dikurniakan zuriat lagi kepada kami dalam waktu terdekat ni..... amiin.....




haha, ni pic terbaru hasil air tangan Umairah..... "orang lidi" katanya..... 
kalu aku sekolah dulu orang lidi macam kat bawah ni:
 


 betul x..... tapi budak2 sekarang dah advance..... orang lidi dah pakai baju n ada rambut (rujuk pic kanan bawah).....
yang pic guna pen oren tu, dia lukis kat buku nota opis aku..... so, setiap kali aku tulis nota kat opis akan terpandanglah lukisan ni..... tersenyum lah aku sensorang sebelum mula menulis catatan..... hihi
yang pic kiri tu, bunga, baru nak belajar lukis bunga..... siap ada rumput lagi..... semua lukisan ni dia buat kat opis masa aku n hubby kena kerja ujung minggu ritu..... nak ilangkan boring, bagi lah dia kertas n pensil..... belum lagi dia buat aktiviti gunting tampal, bersepah2 meja aku..... 

tapi x perlah, itu adalah salah satu perkembangan kognitif kanak2 kan..... janji x mencederakan diri sendiri sudah.....

k, sekian


#inshaallah hujung minggu ni sempena cuti sekolah, kami nak berlibur bersama keluarga, termasuk keluarga dari Johor, dalam negara jer..... moga semua dipermudahkan..... amiin#


8 comments

March 20, 2014 at 9:06 AM

hehe pandai

March 20, 2014 at 10:05 AM

tu le masz, lieya baru tertanye2 sape plak umairah tu heheehh rupanye name aisha jugak yeak heheheehe

comel jek...ye la umur skrang mmg lukis org lidi jek..nanti tak lame lagi boleh lukis org betul dah...siap laa die lukis princess bagai hehehehe

March 20, 2014 at 11:06 AM

org lidi versi anak2 skrg... ;-)

March 20, 2014 at 12:35 PM

cute!

March 20, 2014 at 3:04 PM

anak2 memang penuh imaginasinyer.. budak sekarangni memang lebih advance dari dulu...

March 20, 2014 at 4:40 PM

pandainye ..cantek jg tu .. sbb org lidi die gemuk sikit ...

March 20, 2014 at 4:41 PM

membanggakan dh tuh
hasil keje anak tadika kan~

March 23, 2014 at 2:36 AM

hihi...kita lukis orang lidi memang betul-betul lidi. harap tang kepala je la yang bulat :p

Post a Comment