^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28.5.14

Home » , , , » kangkung KHAS UNTUK si kaloi Mai

kangkung KHAS UNTUK si kaloi Mai


assalamualaikum, 

salah satu cara penjagaan ikan kaloi adalah dengan memberi makan sayur-sayuran seperti daun keladi dan kangkung.....

di sebabkan macam susah je nak tanam pokok keladi kat rumah, maka aku utarakan kat mydearHubby untuk tanam pokok kangkung.....




 atas ni adalah pokok kangkung yang aku tanam..... aku tanam tau, bukan Hubby tanam ye sebab dia takut tanam pokok, nanti x hidup..... huhu, aku redha je lah..... padahal aku pon takut jugak, ye lah takut pokok x nak idup..... tapi alhamdulillah, aku tengok ok je pokok tu membesar.....

nampak besar2 je pokok tu kan..... jangan percaya tau, pokok tu memang besar masa aku beli kat kedai yang ada akar lagi, pehtu terus tanam dalam tanah kat pasu..... bukan tanam guna benih atau anak pokok tau..... hehe, x pe kan, kira halal lah sebab kalu biar simpan dalam peti, nanti layu, so balik kedai terus tanam.....

time nak bagi si kaloi Mai makan, baru potong (tengok batang yang dah pendek tu) tinggalkan batang sikit supaya tumbuh tunas baru nanti..... ha, atas tu pic 2 minggu lepas..... kira sekarang pokok tu dah kurang daun2 nye sebab bagi si kaloi Mai makan.....

ha, pokok kangkung ni di tanam adalah khas untuk si kaloi Mai tau..... kami x makan kangkung..... hehe

k, sekian

5 comments

May 28, 2014 at 2:04 PM

bertuah betul si mai ni... ;-)

May 28, 2014 at 2:26 PM

untunglar ikan kaloi tuu., ehHHee

May 29, 2014 at 8:02 AM

mak lieya kat kg pun ade bela kaloi....besar betul ...dulu bela anak2 jek..skrang dah penoh akuarium....bagi kangkung jugak...kdg2 jek belanje cengkerik haahhhahaahah

May 29, 2014 at 8:27 AM

mak lieya kat kg pun ade bela kaloi....besar betul ...dulu bela anak2 jek..skrang dah penoh akuarium....bagi kangkung jugak...kdg2 jek belanje cengkerik haahhhahaahah

May 29, 2014 at 8:34 AM

mak lieya kat kg pun ade bela kaloi....besar betul ...dulu bela anak2 jek..skrang dah penoh akuarium....bagi kangkung jugak...kdg2 jek belanje cengkerik haahhhahaahah

Post a Comment