^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^
Showing posts with label perkembangan aisha. Show all posts
Showing posts with label perkembangan aisha. Show all posts

07 January 2015

hasil tangan Aisha :: saya sekolah

3 8 orang doakan kebahagian kami sekeluarga, amiin


assalamualaikum,


gambar lukisan anak dara Aisha kat taska

balik dari taska 2 hari lepas, dia hulurkan sampul surat yang berlipat 2 "saya ada serfrais untuk Mama", katanya.....
so aku pon bukalah lipatan sampul surat tu.....
memang surprise sungguh la, bila tengok ada lukisan kat sampul surat tu.....
tersenyum je la aku kan, dia memang suka melukis..... itulah lukisan dia di waktu umur 6 tahun sekarang.....
daripada orang lidi sebelim ni, sekarang dah berbaju dah.....
yang paling kanan tu Aisha, lepas tu Papa, sebelah Papa adalah Mama.....  siap ada love gitu kat baju kami..... hihi
yang bangunan kat belakang tu of course lah sekolah kan..... 

lepas tu dia tunjuk kat Papa dia plak, Hubby tanya, kenapa rambut mama pacak2.....
"ye la, masa ni rambut Mama pendek, sebab tu lah pacak"
haha, ye lah tu..... gelak je la kami berdua dengar penjelasan anak dara tu kan.....

 yang paling best dalam part lukisan ni kan......
boleh plak teacher kat taska dia bagi sampul surat untuk dia melukis..... siap ada lagi bil telefon dalam tu.....
bila kau tengok, owh, bil bulan 1, so dah x guna la kan..... hehe
mesti kat taska tu dah xder kertas kosong, sebab taska tu dah x mengajar sekarang, just jadi pusat jagaan je.....
maklum, tuan punya taska dah x berapa nak sihat sangat sekarang ni, so xder sapa nak handle bebudak belajar.....

apa2 pon, Mama n Papa doakan Aisha membesar menjadi anak yang berguna ye.....
moga cita-cita Aisha nak jagi guru tercapai nanti.....
Aamiin.....

 k, sekian

11 May 2011

*Anak Kecil Dengan Posing Terbaru Ala Ala Artis*

7 8 orang doakan kebahagian kami sekeluarga, amiin
pergh!!!!! tajuk x boleh belah..... siap kaitkan artis tu..... tapi xder sebut mana2 artis kan..... haha, aku ni la kan, dah petang2 nie sambil tunggu hubby ajak balik (waktu n3 ini ditulis)..... melalut la biler time menaip nie.....


haha, bukan nak cerita pasal anak artis tau, apatah lagi pasal artis itu sendiri..... ini sume penangan my lil Aisha yang sekarang ni tengah gila posing..... pantang tengok aku @ hubby pegang HP, kompem dia akan buat seperti aksi di bawah nie.....


TV3..... haha, inilah posing terbaru dari Aisha..... 3 jari akan ditunjukkan ke kamera..... isk, pengaruh tv sungguh la budak ni kan.....




eh!! ini masuk dalam cerita ker?... hehe, sebenonyer aku nak kongsi hasil resipi yang berjaya aku buat macam yang aku cerita sebelum ini KAT SINI


ini pulak resipi yang dikongsi oleh kak ummi yang memang terror memasak, nak tengok resipi n rupa asal..... boleh tengok kat SINI
agar2 ini aku bawa ke opis last monday asalnya untuk sesi potlak kami di opis..... hehe tapi 1 bekas (aku bawa 2 bekas) dihabiskan sorang oleh minah ni yang memang tengah lapar waktu tu kut, maklumla makan berdua..... hehe


hah, ni balik pada n3 sebenar..... lagi posing my lil Aisha yang ala ala kadar macam pic 1st tu kan..... kali ni buat "peace" pulak..... hehe


so itu jerk nak cerita di waktu sebegini.....


k, sekian



10 March 2011

*cakap cakap Aisha*

0 8 orang doakan kebahagian kami sekeluarga, amiin
ngomelan Aisha menjelang usia 2 tahun, 3 bulan on this becoming 23hb March 2011..... upsss, that day is my father's birthday.....
'
mama --> mama
maa [3 harkat] --> mama / bila Aisha berkehendakkan sesuatu dari aku
papa --> papa
paa [3 harkat] --> papa / bila Aisha berkehendakkan sesuatu dari hubby
miaowww --> cat / kucing, sebelum ni dia panggil kit
ta --> car / kereta
tah --> bus / bas
tik tit --> refer to bunyi smart tag / bila jumpa n melepasi plaza tol
took --> pokok
toom --> assalamualaikum, bila masuk ke dalam rumah
toot --> kasut
tu, we, iga --> satu, dua, tiga
'

satu2 nya perkataan yang pertama di sebut n terus penuh n betul pronounce hingga sekarang adalah

air
'

banyak perkataan Aisha sebut akan bermula dengan huruf 'T'..... hm, nape yerk?????
adakah semua bebudak kecil akan mula belajar untuk bercakap dengan bunyi 'T' di setiap perkataan.....
'
ada lagi perkataan lain yang Aisha cakap, tapi tidak keingatan la pada waktu ini.....
insyaallah akan aku update dari masa ke semasa untuk aku buat track record perkembangan my lil Aisha.....
'
Aisha still x boleh bercakap sepenuhnya walaupon usia dah 2 tahun.....
tapi apa yang kita suruh n perkatakan dia faham 100% cuma mulut x boleh bercakap.....
but mama n papa x putus asa untuk tunggu Aisha boleh bercakap, ok sayang.....
'
k, sekian
'
'