^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

28.12.09

Home » , , » *Ape Dah Jadi???*

*Ape Dah Jadi???*


Hm... cdih rs ati nie... crite nie dah lm dah tp jd dlm taun nie gak arr... x kire gak, aku nak kongsi gak ngan kengkwan aku yg sudi bace crite nie...Nie kira nak msuk dlm column "Kenangan Tahun 2009".
Aku ade bli umah kat JB b4 pndah ke KL nie... kat area Iskandar Malaysia... n umah tu aku dah sewakan kat 1 famly awal bln 4 2009 ari tur... tgk rupe laki2 tur mmg baik gilez... tiap kali jmpa asik pkai kupiah jerk... so kami mmg pcaye la ngan dia utk jg umah kami spnjg kami dok keje kat KL nie...
TAPI..... kami cdih sgt coz ms blik raye bln 9 ari tur, kami sj je arr konon2 nak tgk umah kami smbil mlwt penyewa nye skali n nak knal2 la kan famly diorg - mklum arr raye (sbnonye aku x pnah jmpa ngan si istri penyewa)..

TUP! TUP! bile kami smpai ke umah tue....

Hubby aku bg salam sekali, 2 kali, 3 kali... tp x bjwb. Kreta ade dpn umah tur.... tp xder org kuar - dgr tiwi bbunyi kat dlm umah (org sblh umah ckp kalu kreta ader mknenyer tuan nyer pun ader kat umah)



Aku tgk mmg xder prubhan aper yg dibuat kat umah kami... k

Kami pun pi arr blkg umah, ingat kut2 diorg x dgr kami bg slam dr dpn. Smgat kami berkobar2 nak mlwt penyewa umah kami nie...



ALAMAK!!! Tgk.... aper dah jadi??? tkjut 'gorila' kami tgk blkg umah dah jd mini utan... Aper yg diorg dah wat ngan umah kami, nak jd ptani moden ker??? tp aku tgk x der plak hasil2 yg blh di mkn... sume pkok rumput jerk, wat sakit mata aku tgk jerk... isk isk isk




Nie aper lak bbungkus2 nie...? Cek pnye cek, hubby aku tnampak la tong gas kat bwh meja (org sblh bgtau diorg msak kat luar umah)...aik!!! plik aku org msak kat luar umah, mcm knduri jerk... Tepi tgkap nu, nmpk x??... ader mesin basuh, siap paip air tjulur kluar kut tgkap lg.... Wa!!! mkin cdih lg aku, remuk redam ati aku tgk umah kami jd cam tur, kcewa sgt yg tramat sgt..... Dah jd cam umah bangla keje kilang dok dah nie....mmg x terurus lgsung, tu aku x shoot gmbo dpn umah tgantung mcm2 bnda n sgla mcm botol n tong plastik.. (aku pun x tau arr botol n tong plastik aper...cam umah nlayan yer gak..)
So, ari tur lpas kami bncg ngan famly aku, kami nekad utk kuarkan (bkn halau) penyewa tur dr umah kami. Rekod diorg mmg teruk, ngan sewa lmbt @ x bayor, umah x terurus, kami dtg x bersmbut (mcm kami ni pndtg laks), nak msuk umah sndri pun x ble n mcm2 lg yg mnyakitkan ati kami...dah la nak call pun slalu x bjwb, anta sms x bbalas... HISH!! pning kpla kami. Kami bg ms smpai ujung taun nie, tp diorg mntk postpone smpai ujung bln dpn (Jan 2010), so kami tggu je arr.... (Kalu ikut prjanjian diorg sewa 1 thn) tp kami x lrt dah nak lyan org camtu...
So...moral n pngajaran bg kami, kalu nak bg sewa kat org jgn tgk rupe n prangai bakal penyewa mcm "baik" trus stju jerk... slidik btul2....

4 comments

December 29, 2009 at 3:02 PM

Apsal la kak masz org tur...kurang ajarnyer...geram pulak as baca...buat naya kat org...huh tak sedar diri numpang...

December 29, 2009 at 3:02 PM

terminated jer kak masz ujung tahun nih...dia ingt nk sewa kat town lg mahal...

December 30, 2009 at 4:02 PM

Hmm tu arr psal, mmg nak tmnate ujung taun nie... tp dia mntk smpai bln dpn laks... isk!! gram,,, Tuhan jerk yg tau ati nie camner...

December 31, 2009 at 12:53 PM

ah blah la...tak der maknanyer..pandai2 la carik umh...mcm kjam pulak...tp dia wat gtu tak per lak kan..mta dia byr dulu sewanye...

Post a Comment