^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

07 December 2012

Home » , , , » *ter'detele comment awaiting moderation*

*ter'detele comment awaiting moderation*

as salam, 

huhu, gelabah sekejap..... sejak minggu ni aku punya gadget 'recent comment' dah x boleh nak view kat sebelah kanan nu..... so terpaksa lah dibuang..... aku pon x tahu kenapa..... coz dari situlah aku boleh nak trace komen2 dari kengkawan yang mana bagi komen kat entry2 yang lama2..... tapi sejak dah xder gadget tu, so solution yang aku buat adalah dengan meletakkan 'comment moderation' bagi kengkawan yang komen entry aku 2 hari selepas entry di'publish..... so otomatik aku akan dapat tau lah sape yang komen n nak berkunjung balas pon senang kan.....

tapi nak dijadikan cerita, ada komen yang 3 4 kali ulang, mungkin bila kengkawan komen, tapi komen tu x kuar, so klik la lagi publish komen tu kan... hehe x per aku x kisah pon, aku akan delete lah mana2 komen yang lebih dari satu kalu isinya sama..... cuma ada satu komen ni yang aku ter'delete bersama2 komen yang bertindan2 dalam senarai awaiting moderation..... huhu

memang sungguh gelaha lah kan..... try google camner nak dapat balik komen tu, tapi x jumpa..... so aku cuba untuk selesaikan sendiri..... dengan membuka email di mana komen alert dihantar maka aku dapat semula komen yangter'delete tadi.....

kemuadian.....

aku copy n paste komen tu kat sini.....

this is it.....


Miss Moon has left a new comment on your post "*Kedai Lampu memang Murah*":
kedai nih mmg murah gilers .
Moon lepas pegi kedai nih mmg dah tak pegi kedai lain dah hahhahahah
Best kan ........lampu murah nanti kalau dah busan busan tgk lampu lama ley pegi kedai n beli yg lain hahahha

Posted by Miss Moon to ! Si Blogger Mama at December 6, 2012 2:17 PM 



so, pada kak moon, masz mintak mahap bebanyak tau sebab ter'delete komen akak tu, patutnya publish kan..... huhu..... ini adalah sebagai pengajaran n lepas ni kena lebih berhati2 dalam membuat sesuatu dengan gadget2 it nieh kan..... 

ada sesiapa tau ker camner nak kutip balik komen kalu ter'delete tu yerk.....
 

k, sekian

10 comments

December 7, 2012 at 8:42 AM

x sure mcm mane nak kutip balik

December 7, 2012 at 9:00 AM

hurmm..

December 7, 2012 at 9:04 AM

Lily pun pernah terjadi macam tu terdelete komen awaiting moderation..lily buat mcm mas buat juga..

December 7, 2012 at 9:09 AM

alamakkk
akk memang x pandai bab2 nie ..
soo memang x buat lah comment moderation tuu huhu

December 7, 2012 at 11:00 AM

kira oklah ada nmpk kat emel kan..

December 7, 2012 at 11:23 AM

seb baik leh solve kan problem tuh.. klu x mau teringat2 jugak.. hehe..

December 7, 2012 at 12:14 PM

wak pon kekadang terdelete komen jugakkk.. uuuHUuu

December 7, 2012 at 12:57 PM

senang gune comment moderation nie sbb kite akan th sapa yg bg komen...so senang trace kat entry mana...

December 7, 2012 at 2:11 PM

banyak kes terdelete komen kan~

sis pon pernah kena.. tapi bukan sebab comment moderation.. tapi tersalah delete n3.. huhuhu.. n3 dapat carik balik kat history tapi komen tak dapat.. huhuhu.. sedih giler~

December 7, 2012 at 2:48 PM

Sama le masaalah kita..tp mamahanny x leh nk dpt blk..huhuhu..kes masa Malware hari tu le..mmg dh x leh nk wat cam ne dah...

Post a Comment