^welcome to maszmadi.blogspot.com^~^!SI BLOGGER MAMA is best view by Mozilla Firefox & Google Chrome^~^we are now mobile friendly^~^thank you and do come again^

18 December 2012

Home » , , , , , » *kreativiti anak di usia 4 tahun*

*kreativiti anak di usia 4 tahun*


as salam, 


erm, lagi 1 minggu jerk nak sambut birthday Aisha yang ke 4 tahun..... tapi masih terfikir2 nak sambut camner..... ingat nak balik kampung Adela sebab MakTeh Aisha ada nak belanja makan, terima kasih MakTeh, so boleh sekalikan potong kek untuk Aisha, tapi masih berkira2 sebab ada tugasan yang perlu diuruskan di sini..... erm, kena bincang2 ngan Hubby lah nanti.....


nak share perkembangan Aisha..... hehe so sweet lah anak Mama nieh, dah pandai n kreatif mencipta sesuatu dari bahan yang ada di tangan..... aktiviti last Saturday aku n Aisha kat rumah berdua..... Hubby, owh kan Hubby pi outstation ke Johor, malam nye baru dia sampai umah.....

so pagi tu, bangun tido macam biasa, anak dara tu akan sibuk nak buka tv..... bila tv xder siaran yang best nak di lihat maka dia buka almari bawah tv tu n ambil buku n pencil box n pensil warna dia..... maka bermulalah adegan Mama = cikgu, Aisha = anak murid ala2 di sekolah..... hehe, aku pon layan je lah.....

dah bosan menulis, menggaris n mewarna dia pon sepah2 kan kaler pensil tu..... aku biar je lah, kalu kemas nanti sepah semula..... kan..... sambil aku tengok dia sambil aku layan tv..... tetiba dia panggil aku.....


"Mama, tenok ni..... tantik tak?"
"wah!!! cantiknya..... ape tu Aisha?"
"mate-ai"

mate-ai = matahari



this is mata-ai done by Aisha


oho, sweet x dia buat matahari tu..... hehe, aku biar lagi dia berkreativiti dengan pencil warna..... then dia panggil lagi.....

"Mama tenok, Aita buat tetapi"

tetapi = keretapi



Aisha with her tetapi..... sori gambar blur



one more time dia pungut sume kaler tu n berkreativiti lagi, kali ni dok atas carpet sakan pulak..... n lagi sekali dia panggil aku.....


"Mama! Mama! tenok ni Aita buat ni"
"ye, Aisha buat ape tu?"
"tenok Aita buat"
"cantik, Aisha buat pagar ke?"
"butan lah, Aita buat tangga"



ahah, this is tangga by Aisha


hehe, cantik tangga Aisha buat..... lepas tu dia pulak sibuk suruh aku buat..... buat rumah, buat dinasor, buat rama-rama, buat bear..... huhu setakat rumah boleh lah aku layan kan..... kalu dah dinasor n segala binatang dia suruh buat, mana aku nak buat, x kreatif lah aku nak buat mende binatang segala tu guna batang pencil kaler kan.....sorry sayang, nanti bila2 mintak Papa yang buat pulak yerk..... hehe

so, di usia 4 tahun, Aisha dah boleh berkreativiti kan..... haha sekarang ni pon aku dah asik ler buka TVIQ Astro daripada Ceria tu kan..... biar otak dia berkembang dengan info2 yang ada kat situ..... n dia pon ok jerk layan terutama bila ada rancangan yang buat macam2 kajian sains tu..... moga2 ada sesuatu yang dia belajar dari rancangan tu kan..... ameen

k, sekian



update : pasal sambutan birthday Aisha, perbincangan dah dibuat, n kata sepakat dah dicapai..... tunggulah nanti kami bagitau bila dah selesai yerk.... moga dipermudahkan..... ameen
 
 

6 comments

December 18, 2012 at 8:27 AM

teringat dulu2 masa kecil, suka susun2 mcm aisha jugak.. tp dulu susun2 batang eskrim..:)

December 18, 2012 at 9:45 AM

biarkan mereka kreatif kan.. layanjerler.. kalau disekat nanti malu2.. tengok anak orang cha ya nun alif kecik2 dah dibiarkan...

December 18, 2012 at 10:20 AM

mmg kreaitf!! bijak aisha....bagus kan dedahkan dgn rancangan tv IQ mcm tu kan masz...budak2 jadi cerdik n kreatif....

December 18, 2012 at 11:46 AM

budak2 memey kreatif jugakkk..a HHKs

December 18, 2012 at 11:51 AM

kreatifnya

December 18, 2012 at 12:44 PM

aah budak2 nie bijak kan
macam aisha .. hurmm 4 tahun dah pandai buat itu dan ini...
kira pantas lah pembelajaran dan pengenalan dia kan ...

tapi x semua anak macam tuu , macam zahrien tuu suh belajar mak aihh malas tuu ..last2 skrg nie ayah dia suh masukkan tadika islam ..
tgk macam mana tahun depan ;)

Post a Comment